tha_man Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Jeg lurte på hvilken format er den beste? Se bort fra størrelse på filene i de forskjellige formatene!
olegunnaro Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Format for hva? bilder? musikk? film? eller noe annet?
B4stian Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Jeg liker .avi og .mpg veldig godt. Bra kvalitet også.
olear Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Jeg liker .avi og .mpg veldig godt. Bra kvalitet også. AVI er ikke et format, det er en "container" som inneholder vanligvis en MPEG4 codec (DivX, XviD) Mine personlige favoritter er XviD og plain MPEG1
ToY Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Ja jeg lurer også på for hva da? men jeg elsker xvid, divx, mpg når det gjelder video formater
_Adler_ Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Ja jeg lurer også på for hva da? men jeg elsker xvid, divx, mpg når det gjelder video formater Samme her! I alle fall ikke .ram (real player)
Amnio Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Se bort fra størrelse på filene i de forskjellige formatene!Så du må da gjerne lagre alt som ukomprimert .avi om du har lyst. Filstørrelsen vil være gigantisk, men kvaliteten upåklagelig. Et bedre alternativ er alle lossless-formater som f. eks. "HuffyUV" eller lignende. Kvaliteten vil som navnet sier ikke tape seg, samtidig som filstørrelsen går noe ned. Fordelen med et slik format er at ved gjentatt redigering og lagring vil ikke kvaliteten videre forringes, noe som ville skje om du dobbeltenkoda med ett ikke-lossless format. Når du er ferdig med alt redigeringsarbeid er det dog en fordel med et annet format med hensyn til filstørrelser, men det var heller ikke spørsmålet ditt.
_Adler_ Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Beklager! Vi snakker om film. Bra, for da har alle som har svart, svart på det riktige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå