Gårby Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Sikkert et ofte stilt spørsmål, men jeg lurer på en grei oppskrift på hvordan jeg går fram når; - Jeg har formatert maskina, og skal online å hente "nøkkel" til antivirusprogram jeg henter gjennom internettabonnementet mitt. I denne tiden er jeg ikke beskyttet mot angrep utenfra siden jeg ikke har fått installert antivirusprogrammet og heller ikke har fått tak i nødvendige oppdateringer... Noen som vet? Hilsen en som behøver en grei forklaring =P
designerus Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Hm, hva er galt med å først gå på nettsiden hvor ligger nøkkelen, deretter installere nødvendige oppdateringer + brannmur osv. og så surfe som vanlig?
zjulik Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Det enkleste er nok bare å ta den sjansen. Virusangrep kommer uansett hovedsakelig i prosesser der også brukeren er involvert. Hent nøkkelen, scan deretter maskinen. Veldig lite sannsynlig at du får virus i løpet av den vesle ubeskyttede stunden. Jeg ville vært mer urolig for hacking, så jeg ville nok prioritert brannmuren før antivirusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå