Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Ny hastighet anyone ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det 1 time og 30 min igjen.

Klokka 24:00 blir det sendt en mail pr. minutt til bluecom sin support avdeling helt til de har fått ordnet opp. I tilleg blir det en mindre hyggelig telefon til Bluecom i morgen tidelig, på minuttet når de åpner sjappa si. Så skal de få høre hvor skapet skal stå! Jeg er mildt sagt rasende, har blitt lovet oppgraderingen garantert skulle skje innen 19 sep. (først 15 august). Jeg har pga. løftet om høyere hastighet ventet med å bytte leverandør, men nå er det ikke snakk om å vente ett minutt til over 24:00.

 

No more Bluecom for me, og jeg skal ikke anbefale Bluecom til venner og bekjente. Heller Tele2 og NGT.

Lenke til kommentar
Det er ikke Bluecoms feil, når de legger inn en hastighetsoppgradering på systemet til Jara, er det opp til de å følge det opp. Det er Telenor/Jara som har trenert dette slik at det har tatt lang tid.

Vel, det er Bluecom som har satt fristen, og som har lovet kundene oppgraderingene innen forskjellige datoer. Dette er uproft, rett og slett.

 

Edit: 18 minutter igjen. Dette ser mørkt ut!!

Endret av skyline
Lenke til kommentar

21. sep kl 21:15, vel over Bluecoms kunngjorte deadline for oppgradering og ingen endring. Har fremdeles 2048 / 256 på mitt Bluecom-abonnement via Telenorsentral, har gjentatte ganger forsøkt å resette modem uten at det har medført noen endring. Jeg foretok et søk på kapaks i dag, og fikk følgende info for eget abonnement:

 

Merknader:

Linjen har produktet ISDN GT

Total linjelengde inkludert inntak: 1265 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Fabrikat på utstyr: ALCAUD

Mulig produktklasse: ADSL 4864/640

 

VED SØK PÅ BASIS: Produktinformasjon

Produkt på abonnementet: Bredbånd ADSL

Bredbåndsprodukt på linjen: BA

Søkt produkt: ADSL-BASIS

Høyeste produktklasse: ADSL 4864/512

Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 4864

Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 512

Produktkode: 106

Mulig produktklasse: ADSL 384/128

Mulig produktklasse: ADSL 704/128

Mulig produktklasse: ADSL 1024/256

Mulig produktklasse: ADSL 2048/384

Mulig produktklasse: ADSL 3616/448

Mulig produktklasse: ADSL 4864/512

 

VED SØK PÅ PREMIUM: Produktinformasjon

Produkt på abonnementet: Bredbånd ADSL

Bredbåndsprodukt på linjen: BA

Søkt produkt: ADSL-PREMIUM

Høyeste produktklasse: ADSL 4864/640

Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 4864

Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 640

Produktkode: 206

Mulig produktklasse: ADSL 384/256

Mulig produktklasse: ADSL 640/256

Mulig produktklasse: ADSL 1024/384

Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

Mulig produktklasse: ADSL 3616/512

Mulig produktklasse: ADSL 4864/640

Lenke til kommentar

Hmmm nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro... Ringte Bluecom i dag for å etterlyse hastighetsoppgraderingen på mitt abonnement.

 

Blucom svarte at alle oppgraderinger nå skulle være ferdig, og videre "men vent nå litt, jeg ser det ligger en oppsigelse på ditt abonnement her - det er sikkert årsaken til at du ikke har blitt oppgradert".

 

Saken er at jeg i midten av juni (for øvrig etter at nyheten om dobling av hastighet var kunngjort) sendte Bluecom en e-post og sa at jeg grunnet overgang til 10/10 Mbit fra Lyse ville si opp mitt ADSL-abonnement fra 1.1.2006.

 

"Men det er ingen problemer, du skal få 4 mbit. Det tar ca 2 uker" sa Bluecom.

 

Tusen hjertelig takk og unnskyld at jeg er til, tenkte jeg da...

Lenke til kommentar
Hmmm nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro... Ringte Bluecom i dag for å etterlyse hastighetsoppgraderingen på mitt abonnement.

 

Blucom svarte at alle oppgraderinger nå skulle være ferdig, og videre "men vent nå litt, jeg ser det ligger en oppsigelse på ditt abonnement her - det er sikkert årsaken til at du ikke har blitt oppgradert".

 

Saken er at jeg i midten av juni (for øvrig etter at nyheten om dobling av hastighet var kunngjort) sendte Bluecom en e-post og sa at jeg grunnet overgang til 10/10 Mbit fra Lyse ville si opp mitt ADSL-abonnement fra 1.1.2006.

 

"Men det er ingen problemer, du skal få 4 mbit. Det tar ca 2 uker" sa Bluecom.

 

Tusen hjertelig takk og unnskyld at jeg er til, tenkte jeg da...

Det høres mer ut som en dårlig undskyldning fra Bluecom sin side, de har kanskje hatt problemer med oppgradering i Stavanger området?(Siden du skal ha Lyse, regner jeg med at du også bor i Stavanger området) Bor selv i Stavanger, og har ikke blitt oppgradert. Skal også gå over til Lyse 10/10mbit den 1.1.2006, men har ikke gitt beskjed til Bluecom om det enda. Men jeg skal ringe de idag, og høre hva de har å si. Prøvde å ringe igår, men etter 30 min venting så la jeg på.

 

EDIT:

 

UPDATE: Jeg legger meg flat, det var firewallen min som hadde QOS installert, og denne begrenset hastigheten min. Linja mi ble oppgradert den 29.august.

Men nå har jeg full spiker.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...