milkwood Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Bruker CSS på en oppgave jeg leverte igår.. så nå plutselig (teit å ikke sjekke) at css'en ikke funker i IE....arg.. Fungerer i Opera. Noen som har en anelse.. regner med det er en eller annen idiotisk feil. er en ekstern css fil.. linker til den slik: <LINK rel="stylesheet" type="text/css" name="styles" href="css/stylesheet.css"> css/stylesheet.css: (korta versjon) overskrift1{ font-family: Times New Roman, Times, serif; font-size: 24pt; color:#0000CC; } overskrift2{ font-family: Times New Roman, Times, serif; font-size: 20pt; color:#0000CC; }
PT Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Du må vel definere overskrift1 og 2 som klasser eller sånn id-greie (hva nå enn det heter..): #overskrift1{ font-family: "Times New Roman", Times, serif; font-size: 24pt; color:#0000CC; } #overskrift2{ font-family: "Times New Roman", Times, serif; font-size: 20pt; color:#0000CC; } Dessuten skal skriftnavn (sikkert andre ting også) i flere deler stå i gåseøyne (" ").
milkwood Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Skrevet 23. mai 2005 Om jeg legger til # i iden fungerer det verken i opera eller ie... fjerna times new roman helt. hjalp ikke. (har jo "times" der dobbelt) andre forslag?
PT Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Om jeg legger til # i iden fungerer det verken i opera eller ie... fjerna times new roman helt. hjalp ikke. (har jo "times" der dobbelt) andre forslag? Prøv da et punktum ( . ) for å definere det som en klasse. Må nesten få se HTML-koden din for å kunne gi et skikkelig svar.
Gilbert Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 (endret) Hvis det er overskrifter du skal lage, så er korrekt bruk følgende: H1 { font-family: Times New Roman, Times, serif; font-size: 24pt; color:#0000CC; } H2 { font-family: Times New Roman, Times, serif; font-size: 20pt; color:#0000CC; } <h1>Dette er en overskrift</h1> Endret 23. mai 2005 av fjartan
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 ...og lar man være å bruke Times New Roman får man samtidig en mye penere webside som ikke bruker den hatede "standardfonten"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå