Gå til innhold

Warlock talent-template, trenger feedback


Anbefalte innlegg

Hepp, har laget meg en warlock build jeg vil ha litt kritikk på =)

Dette skal hovedsaklig være en slags destruction build, med litt affliction for å nå ned til Nightfall. Hva tror dere?

 

 

 

AFFLICTION::

 

 

 

Improved Corruption

Rank: 5/5

Reduces the casting time of your corruption Spell by 2 secs

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Drain Life

Rank: 5/5

Increases the Health drained by yourDrain Life spell by 10%

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Curse of Agony

Rank: 3/3

Increases the damage done by your Curse of Agony by 20%

 

--------------------------------------------------------------------------------

Fel Concentration

Rank: 2/5

Gives you a 28% chance to avoid interruption caused by damage while channelling the Drain Life, Drain mana, or Drain Soul spell.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Nightfall

Rank: 2/2

Gives your Corruption and Drain Life spells a 3% chance to cause you to enter a Shadow Trance state after damaging your opponent. The Shadow Trance state reduces the casting time of your next Shadow Bolt spell by 100%.

 

 

 

DESTRUCTION::

 

 

Improved Shadow Bolt

Rank: 5/5

Increases the damage dealt or life drained by your Shadow spells by 10%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Bane

Rank: 5/5

Reduces the casting time of your Shadow Bolt and Immolate spells by 0.5 secs.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Firebolt

Rank: 1/2

Reduces the casting time of your Imp's Firebolt spell by 0.5 secs.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Devastation

Rank: 5/5

Increases the critical strike chance of your Destruction spells by 5%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Shadowburn

Rank: 1/1

Instantly blasts the target with 91 to 104 Shadow damage. If the target dies from Shadowburn, and yields experience, the caster gains a Soul Shard.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Searing Pain

Rank: 5/5

Increases the critical strike chance of your Searing Pain spell by 10%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Immolate

Rank: 5/5

Increases the initial damage of your Immolate spell by 25%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Holocaust

Rank: 1/1

Increases the damage done by your critical strikes by 100%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Inferno

Rank: 2/5

Increases the damage done by your fire spells by 4%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Conflagrate

Rank: 1/1

Ignite a target that is already afflicted by Immolate, dealing 214 to 256 damage and consuming the Immolate spell.

 

 

 

DEMONOLOGY::

 

 

Improved Imp

Rank: 3/3

Increases the effect of your Imp's Firebolt, Fire Shield, and Blood Pact spells by 30%

 

 

Mvh Martin :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, de 3 poengene i Imp. CoA kan du vel spare deg, og heller fylle Fel Concentration. Egentlig ser jeg ikke hva du skal med alle de high-tier talentene i Destruction heller, om du ikke skal ha en fire-build av et eller annet slag (som også er tullete i forhold til SM/Ruin om du vil gjøre mye skade). Men de tre i Imp. CoA - bytt dem, uansett hvilken build du vil ha.

 

Etter Ruin (Holocaust? O_o;; ) er det mye rart i Destruction.

 

Jeg bruker 31/8/12 for øyeblikket - Leveling build (Dark Pact er snacks i mange situasjoner, jeg får med meg Shadowburn, og Impen fungerer fint), siden jeg på den måten mangler litt punch i PvP. Om du har lyst til å gjøre skade og ha skumle crits, ville jeg satset på 30/0/21, aka Shadow Mastery/Ruin, noe jeg skal respecce til og teste senere. Shadowbolt crits på 3600 damage er fine ting.

Lenke til kommentar

Jo, det var noen rare navn der ;)

 

Jeg tenkte jeg skulle bruke CoE med imp samtidig som jeg spammer searing pain/shadowbolt sammen med immolate og corruption. Bruker også fear for å få folk på avstand (evt. seduction).

