Gå til innhold

Hva er det svake leddet i maskina mi?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg føler at maskina mi ikke er god nok til å kjøre CS:Source tilfredsstillende, og det er ikke internett-linja mi for å si det sånn. Regner med at det kanskje kan hjelpe en del med en formatering++, men er også klar for å oppgradere.:yes:

 

Jeg har:

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

Abit AI7 Hovedkort S478, SATA, µGuru

Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256M DDR

Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB

(Noe mer noe annet som kan begrense ytelsen?)

 

Jeg lurer da på hva som er det svake leddet i maskina mi, altså hva er det vits å bytte ut, eventuelt bør jeg bytte alt unntatt rammen for å gå over på et AMD-system med PCIe-skjermkort?

 

Regner selv med at det trolig er skjemkortet, men det skal da ikke være så veldig dårlig det jeg har? I såfall, hvor stor ytelsesøkning vil jeg kunne få dersom jeg f.eks oppgradere til dette?

 

 

Takker for alle tilbakemeldinger

 

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja du får jo dagens toppkort i AGP utgaver også da. Men har du råd så er er det jo ikke dumt med en AMD 64 og et pci express kort

 

edit: tror kanskje en AGP utgave av nvidia sin 6800 serie hadde vært bedre valg enn x800 serien til ATI, hvis jeg skulle hatt ATI hadde jeg sett etter et agp kort i x850 serien, finnes vel det?

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Du skulle ikke ha noen problemer med å kjøre CS Source med den hardwaren. Har selv et ganske likt oppsett men med et 9800pro kort istedenfor. Source kjører som ei kule her.

Tror heller du bør gå gjennom driver, windows, annen software som surrer i bakgrunnen, diverse spyware osv. Hva er det du føler ikke er som det burde være? Fps, lagg,....?

Lenke til kommentar

CS:Source funker som oftest bra, men dersom det kommer en røykgranat eller veldig mye som skjer samtidig så synker Fps'en såpass at det blir vanskelig å skyte...

Regner som sagt med at det vil hjelpe en del å rydde opp litt, men det er litt slit og kan det ha SÅ mye å si?

 

raZputin: Hvordan definerer du ei "kule"?

Lenke til kommentar

Nå er vel ATi litt bedre til source motoren sist jeg sjekket. Dog minimalt, men fortsatt litt. Du som CS spiller tenker vel at "nei huff, uten 100 fps lagger det jo", dette er selvsagt ikke tilfelle. I det tilfellet der er vel kanskje skjermkortet det "svake" punktet, siden du neppe får noe 100 fps, selv om du også skrur ned på det meste.

Lenke til kommentar

Ikke meningen å snike til seg oppmerksomhet her, men jeg sliter med litt av det samme..

 

Spec'en er som følger...

 

P4 2,4gHz@2,4

9800pro@400/350

Corsair pc2100 512 mb single

HK: Abit IT7-Max2 v.2.0

Sysdisk er en 120gb seagate ide..

 

(Prøvd overklokking av cpu, men jeg sliter med at det ikke er respons når jeg sjekker i cpu-z)

 

Er klar over at systemet trenger en oppgradering, tror jeg skal begynne med minnet, noen tips?

Lenke til kommentar
raZputin: Hvordan definerer du ei "kule"?

Spiller mest i 800x600 med high quality på alt, uten antialiasing og med trilinær. Med dette opsettet får jeg da i underkant av 70fps i snitt på stresstesten. I 1280x1024 får jeg da litt over 50fps. I og med at jeg spiller på lcd skjerm med 12ms responstid så hadde jeg vel ikke kunne utnytte flere bilder i sekundet uansett, såvidt jeg har forstått.

 

9800XT burde være hakket vasser en 9800pro, men det er jo mulig at de 256MB med minne på kortet ditt er av den trege typen,...

Lenke til kommentar

Hmm, fikk 86.20 i snitt på stresstesten i 1280*1024 med det meste på low-quiality. Men inne i spillet så får jeg aldri i nærheten av den scoren der. Snakker da om de nye bretta (Port og det andre...) Pleier som oftest å fungere bra på de eldre bretta (office, dust, osv.), er det bare de nye bretta som har blitt mer krevende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...