Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Boote på nettverket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Dell maskin uten CD-rom og diskettstasjon. Når jeg nå skal reinstallere WinXP på den er vel eneste mulighet å installere det gjennom nettverket. Men hvordan får jeg den til å boote gjennom nettverket? Denne funksjonen finnes i bios, men hvordan får jeg den til å lese winXP gjennon nettverket fra en annen maskin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en tjenerfunksjon man kan skru på i Windows Server 2000/2003. Er så vidt jeg vet ingen måte å kjøre denne tjenesten på vanlig WinXP.

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Bare kjøp deg en CD-ROM!

Det koster ikke mer enn 300kr, og det er med brenner!

Skrevet
Bare kjøp deg en CD-ROM!

Jeg har en ekstern USB DVD-Rom. Men jeg får ikke maskina til å boote på den heller. Noen tips?

Skrevet
Bare kjøp deg en CD-ROM!

Jeg har en ekstern USB DVD-Rom. Men jeg får ikke maskina til å boote på den heller. Noen tips?

Boote fra en USB flashdisk?

Skrevet

Burde fungere hvis maskinen støtter USB-boot. Sjekk bootdevices i BIOS.

Skrevet

Burde fungere hvis maskinen støtter USB-boot. Sjekk bootdevices i BIOS.

Maskinen støtter følgende boot.

1. Removable Devices

2. ATAPI CD-Rom Drive

3. Network Boot

4. Internal Hard Drive

Jeg har prøvd alle, men ingen fungerer. Burden ikke USB DVD-Romen boote som ATAPI CD-rom?

Skrevet
Burden ikke USB DVD-Romen boote som ATAPI CD-rom?

Det vil normalt være intern CD-/DVD-ROM som er ment her. Det bruker normalt også å være et valg for diskett. Mulig denne mangler her, siden det ikke er konfigurert noen diskettstasjon i BIOS. Jeg ville tro at det nærmeste ville være Removable Devices. Sjekk manualen. Har du sjekket om det finnes en oppdatert BIOS til hovedkortet? Det hender at disse legger til flere boot devices.

Har du ikke en diskettstasjon du midlertidig kan låne fra en annen maskin, mens du installerer? Du kan lese her om hvordan du lager en bootdiskett med USB-støtte.

Skrevet

Utfordringen nå er at jeg har 2 stk eksterne Floppyer. En PCMCIA og en USB. Nå har jeg koblet begge til, men fortsatt står det Not Attached i Bios. Den booter ei heller på noen av dem.....Sukk!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...