Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av en skikkelig referanse på algoritmer/datastrukturer. Har fra før av Sedgewicks Algorithms in C++ vol. 5 (Graph Algorithms), men har ikke bestemt meg for om jeg skal komplettere serien eller gå for Introduction to Algorithms av Cormen et al i stedet (så vidt jeg forstår er ikke denne beregnet på begynnere tross tittelen). Hva synes dere? Jeg har en del teorigrunnlag innen algoritmer så jeg trenger en praktisk referanse til bruk i det daglige liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av en skikkelig referanse på algoritmer/datastrukturer. Har fra før av Sedgewicks Algorithms in C++ vol. 5 (Graph Algorithms), men har ikke bestemt meg for om jeg skal komplettere serien eller gå for Introduction to Algorithms av Cormen et al i stedet (så vidt jeg forstår er ikke denne beregnet på begynnere tross tittelen). Hva synes dere? Jeg har en del teorigrunnlag innen algoritmer så jeg trenger en praktisk referanse til bruk i det daglige liv.

Introduction to Algorithms er kjekt, men er også veldig akademisk. Mye bevisføring og kjøretidsberegninger, men bra forfattet og forstålig pseudokode som ikke burde være for vanskelig å omforme til C++ kode.

 

Ta en titt på dette for å få en pekepinne på innholdet.

 

Re: for å kunne gjøre kjøretidsberegninger, kreves det diskret matematikk kunnskaper.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Dette MIT-kurset ligner rent overfladisk på et jeg har vært igjennom på universitetet. Spørsmålet er vel hvilken av disse bøkene som er mest matnyttig ved koding, algoritmeteori har jeg vært innom.

Du har sikkert mer igjen av å søke ut spesialiserte bøker kanskje? Er jo grenser for hvor mye man kan klare å fylle en bok med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...