 

 

EDIT:Har har jeg lagd en build til. Denne er for å gjøre vond skade, egentlig;

 

 

 

AFFLICTION::

 

 

Improved Corruption

Rank: 5/5

Reduces the casting time of your corruption Spell by 2 secs

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Drain Soul

Rank: 1/2

Gives you a 50% chance to get a 100% increase to your Mana regeneration for 10 secs if the target dies while you drain its soul. In addition your Mana may continue to regenerate while casting at 50% of normal

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Drain Life

Rank: 5/5

Increases the Health drained by yourDrain Life spell by 10%

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Curse of Agony

Rank: 3/3

Increases the damage done by your Curse of Agony by 20%

 

--------------------------------------------------------------------------------

Fel Concentration

Rank: 5/5

Gives you a 70% chance to avoid interruption caused by damage while channelling the Drain Life, Drain mana, or Drain Soul spell.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Amplify Curse

Rank: 1/1

Increases the effect of your next Curse of Weakeness, Curse of Agony, or Curse of Exhaustion by 50%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Nightfall

Rank: 2/2

Gives your Corruption and Drain Life spells a 3% chance to cause you to enter a Shadow Trance state after damaging your opponent. The Shadow Trance state reduces the casting time of your next Shadow Bolt spell by 100%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Siphon Life

Rank: 1/1

Transfers 13 health from the target to the caster every 3 seconds.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Curse of Exhaustion

Rank: 1/1

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Curse of Exhaustion

Rank: 1/4

 

--------------------------------------------------------------------------------

Shadow Mastery

Rank: 5/5

Increases the damage dealt or life drained by your Shadow spells by 10%.

 

 

 

 

DESTRUCTION::

 

 

 

Improved Shadow Bolt

Rank: 5/5

Increases the damage dealt or life drained by your Shadow spells by 10%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Bane

Rank: 5/5

Reduces the casting time of your Shadow Bolt and Immolate spells by 0.5 secs.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Devastation

Rank: 5/5

Increases the critical strike chance of your Destruction spells by 5%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Shadowburn

Rank: 1/1

Instantly blasts the target with 91 to 104 Shadow damage. If the target dies from Shadowburn, and yields experience, the caster gains a Soul Shard.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Searing Pain

Rank: 4/5

Increases the critical strike chance of your Searing Pain spell by 8%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Holocaust

Rank: 1/1

Increases the damage done by your critical strikes by 100%.

 

 

 

Her er det fordelt 30 - 21.

(Jeg vet, fortsatt rare navn på noen av talentene, men jeg husker ikke de riktige navnene akkurat nå).

Endret av Zupermartin
Lenke til kommentar

Etter en del erfaring som affliction lock har jeg selv bestemt meg for å bli demonologylock.

Jeg kommer til å putte 5 points på instant corruption og det som måtte bli igjen i destruction.

Nightbane er ikke noe å satse på imo,i hvertfall ikke på en pvp server,da det er umulig å forutsi når den proccer. Jeg har i hvertfall ikke klart å se at mønster.

 

Dette var det jeg vurderte når jeg var lvl 40.Jeg ser ikke bort i fra at det er dette jeg prøver med 5 i affliction og resten i destruction.

 

Class: Warlock

Level: 40

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Affliction Talents (0 points)

 

 

None

 

Demonology Talents (31 points)

 

 

Demonic Embrace - 5/5 points

Increases your total Stamina by 15%, but reduces your total Spirit by 5%.

 

 

Improved Healthstone - 2/2 points

Increases the amount of Health restored by your Healthstone by 20%.

 

 

Improved Imp - 3/3 points

Increases the effect of your Imp's Firebolt, Fire Shield, and Blood Pact spells by 30%.

 

 

Fel Intellect - 5/5 points

Increases the maximum Mana of your Imp, Voidwalker, Succubus, and Felhunter by 15%.

 

 

Fel Domination - 1/1 point

Your next Imp, Voidwalker, Succubus, or Felhunter Summon spell has its casting time reduced by 5.5 seconds and its Mana cost reduced by 50%.

 

 

Fel Stamina - 5/5 points

Increases the maximum Health of your Imp, Voidwalker, Succubus, and Felhunter by 15%.

