Gå til innhold

scsi anbefaling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har blitt lei av IBM HDD min.. den er helt ræva! så tenkte jeg at jeg kunne prøve noe nytt.. for eksempel.. scsi.. jeg vil selfølgelig gå for det råeste men det må ikke koste så alt for mye da..

Skrevet

Hva med for eksempel en Western Digital HD med 8Mb cache. En slik en fikk jo meget gode omtaler i en test av HW.no.

Er ikke vits med SCSI til vanlig hjemmebruk. Dessuten kan du bruke mer penger til andre morsomme ting. Øl for eksempel.

Skrevet

Selv har jeg 2 stk Seagate Cheetah 10k rpm. Den ene er litt gammel og er UW2 (80 mb/s) og den andre er UW 160. Står på en Adaptec UW2 kontroller innebygd i et Asus hovedkort. Den nyeste (og raskeste) disken er veldig støysvak i forhold til den eldste, det gjelder både rotasjons-støy og hodemekanismen.

Felles for begge er god aksesstid (5.4ms) og god ytelse. Har vært 100% stabile. Anbefaler gjerne Cheetah til andre, men husk kjøling. Mine står i et Chieftec fulltower med 80 mm vifter i front av harddiskbrønnene. Disse kjøler rikelig selv om de bare får 5 volt og må dra lufta gjennom madamens nylonstrømper for støvfiltering....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...