Gå til innhold

Ekstern vannkjøling til Shuttle


Anbefalte innlegg

Vurderer og lage ekstern vannkjøling til min SN85G4. Har sett på Cooler Master's Aquagate som ekstern enhet. Eller så blir det å totalmodde et AOpen H420, den svarte versjonen (for å matche en SN85G4).

 

Hvis jeg kjøper Aquagate'n blir alle delene inni skiftet ut med det jeg mener er bedre kvalitet (Større AC radiator, Swiftech kjøleblokker, skifte pumpe) også blir CM-delene brukt til å vannkjøle filserveren min.

 

Hvis jeg kjøper AOpen kabinettet skal bakplaten der I/O-portene står, skiftes ut til en "modbar" bakplate (en hel plate som jeg kan borre hull til radiator og slangeoverføringer for eksempel). Kabinettet skal strippes til et minimum invedig og kun brukes som husly for vannkjølingen min. Grunnen til at jeg har valgt dette kabinettet er fordi det har høvelig pent design. Totalmod altså, alt skal være pent. :)

 

Noen som har forslag til andre kabinett som kan brukes eksternt?

Og ja, man kan spørre seg hva som er vitsen med ekstern kjøling til en Shuttle, noe av mobiliteten blir borte, men prosjektet er på planleggingsnivå ennå. Intern vannkjøling sier du? Vurderes det også ja, men så vidt jeg ser det er det best og bare stikke to slanger inn fra et annet kabinett.

 

Comments anyone? Blir worklog av dette så fort prosjektet kommer i gang, vil bare ha litt feedback på prosjektet først.

 

 

Puh, litt lang post, og kanskje til og med feilpostet?

 

Edit: skrivefeils

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...