 

 

Master Summoner - 2/2 points

Reduces the casting time of your Imp, Voidwalker, Succubus, and Felhunter Summoning spells by 4 seconds.

 

 

Master Conjuror - 2/2 points

Reduces the Mana cost and casting time of your Stone creation spells by 40%.

 

 

Demonic Sacrifice - 1/1 point

When activated, sacrifices your summoned demon to grant you an effect that lasts 30 minutes. The effect is cancelled if any Demon is summoned.

 

Imp: Increases your Fire damage by 15%.

 

Voidwalker: Increases your maximum Health by 15%.

 

Succubus: Increases your Shadow damage by 15%.

 

Felhunter: Increases your maximum Mana by 20%.

 

 

Unholy Power - 4/5 points

Increases the damage done by your Voidwalker, Succubus, and Felhunter's melee attacks by 16%.

 

 

Soul Link - 1/1 point

When active, 50% of all damage taken is split with your summoned demon. Lasts 30 seconds.

 

 

 

Destruction Talents (0 points)

 

 

None

 

For hva er vel vitsen med å kunne dele ut et tonn med dmg,når du er dau

 

Thriz Darksorrow PvP

Lenke til kommentar

"Improved Drain Soul" og "Improved Curse of Agony" er dårlig anvendte talentpoeng. Ruin er forresten riktig navn, ikke Holocaust :)

 

Jeg har en litt rar build for tiden, beregnet på end-game instancer. Jeg har ned til Nightfall (2/2) i Affliction, 8 poeng i demonology (improved imp 3/3 og denjegaldrihuskernavnetpå som gir +15% stamina og -5% spirit), og ned til Ruin i Destruction. Det største savnet er at jeg ikke får Shadow Mastery, så jeg gjør mindre skade enn jeg ellers kunne gjort, men jeg er villig til å ofre det for å ha +15% stamina og en forbedret imp-buff. Primært for å sørge for så mye liv som mulig for main tank.

 

En fire-build kan være fin i PvP, crittsjansen på Searing Pain blir fort godt over 30%. Searing Pain er imidlertid ikke det du bruker mest i mange instancer, den drar fort en himla masse aggro. ;)

 

For PvP skal 31 poeng (ned til Soul Link) i Demonology være noe av det bedre. Har ikke prøvd det selv, for mye PvE på gang, men må vel nesten gjøre det før eller siden. :)

Lenke til kommentar

I solo mot mobs rundt din egen level er jo CoA genialt. Det er cursen som dealer mest damage over tid..hva er så dumt med den?

I grupper er den jo også grei, da den forhindrer monstre å springe avgårde når de får lite health, og dra med seg flere monstre tilbake (de dør før de rekker å komme særlig langt). Selv om jeg ofte bytter til Curse of recklessness når de kommer rundt 20% så de ikke stikker av.

Har likevel deala endel dmg med CoA da når man er lvl 28. Men etterhvert blir nok drain life mer effektivt som DoT?

 

Jeg vet at i større parties er ikke warlock sin oppgave å spamme mest mulig curses og shadowbolts (drar på seg aggro)..men nå spiller jeg nesten aldri i store lag heller. Er ikke sikker på builden jeg bruker heller..har ingen spesielle baktanker, bare tar det som virker fornuftig. Er ikke alle som liker PVP heller.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Tanken var i allefall å få til en bra PvP-build :) Jeg er nå DoT-speccet, men jeg synes ikke det virker så bra. Mulig det bare er jeg som spiller dårlig også... Men hva er egentlig best da? Bør jeg gå for Shadow Mastery og Ruin, eller ville det vært bedre med en build som ligner den i førsteposten?

 

Mvh Martin

Lenke til kommentar
I solo mot mobs rundt din egen level er jo CoA genialt. Det er cursen som dealer mest damage over tid..hva er så dumt med den?

