Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bestilte idag adsl "basis" fra telenor!


Anbefalte innlegg

PPOE må jo være det mest tullete opplegget (etter tellerskritt på ADSL) som telenor har funnet på.

 

Først må du ha en CD med spesiell software, deretter brukernavn og passord...

Jeg bare plugger inn modem + routeren så er jeg på nett. Å si at dette innebærer større sjanse for virus gir jeg ikke mye for. Bare ha brannmur og virusscanner up to date.

Virus og andre uhumskheter er det jo stort sett man selv som importerer ved å åpne ting som burde gått rett i trash bin...

At man ikke er kompetent til og bruke utstyret er jo ikke

Telenor sin feil. Har koblet 100 adsl med telenor og aldri brukt noen cd.

Den er for de mindre begavete folkene, og har en tendens til og lage krøll

på pc'en. Og spyware og virus kan komme seg inn på masinen når den

står på nett. Selv om du ikke har mus og tastatur koblet til den....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er klar over at en Router kobler til automatisk når man legger inn PPOE på den, men så unødvendig? Plutselig har man mista lappen med passord og brukernavn, også må man ringe te telenor for å få nytt passord. Det er så forbanna mye greiere å ha med gjøre uten PPOE. Det er meg bekjent ingen andre enn Telenor som bruker PPOE på ADSL i Norge, gjør Telenor dette bare for å irritere kunder?

Tror det er bare Telenor som bruker PPPoE i norge ja, men hva er så ille med det? Hadde telenor ADSL i 3 år, og mistet aldri brukernavn eller passord. Ikke så vanskelig å ta vare på noen pappirlapper. Og nå som telenor sender med en ADSL ruter til nye kunder som kjøper modem fra dem blir jo hele PPPoE protokolen usynelig etter at du har satt opp ruteren første gang.

 

Desuten vil jeg si at PPPoE er en god protokol som er støttet i så å si alle rutere på markedet. Da er det værre med NGT som absolutt skal bruke PPPoA som nesten ingen støtter!

Lenke til kommentar
PPOE må jo være det mest tullete opplegget (etter tellerskritt på ADSL) som telenor har funnet på.

Var vel strengt tatt ikke Telenor som begynte med tellerskritt på ADSL. Det tipset plukket de opp i utlandet, hvor det er fortsatt mange opperatører som driver med dette. All ære til oss brukere som fikk telenor til å slutte med dette før andre så muligheten for å tjene penger på dette i norge.

Lenke til kommentar
PPOE må jo være det mest tullete opplegget (etter tellerskritt på ADSL) som telenor har funnet på.

 

Først må du ha en CD med spesiell software, deretter brukernavn og passord...

Jeg bare plugger inn modem + routeren så er jeg på nett. Å si at dette innebærer større sjanse for virus gir jeg ikke mye for. Bare ha brannmur og virusscanner up to date.

Virus og andre uhumskheter er det jo stort sett man selv som importerer ved å åpne ting som burde gått rett i trash bin...

Jepp, PPoE er noe tull. Man er også mer utsatt for DoS angrep ved PPoE.

 

Greit nok at man ikke bør rote bort passord og brukernavn, men dere må da innrømme at det er mye greiere å slippe det tullet? Eller er dere så fanatiske telenor tilhengere at dere elsker alt telenor gjør?

 

Når det gjelder virus osv, så har vel di aller fleste en router kobla til, så det står internet på hele tiden uansett. Er dere så redde for å bli angrepet, napp ut tp kabelen, eller deaktiver LAN porten når dere ikke bruker maskina.

:ermm:

Lenke til kommentar
hei, jeg har telenor adsl basis og er veldig fornøyd med det. Hastigheten er 704/128, men dette blir økt fra 1 juni til 1000/200 kbps. Telenor er kjent for og ha et meget stabilt nett

 

hæ.telenor kjent for og ha stabilt nett?? hvordan får du til det?har du nettopp gravd deg fram fra under en stein eller? telenor meget stabilt nett du også. Akkurat som og påstå at politikere er ærlige det.

