Gå til innhold

Overklokking (Gammel PC)


kire

Anbefalte innlegg

Har en gammel PC stående her..

 

Pentium III 450 mHz

128 MB SDRam

TNT2 eller.no - skjermkort

 

Har tenkt å få den PC'en bittelitt bedre... Har overklokket skjermkortet slik at jeg fikk fra 20 fps i CS til 40 fps.

 

Så vil jeg overklokke prossessoren. Har lest at man må stille på FSB eller multiplier i BIOS.

 

Så; jeg starter PC'en, går inn i BIOS. Men i BIOS står det ikke noe om FSB eller multiplier. BIOS versjon: HW.27.06(QHW.06.00). Går det ann å overklokke på en annen måte da ?

 

Har ikke bygget PC'en selv. Det er en firma-PC fra Orkla, som modifiserte en Hewlett-Packard.

 

Så derfor har jeg ikke manualen til hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, fant nå ut at det ikke var ett TNT2-kort (som jeg trodde) men ett Matrox MGA-G200 AGP

 

 

edit: Men, jeg overklokket det _litt_ for mye... Så nå har jeg et problem.

 

[ Denne Melding var redigert av: kire på 2002-07-15 22:29 ]

Lenke til kommentar

hmmmm....var det ikke de gamle p3 og nyere celeronene som ikke kunne overklokkes så mye?

 

Et annet tips: Skjekk på hovedkortet om det står noen "lister" med noen mhz-tall. Disse er fsb-hastigheten, som kanskje kan endres ved å flytte på noen "jumpere"(enten små knotter til å skyve på, eller "hylser" til å dra av og sette på pinner på huvedkortet) Dette kan muligens øke fsb`n din, d går på en compaq med en AMd k6-2, bare bytta ut ramen

:smile:

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-07-16 19:23, viking99 skrev:

sa du at du hadde et agp- kort i maskina?

Hvis dette ikke er integrert i selve hovedkortet så kan du jo kjøpe deg et mye bedre skjermkort iallefall. Dette vil nok heve fps'en betraktelig.

Bare pass på at du skrur av v-synk og kjører cs i opengl.


Har ett AGP-kort ja. Men det støtter ikke OpenGL.. Tror også at det er integrert i hovedkortet.
Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-07-16 18:18, dj_j0tul skrev:

hmmmm....var det ikke de gamle p3 og nyere celeronene som ikke kunne overklokkes så mye?


Et annet tips: Skjekk på hovedkortet om det står noen "lister" med noen mhz-tall. Disse er fsb-hastigheten, som kanskje kan endres ved å flytte på noen "jumpere"(enten små knotter til å skyve på, eller "hylser" til å dra av og sette på pinner på huvedkortet) Dette kan muligens øke fsb`n din, d går på en compaq med en AMd k6-2, bare bytta ut ramen

:smile:



Lykke til!


Går dette ann på alle hovedkort ?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-07-16 19:23, viking99 skrev:

sa du at du hadde et agp- kort i maskina?

Hvis dette ikke er integrert i selve hovedkortet så kan du jo kjøpe deg et mye bedre skjermkort iallefall. Dette vil nok heve fps'en betraktelig.

Bare pass på at du skrur av v-synk og kjører cs i opengl.


 

 

Er det ikke ganske overkill med f.eks med et gforce kort i en sånn pc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...