I grupper er den jo også grei, da den forhindrer monstre å springe avgårde når de får lite health, og dra med seg flere monstre tilbake (de dør før de rekker å komme særlig langt). Selv om jeg ofte bytter til Curse of recklessness når de kommer rundt 20% så de ikke stikker av.

Har likevel deala endel dmg med CoA da når man er lvl 28. Men etterhvert blir nok drain life mer effektivt som DoT?

 

Jeg vet at i større parties er ikke warlock sin oppgave å spamme mest mulig curses og shadowbolts (drar på seg aggro)..men nå spiller jeg nesten aldri i store lag heller. Er ikke sikker på builden jeg bruker heller..har ingen spesielle baktanker, bare tar det som virker fornuftig. Er ikke alle som liker PVP heller.

Det som var ment var nok at TALENTET Improved Curse of Agony ikke er noe å satse på, rett og slett fordi den gir altfor minimale bonuser til at det har noe å si.

Selve cursen i seg selv er kjempegod, bruker den hele tiden selv.

 

edit: Jeg selv går forøvrig denne builden foreløpig:

 

Affliction Talents (30 points)

 

# Improved Corruption - 5/5 points

Reduces the casting time of your Corruption spell by 2 seconds.

- Bør oppgraderes av alle.

 

# Suppression - 4/5 points

Reduces the chance for enemies to resist your Affliction spells by 8%.

- Fint mot highlevels. Ingenting er mer irriterende enn at noen resister :p

 

# Improved Drain Life - 5/5 points

Increases the Health drained by your Drain Life spell by 10%.

- Bruker hovedsaklig Drain Life + DoTs, samt Shadowbolt når jeg får Nightfall :devil:

 

# Improved Life Tap - 2/2 points

Increases the amount of Mana awarded by your Life Tap spell by 20%.

- Denne er god for å få utnytta HPen du drainer best mulig.

 

# Amplify Curse - 1/1 point

Increases the effect of your next Curse of Weakness or Curse of Agony by 50%, or your next Curse of Exhaustion by 20%.

- 50% mer damage på Curse of Agony, 3 min. cooldown = Ja takk!

 

# Fel Concentration - 5/5 points

Gives you a 70% chance to avoid interruption caused by damage while channelling the Drain Life, Drain Mana, or Drain Soul spell.

- Som sagt, så bruker jeg mye Drain Life, og med denne så kan jeg faktisk stå og draine selv om mobs slår på meg, om voidwalkeren min er død.

 

# Nightfall - 2/2 points

Gives your Corruption and Drain Life spells a 3% chance to cause you to enter a Shadow Trance state after damaging the opponent. The Shadow Trance state reduces the casting time of your next Shadow Bolt spell by 100%.

- Favoritttalentet mitt. Med Drain Life og Corruption er jeg nesten garantert en instant cast Shadow Bolt iløpet av en mob. Og det er rimelig effektivt. :)

 

# Siphon Life - 1/1 point

Transfers 13 health from the target to the caster every 3 seconds. Lasts 30 seconds.

- Ekstra life drain, samt at jeg trenger denne for å få Shadow Mastery. Den blir forøvrig buffa neste patch (mer life drained, samt instant cast).

 

# Shadow Mastery - 5/5 points

Increases the damage dealt or life drained by your Shadow spells by 10%.

- 10% mer damage på Corruption, Curse of Agony og Shadowbolt samt 10% til på Life Drain (i tillegg til Imp. life drain) sier jeg ikke nei til.

 

 

 

Demonology Talents (0 points)

 

# None

- Her kan det nok komme noe på et senere tidspunkt. +15% stamina frister veldig. Men det betyr at jeg må ofre enten Ruin eller Shadow Mastery :(

 

 

Destruction Talents (21 points)

 

# Improved Shadow Bolt - 5/5 points

Your Shadow Bolt critical strikes increase the next 4 sources of Shadow damage dealt to the target by 20%.

- Når jeg først prøver å få en del crit % (med Devastation) så kan jeg likesågodt utnytte det. Dessuten likte jeg denne bedre enn Cataclysm.