 

Telenor har søren ikke stabilt nett. har hatt telenor siden desember 2004 og jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger linjen ikke har funket som den skal eller ikke har funket i det hele tatt. Jeg måtte velge telenor pga at det var ingen andre som har bygget ut her som jeg bor :(

Lenke til kommentar
hei, jeg har telenor adsl basis og er veldig fornøyd med det. Hastigheten er 704/128, men dette blir økt fra 1 juni til 1000/200 kbps. Telenor er kjent for og ha et meget stabilt nett

 

hæ.telenor kjent for og ha stabilt nett?? hvordan får du til det?har du nettopp gravd deg fram fra under en stein eller? telenor meget stabilt nett du også. Akkurat som og påstå at politikere er ærlige det.

 

Telenor har søren ikke stabilt nett. har hatt telenor siden desember 2004 og jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger linjen ikke har funket som den skal eller ikke har funket i det hele tatt. Jeg måtte velge telenor pga at det var ingen andre som har bygget ut her som jeg bor :(

Se her ja, nok en solskinns historie fra en telenor kunde.

Vi skulle nok vært telenor kunder alle sammen, da hadde nok alt vært fryd og gammen, eller var det omvendt? :roll:

Lenke til kommentar

Alle Telenor adsl pakkene suger sykt mye!!! :mad:

det eneste telenor tjener penger på er support telefonen

linjene er sinnsykt ustabile. :thumbdown:

å nå når ElTelenord fibernettet blir byggd(10-50MB/s er ikke sikker) så vil sikkert telenor bruke de samme gamle hullette tp kablene og presse linja så den blir over belastet dermed så blir sikkert isdn bra igjen :hrm:

Lenke til kommentar
Alle Telenor adsl pakkene suger sykt mye!!!

Hvorfor?

 

det eneste telenor tjener penger på er support telefonen

Siden den koster vanlig tellerskritt så var dette logisk på hvilken måte??

 

å nå når ElTelenord fibernettet blir byggd(10-50MB/s er ikke sikker) så vil sikkert telenor bruke de samme gamle hullette tp kablene og presse linja så den blir over belastet dermed så blir sikkert isdn bra igjen

 

Bomsikkert :dribble:

Lenke til kommentar

OFF TOPIC: Det er helt utrolig at hver gang noen nevner Telenor i en tråd så kommer det en haug med usakelige innspill om hvor dårlig Telenor er. Det finnes det mange andre tråder om!

 

On topic:

Jeg hadde det abonnementet før, men har oppgradert til 2000/256 linje, som blir 4000/400 i løpet av noen måneder.:yes:

Jeg er veldig fornøyd, stabil linje og god fart. Du bør kikke litt på iCanal, mye gode musikkvideoer der blant annet.

Lenke til kommentar
Alle Telenor adsl pakkene suger sykt mye!!! :mad:

det eneste telenor tjener penger på er support telefonen

linjene er sinnsykt ustabile. :thumbdown:

å nå når ElTelenord fibernettet blir byggd(10-50MB/s er ikke sikker) så vil sikkert telenor bruke de samme gamle hullette tp kablene og presse linja så den blir over belastet dermed så blir sikkert isdn bra igjen :hrm:

Siden du tror Telenor henger opp TP kabler mellom mastene, har vel ikke du så mye å si her i diskusjonen.

 

1. Min Telenor linje har ALDRI(!) hatt nedetid!

2. Hvordan i all verdens rike kan dere påstå at PPoE er crap? Si ifra hvis dere merker noe forskjell da. Jaja det er sikkert litt enklere uten PPoE. Og NEI man trenger ikke noe software på en cd. Bare for de som ikke klarer å sette opp manuelt.

3. Altså. Her Sandefjord har Lyse bygd ut fiberkabel. Fiber er totalt overlegent all xDSL teknologi (det vet vi alle). Desverre bor vi 1km for langt unna og kan ikke ta bruk av fiberen. Jeg er heller ikke veldig begeistret over linjene til Telenor i forhold til fiberlinjene til Lyse, men har ikke noe annet valg. De var rett og slett de eneste som kunne levere her.

 

Slutt med tullpratet deres!

Lenke til kommentar
Ser mange som klager over at Telenor er ustabilt. Linjen til Telenor har vært det mest stabile jeg har vært borti, har aldri vært ned.

Samme her.....

 

Men det er som vanlig dette da, at noen absolutt skal klage på Telenor uansett....

