Gå til innhold

Dual opteron workstation


Anbefalte innlegg

Hei, skal bygge meg en dual opteron pc..

 

Ser dette oppsettet greit ut?

 

Tyan Tiger K8W 2300,-

Corsair ecc/reg 1024 mb ca 1300, 2 stk, kjøpe to til senere.

Opteron 244 ca 1900, x2

Lian Li pc-800b, aner ikke pris. Vet ikke om jeg kan få tak i det i norge... :/ Evt hvis noen kan foreslå noe lignende?

Spiller av og til, kan noen anbefale et nvidia skjermkort til under 2000 (tenker 6600GT)?

 

Leste en plass at man kunne bruke standard atx psu på dette, er det noen som kan bekrefte dette? Hvor kraftig bør den isåfall være?

 

Har ikke tenkt å overklokke og ikke kjøre mer enn 1 disk.

 

Lurer og på et par forholdsvis stille 940-vifter, men har ikke vært borti 940 før, så forslag mottas med takk :) *edit* ser de er boxed med vifte, er disse greie?

 

Er det verdt det med dette hovedkortet for å få pcie? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307476&view=detailed

 

Takk for hjelpen :)

 

Budsjettet er mellom 10 og 17 000, lavere er jo bedre. Kjøper mer ram og greier senere. :thumbup:

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen spesiell grunn til at du vil ha akkurat det kabinettet?

 

blir alltid litt vifter osv så få boksen litt unna ørene ser jeg alltid på en fordel så derfor har jeg min lille shuttle plassert under bordet så det søyer litt mindre.

 

Hjelper ikke at de på bildene har maskinen på bordet. Blir litt for close up.

 

microplex kan kanskje skaffe deg det kabinettet. Har ikke sett det i norge, så tror ikke sjansene dine er alt for store, men går an å spørre

Lenke til kommentar

Hei

 

Hvis du ikke har bruk for muligheten til å oppgradere til dual core opteron prosessorer, så hadde jeg heller gått for Amd x2.

 

Disse skal lanseres 31. mai og for 5000kr får du lik ytelse som 2x opteron 246 - http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7041 Som du ser tror netshop at de får den inn i slutten av juni/begynnelsen av juli.

 

Du slipper da også unna med et vesentlig billigere hovedkort og det kommer med pci-ekspress. (Du kun et nforce4 s939 hk). I tillegg så kan du bruke vanlig ram, du trenger ikke ecc/reg.

 

Fordelen med oppsettet du har valgt er at du kan hive inn 2x opteron 265 når de kommer og få en et quad core oppsett. I tillegg så er alle delene tilgjengelige nå, mens det ikke er kommet noe x2 el opteron 275 på markedet enda...

Lenke til kommentar

Har kjøpt a64 system. Det klarer previews fint, så får jeg bygge meg en renderfarm som kan stå i et annet rom eller noe. Hadde alikevel ikke kunnet vente til de fikk inn x2, men regner med jeg kommer til å erstatte min a64 3500+ med en så kraftig som mulig x2 om et halvår eller no.

 

Men takk for tips :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...