 

# Cataclysm - 3/5 points

Reduces the Mana cost of your Destruction spells by 3%.

- Denne er her kun for å få nok points til Ruin. Hadde ingen andre bedre alternativer. Tips mottas med takk.

 

# Bane - 5/5 points

Reduces the casting time of your Shadow Bolt and Immolate spells by 0.5 seconds.

- Bruker masse Immolation, så denne er fin å ha. Men shadow bolts bruker jeg for det meste kun når jeg får Nightfall pga. Instant Cast.

 

# Devastation - 5/5 points

Increases the critical strike chance of your Destruction spells by 5%.

- Bedre crit % på Shadow Bolt og Immolation, ja takk.

 

# Intensity - 2/2 points

Gives you a 70% chance to resist interruptiong caused by damage while channeling the Rain of Fire or Hellfire spell.

- Jeg bruker litt Rain of Fire (Hellfire er for risikabelt hvis jeg ikke har med en god healer) så denne er grei.

 

# Ruin - 1/1 point

Increases the critical strike damage bonus of your Destruction spells by 100%.

- Og her er talentet jeg var ute etter i Destruction-treet.

 

 

Har starta med Affliction-talents (er kun level 36 med warlocken), begynner med Destruction-talentene om noen levels.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Jeg bruker denne builden. Men skal gjøre om på den når patchen kommer.

 

 

Affliction: 19 Talent Poinst

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Corruption

Rank: 5/5

Reduces the casting time of your corruption Spell by 2 secs

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Life tap

Rank: 2/2

Increases the amount of mana awarded by your Life Tap spell by 20%

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Drain Life

Rank: 5/5

Increases the Health drained by yourDrain Life spell by 10%

--------------------------------------------------------------------------------

Fel Concentration

Rank: 5/5

Gives you a 70% chance to avoid interruption caused by damage while channelling the Drain Life, Drain mana, or Drain Soul spell.

--------------------------------------------------------------------------------

Nightfall

Rank: 2/2

Gives your Corruption and Drain Life spells a 3% chance to cause you to enter a Shadow Trance state after damaging your opponent. The Shadow Trance state reduces the casting time of your next Shadow Bolt spell by 100%.

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Destruction: 0 talent points

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Demonology: 32 talent points

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Imp

Rank: 3/3

Increases the effect of your Imp's Firebolt, Fire Shield, and Blood Pact spells by 30%

--------------------------------------------------------------------------------

Demonic Embrace

Rank: 5/5

--------------------------------------------------------------------------------

Fel Intellect

Rank: 5/5

Increases the maximum Mana of your Imp, Voidwalker, Succubus, and Felhunter by 15%.

--------------------------------------------------------------------------------

Fel Domination

Rank: 1/1

Your next Imp, Voidwalker, Succubus, or Felhunter Summon spell has its casting time reduced by 5.5 seconds and its Mana cost reduced by 50%

--------------------------------------------------------------------------------

Fel Stamina

Rank: 5/5

Increase the maximum Health of your Imp, Voidwalker, Succubus and Felhunter by 10%.

--------------------------------------------------------------------------------

Master Summoner

Rank: 2/2

Reduces the casting time of your Imp, Volidwalker, Succubus, and Felhunter Summoning spells by 4 seconds.

--------------------------------------------------------------------------------

Improved Enslave Demon

Rank: 5/5

Reduces the Attack Speed and Casting Speed penalty of your Enclsave Demon spell by 10%.

--------------------------------------------------------------------------------

Demonic Sacrifice

Rank: 1/1

When activated, sacrifices your summoned demon to grant you an effect that lasts 30 mins. The effect is cancelled if any Demon is summoned.

Imp: Increases your fire damage by 15%.

Voidwalker: Increases your maximum health by 15%.

Succubus: Increases your Shadow damage by 15%.

Felhunter: Increases your maximum mana by 20%.

--------------------------------------------------------------------------------

Unholy Power

Rank: 4/5

Increases the damage done by your Voidwalker, Succubus and Felhunter's melee attacks by 12%.