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt folk som sier telenor er dårlige. Det eneste de er dårlige på er prisen. Men så får man masse pcspill og musikkvidior på iCanal gratis da i tillegg til Norton Internett Secureti 2005.

 

Jeg tror egentlig mediene har fremstilt Telenor veldig dårlig siden de har mange kunder og får derfor flere klager enn firmaer med mindre kunder, og at derfor mange tror på hva mediene sier.

 

Når det gjelder support er Telenor helt mega bra. Man får ordentlig svar på epost med en gang (i motsettning til MSN som bruker mange dager og da nesten ikke forstår hva du spør om en gang). Dessuten har de chat som er helt gratis og man får ganske rask hjelp der.

Lenke til kommentar
Hadde vært fint om du saklig kunne begrunne dette. Jeg kan jo begynne med å plukke fra hverandre deler av påstandene dine.

 

Telenor har høyere priser enn de andre leverandørene. Det er faktisk ikke så ulogisk siden Telenor leier ut linjene til de fleste andre leverandørene. Dermed er det et problem hvis Telenor hadde lagt prisen under de andre leverandørene. Nemlig at i så fall måtte Telenors lave pris vært lavere enn det de andre leverandørene måtte betale til Telenor for å videreselge linjen (De andre leverandørene vil nemlig forsøke å være billigere enn Telenor for å få kunder, men de må kunne sitte med et overskudd på hver linje). Det hadde jo ikke kunnet pågå så lenge da dette hadde vært grov utnyttelse av en tilnærmet monopolsituasjon.

 

Telenor burde heller ikke gå inn med lavere priser de stedene hvor andre leverandører kjører på eget utstyr i sentralene siden det ville ført til ulik pris for kundene deres avhengig av hvor de bodde.

 

Det er godt mulig at det kun er Telenor som kjører PPPoE, men jeg skulle gjerne likt å se deg komme med en teknisk forklaring på hvorfor dette er dårligere enn noen annen løsning. (At surrehuer kan rote bort passordet er ikke god nok argumentasjon).

 

Å si at de andre leverandørene har bedre kundeservice enn Telenor uten å komme med noen form for argumentasjon er bare utrolig latterlig og barnslig. For det første har de andre leverandørene du nevner langt dårligere åpningstider på sin kundeservice. Såvidt meg bekjent får du tak i noen hos Telenor døgnet rundt, året rundt. Tele2 har stengt helligdager, lørdag, søndag og alle netter. Bluecom har stengt helligdager, søndag og alle netter. Start.no har stengt netter og begrenset åpningstid på søndag. I tillegg presterer Start.no å ta 12kr/pr.min for å yte kundeservice såvidt jeg kan se på sidene deres. Til den prisen kunne jeg heller leid inn en profesjonell konsulent til å personlig komme å se på PCen min og fikse problemet.

 

Jeg er av den oppfatning av at man kan møte både dyktige og udyktige folk på support hos alle nevnte leverandører.

 

Og fordelen at man "slipper det ufordragelige monopolistiske Stjelenor faenskapen." sier mer om din argumentasjonsteknikk enn Telenor i grunnen.

Takk, du er min helt. :thumbup:

 

Er så lei alle folk som rakker ned på Telenor. Hvis de hadde hatt litt innsikt i hva som skjedde i Telenor og hvilke reguleringer som er pålagt Telenor av staten, så hadde de holdt kjeft. :nei:

Lenke til kommentar
Telenor sine linjer bruker å være ustabile i starten, men etter en par måneder så er det stabilt som bare det.

 

 

jeg har hatt downtime masse ganger med telenor...har også hatt det sånn at jeg må restarte modemet for å få kontakt igjen... :no: '

 

ellerzs synes jeg stjelenor funker bra vis man ser bort i fra de stive prisene å de crappy upload hastighetene :no:

Lenke til kommentar

Dere som sier at Telenor suger, det er pågrunn av de har mange ganger flere kunder enn de andre tilsammen, for eks. Nextgentel,UPC,catch.

Jeg har dessuten bare hatt 2 ganger nedetid med Telenor, siden 2001.

Jahh...hvem tror dere Nextgentel leier linja(sentral) ifra da?

 

Kutt ut med påstandene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...