Gå til innhold

hvor varm kan en cpu bli?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den blir liggende på den tempen i lengre tid vil den nok ta kvelden ganske fort. Men du bør og ha med i beregningen at måten du måler den på ikke er helt nøyaktig, men det gir jo en pekepinn og siden den var så høy bør du nok prøve å ta av kjøleren en gang, legge på ny pasta og sette den på igen..

Lenke til kommentar

har en problem

 

det er med måling av temp av cpu

 

den ligger mellom 80-81 er det normalt

 

har en amd +25000 vifte var boxed version

 

har hendt at pc en har slått av seg selv og når jeg sjekke viften var den varmt som faen kan det hende viften dauer sanrt? har sjekke alle ledningene alt er i plass

 

noen som vet det normale

 

 

noen her snakker om 37-40 frader vis det er det dobbelt ser det ikek lyst ut i hele tatt

Lenke til kommentar

Når det er 60 grader begynner jeg å dempe lasten til prosessoren, og tempen du har der er faretruende høy. Har du overklokket CPUen din? Isåfall bør du klokke ned, for på den tempen er sjangsen ca. 100% at CPUen din blir fort ødelagt. Sjekk at CPU-vifta sitter skikkelig på og at du har kjølepasta.

Lenke til kommentar

pels

 

 

jeg har hatt den vifta i maskinen i 1 år 5 måned så er usikker på det du sier at den ikek er beregna til den

 

 

hvordan demper jeg belastningen til prosseoren

 

når jeg åpner vinduet og får kjølig i rommet går ned tempraturen 65-70

 

jeg funderte ikek skifte vifte til det som hendte 3 dager siden da maskinen gikk av seg selv og det var glo varm i viften

 

også strømboxen er veldig varmt noen som vet om det ??

Lenke til kommentar

cpu er ikek overklokket

 

skal prøve å fjerne støv fra viften får se hva som skjer da om det vil gå ned

 

 

i starten det er 40-45 grader men går helt opp til 75-77 grader etterhvert

 

 

glemte å si at kabinneten min har vært åpen siden jeg kjøpte maskinen

 

må prøve å ta ut viften å rense tror jeg får se hva som skjer da

Endret av alka07
Lenke til kommentar
etter att ut vifta og rensa den totalt og putta igjen er nå cpu sin temp stabilt ved 58 grader

 

 

det hjalp men tror likevle kanskje jeg skal skifte vifte eller er det her normalt for amd + +2500?

Jeg har også en AMD 2500+ og temperaturen på min CPU er nå 49 grader. Hvis den har hatt masse belastning har jeg sett at den har vært oppe i 56 grader. Jeg syns det er litt mye, for før brukte den å ligge på ca 42 grader. Men da jeg skifta Hovedkort klinte jeg nok litt for mye kjølepasta på, og dessuten står Pc'n nå inne på et kott hvor det ikke er lufting :dontgetit: så jeg får leve med det så lenge.. (iallefall til jeg får orda en ventil)

 

Har du noen kabinett vifter da, det kunne jo være en god ide dersom du ikke har det fra før mener jeg.... :thumbup:

 

edit: skriveleivfer som hadde sneket seg inn

Endret av hviskeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...