--------------------------------------------------------------------------------

Soul Link

Rank: 1/1

When active, 25% of all damage taken is split with your summoned demon. Lasts 30 seconds.

--------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Uoffisielt er det tre forskjellige talentbuilds som gjelder nå, og etter at den nye patchen kommer. Jeg har prøvd alle 3 og føler det er situasjonsbetinget hvilken som er best. Kjører 1ern atm, for balansert PvP og instanser:

 

1) 32/8/11 For Dark pact, de og imp, shadowburn

 

-denne fungerer veldig godt i mass pvp, samt i instanser. Du går sjelden tom for mana og har høy shadowdmg, i tillegg til at du får med deg demonic embrace. Ulempen er at du ikke har ruin.

 

2) 30/0/21 For SM/Ruin

 

-dersom du kan ofre stamina og ubegrenset mana for høye shadowbolt-crits. Er denne tingen. Du kan skade voldsomt i grupper mot mobs (ikke alltid heldig da du ikke vet når du drar en 2000 crit og aggroer elitefolk i instanser) og i pvp, men du må ta flere pauser for drikke. Du er også mer sårbar uten demonic embrace. En annen grunn til at en gjerne er mer sårbar, er at folk med denne builden ofte velger +shadowgear framfor +stamina og int. I pvp må du for all del unngå nærkontakt. Engineering kan være praktisk med denne builden (som ellers som warlock).

 

3) Soul link, med ulike valg, helst shadowburn og instant corruption (eks: 5/31/15 for insta cor/sl/shadowburn, bedre imp og større range)

 

-soul-link er kanskje det beste talentpoenget i spillet, noe en dessverre ikke kan si om de andre talentene i demonology-treet. Du må gjennom en rekke verdiløse talenter før du når denne, men når du først har fått soul-link, har du et bra utgangspunkt til å vinne stort sett alle 1on1 situasjoner. Dersom soul-link ikke dispelles, kan en ta vannvittig mye skade med ofring av VW. Ulempen med denne builden er at du skader mye mindre enn de som har valgt 1) og 2), samt at du i tillegg må drikke ofte.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

dobbelpost

 

Kan legge til her:

 

Trådstarter:

 

Du har valgt en SM/Ruin build (den 2. du nevner), som er bra, men noen talent ville jeg bytta ut.

 

Affliction:

1) Improved curse of agony er ikke bra. 200 ekstra dmg over 30 sekunder er nesten ingenting i end-game.

2) Improved drain soul fungerer ikke som den skal. Det du dreper må faktisk dø av selve drain soul for at denne skal virke, styr unna.

 

Prøv heller å få 2 eller 3 poeng til i CoEx. Du trenger all den snaren du kan få tak i. Grim reach er også veldig nyttig, spesielt i den kommende battlegrounds.

 

Destruction:

3) Jeg ville heller valgt destructive reach og improved firebolt (kun 1 i sistnevnte da det ikke er vits å redusere til mindre enn global cooldown) i stedet for improved searing pain. Med shadow mastery kommer du jo uansett hovedsaklig til å kaste Shadowbolts. Du har ingen +firedmg talents (naturligvis).

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Hilken pet er fin å bruke til SM/Ruin build, da? Jeg har gått over til å bruke succubus som har seduction(fin til å holde folk på avstand og fear da, selvfølgelig).

 

Til den fire-builden helt øverst (med litt justeringer), så er vel kanskje Imp best?

 

Jeg er så usikker på hvilken build jeg bør kjøre... respeccing er dyrt =/

 

 

EDIT: Shadow mastery, hvis jeg f.eks gjør 1000skade med en shadowbolt til vanlig, blir det da 1100dmg med Shadow mastery eller er det noe annet som bestemmer %skaden?

 

En ting til: hva er "vanlig" skade på shadowbolt uten crit?

Endret av Zupermartin
Lenke til kommentar

Hvordan er succubus fin til å holde mobs på avstand? Hu holder jo ikke aggro noe særlig bra. Med en gang jeg fyrer av en shadowbolt mister hun aggroen for godt.

