Gå til innhold

TT BigWater lakk pcen ødelagt


Anbefalte innlegg

hei

jeg lurte på en ting jeg kjøpte meg pc til 17000 for noen mnd siden, så etter en stund fikk jeg TT BigWater kjøler for at det bråket så mye med alle viftene, men etter kun 6 uker gikk pumpa til helvete og vannet gikk ikke rundt lenger det endte med at hele dritte begynte og lekke. så da ble skjermkotet mitt og hk ødelagt (A8N SLI deluxe og GF6800 ultra) så lurte jeg på om jeg kan få erstatning av TT BigWater leverandøren grunnet at dems komponent sviktet. har desverre ikke penger til og kjøpe det samme tilbake pr dags dato grunnet russetiden. er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Mvh Odd-Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør jeg å.

 

Hvordan skal alt begynne og lekke ?

 

Når pumpa stopper ja, så får du en automatisk restart, hvis du har på minimum 60-70-80-90 grader grense.

 

Og hvis den evt. stopper som på din, så stopper den, det skal ikke stå en 3m lang sprut med bigwater vann opp i taket.

Den brant seg antagelig. Jeg ville sagt at du har krav på nytt.

 

Hvis den pumpa quiter på min, så skal jeg ha nytt.

Det er butikken sin feil. Når man er klar over så mange problemer, så burde en kanskje si til produsent, og skifte ut pumper.

Men så er det kjøpern sin feil at en kjøper dritten å ?

 

Det blir så klart feil at det er kjøpern sin feil.

Lenke til kommentar

Du har krav på erstanting dersom det er en produksjonsfeil som er grunnen til ødelegelsen og at du ikke kunne ha gjort noe for å forhindre det! Jeg fikk byttet mitt HK og CPU uten noen problemer hos MPX...

 

EDIT: Søk, så finner du lovsitatene et eller annet sted på forumet her...

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven

§ 34. Produktskader

 

      Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig å få erstattet dette fordi hk har en funksjon som skal slå av maskinen om temp stiger,dermed skal ikke vannet bli så varm at du får lekkasje, og slo ikke maskinen seg av så har denne funksjonen sannsyneligvis vært slått av og det kan ikke de lastes for.

Men uansett vil jeg nok engang benytte anledningen til å advare mot slike billigsett når det gjelder vannkjøling.

Dette fordi konsekvensene kan bli veldig store om noe skjer .

Lenke til kommentar
Dert samme skjedde meg meg... Og som sagt, de reagerte ikke. Jeg hadde ikke skrud av noe i bios... Vil tippe at A-64 x754 har samme funksjon...

Vel jeg fikk jo ødelagt alt pga feil i et hk fra Asus, asus nektet imidlertid å erstatte en dritt, heldigvis gjorde Psdata dette og tok alt på seg, men det var de ikke forpliktet til egentlig.

Asus innrømmet ikke feilen for ca 4-5 mnd etterpå,da hadde de fått så mange reklamasjoner fra hele verden at de måtte gi seg .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...