Har begynt å bruke SB mindre og mindre ettersom andre drain-spells har blitt bedre med levels. Men den dealer jo heftig damage (har level 5) så det er vanskelig å ikke bruke den..bruker nesten kun Voidwalker når jeg soloer missions eller grinder..han holder i det minste aggro borte fra meg så jeg kan hive spells ifred, selv om han dealer lite damage. ift succubus og imp.

 

Har funnet ut at å la DoT chippe ned på HP til den er cirka 50% funker stort sett bra, og så begynne med SB for å bli fortere ferdig.

 

Hvordan er fellhunter til grinding/soloing ift voidwalker? Er den eneste gode abilitien å interrupte magikere? Er lvl 28,5 nå, så den kommer snart.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
I solo mot mobs rundt din egen level er jo CoA genialt. Det er cursen som dealer mest damage over tid..hva er så dumt med den?

I grupper er den jo også grei, da den forhindrer monstre å springe avgårde når de får lite health, og dra med seg flere monstre tilbake (de dør før de rekker å komme særlig langt). Selv om jeg ofte bytter til Curse of recklessness når de kommer rundt 20% så de ikke stikker av.

Har likevel deala endel dmg med CoA da når man er lvl 28. Men etterhvert blir nok drain life mer effektivt som DoT?

 

Jeg vet at i større parties er ikke warlock sin oppgave å spamme mest mulig curses og shadowbolts (drar på seg aggro)..men nå spiller jeg nesten aldri i store lag heller. Er ikke sikker på builden jeg bruker heller..har ingen spesielle baktanker, bare tar det som virker fornuftig. Er ikke alle som liker PVP heller.

Solo mot mobs på din egen level er du veldig ofte bedre tjent med å bruke Curse of Shadow eller Curse of Tongues. Curse of Agony stopper _ikke_ mobs fra å stikke av når de holder på å gå tom for mana, det gjør imidlertid Curse of Recklessness (langt bedre til slik bruk). På høyere level vil ikke CoA være kraftig nok til å stoppe "løpere" fort nok, da er det bedre å bruke CoR, som får dem til å bli (selv om den ikke gjør skade). Curse of Agony kan gjøre bra med skade (spesielt kombinert med Amplify Curse), men problemet er at den gjør veldig lite skade i starten, og nesten alt mot slutten (mer og mer). Den varer i 30 sekunder, og mobs ligger ofte kalde før den får gjort maks effekt. CoA har helt klart sine bruksområder, men bonusen du får med talentpoeng er ikke stor nok til at det bør prioriteres i mine øyne.

 

I store raids er det nettopp å kaste Curse of Shadow eller Curse of Elements og å spamme shadow bolts som gjelder. :) En god tank holder aggro av deg da, er du "uheldig" med et par crits tar du deg ei lita pause før du angriper mer.

 

Succubus er helt genial mot humanoids, ja. Spesielt om du har god plass. Start fra maks avstand. Shadowbolt -> Curse of Shadow -> Shadowbolt -> Seduce -> Løp til maks avstand -> Shadow bolt -> Shadow bolt -> Shadow bolt -> Seduce og fortsett med shadow bolts om nødvendig.

 

Tar litt tid, og kanskje litt kjedelig, men du kan legge ned omtrent hva det skal være slik, så lenge Succubusen har mana igjen. Har tid til å bandasjere deg opp under seduce om nødvendig.

Lenke til kommentar

ikke det at jeg er så god selv da,men jeg har satset på affliction for og få et par extra spells + at jeg holder på med destruction nå da (har 0 i demonology).

 

og ja succubus er nyttig, men selv bruker jeg Imp oftere siden jeg er i gruppe nesten hele tida. med succubus kan du bruke charm curse of elements soulfire, imolate cahrm igjen og bytt til curse of shadow og bruk shadowbolt og coruption. så dør de fleste ganske fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...