Gå til innhold

trygg betaling til utlandet. buysafe.com ? hjelp!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har planer om å betale en større sum til en selger i utlandet for mobiltelefoner.

 

Selger vil gå gjennom buysafe.com noe jeg aldri har vært borti.

Ellers virker selger seriøs og har over to hundre pluss karakterer på ebay

Handelen går uansett ikke gjennom ebay.

 

Kan noen komme med tips til åssen jeg kan forsikre meg at jeg får varen jeg betaler for?

 

Håper på hjelp fra dere der ute :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Større sum? Da bruker du et mellom firma som du betaler til, som beholder pengene til du har sjekket varene og som deretter betaler selger. (eBay har informasjon om dette her: eBay og Escrow

 

Hva mener du med større sum? Bruker PayPal til alt under 10'000,- selv. Over 10'000 er det billigere med bank overføring.

Endret av rozon
Lenke til kommentar
Større sum? Da bruker du et mellom firma som du betaler til, som beholder pengene til du har sjekket varene og som deretter betaler selger. (eBay har informasjon om dette her: eBay og Escrow

 

Hva mener du med større sum? Bruker PayPal til alt under 10'000,- selv. Over 10'000 er det billigere med bank overføring.

Er snakk om 16000,- !

Så her vil jeg være sikker på at jeg får det jeg betaler for kan du si

 

Så buysafe.com er rimelig sikker?

 

Syns det virker for godt til å være sant når buysafe.com hevder at pengene blir ikke overført til selger før jeg har mottat og fysisk sjekket varen.

Kun at pengene står hos buysafe.com til begge parter er enige?

 

Planen er at de skal overføres med western union

Lenke til kommentar

Stay clear!!

 

Westen Union har (virkelig) dårlig rykte. Når jeg begynte å importere ting og tang fikk jeg klar beskjed av andre i bransjen om at hvis selger ønsket å bruke Western Union måtte jeg bare pakke sammen og finne andre selgere. (Seriøse selgere kommer med T/T (wiretransfer) og SWIFT nummere og sånt)

 

PayPal har litt frynsete rykte, men alternativene er dyre. Ekspress betalig via bank er dyrt, og ikke like kjapt.

 

Har ingen kjennskap til buysafe.com, men så langt jeg ser er alle betalingsformer en form for risiko. Du sender tross alt penger til noen du ikke kjenner, og er dette en svindler... Tja... Store europeiske Escrow firmer synes jeg virker mer sikkert, men koster litt. (Tipper Google kommer opp med litt av hvert)

 

Men det er dine penger. Ikke la meg guide deg inn på noe, så plutselig sitter jeg med blamen for at du taper 16'000,-

 

BtW: Mobiltelefoner? Er det penger i det da? Eller er det en type som ikke er innført til Norge vi snakker om?

Endret av rozon
Lenke til kommentar

Er en modell som ikke er kommet enda, men er vel like rundt hjørnet.

SE k750

 

Har kommet til klarert at det virker som han prøver å lure meg.

 

* Mailene som sendes som egentlig skal komme fra buysafe.com virker useriøse og kommer ikke fra @buysafe.com men [email protected] <-- noe jeg syns virker meget "suspicios"

 

Det er flere andre momenter som spiller inn men har dessverre ikke tid til å komme med dette nå!

 

Ellers må jeg takke for all hjelp så langt

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Paypal på ca 16 000kr, det er litt mer enn jeg var konfortabel med å betale med en ikke sikker betalingsmåte. Escrow er sikkrere, men du må nok betale for sikkerheten. Jeg vet ikke om Visa eller tilsvarende er noe alternativ, det er jo sikkert i det minste så lenge du kan stole på selgeren.

Lenke til kommentar
Er en modell som ikke er kommet enda, men er vel like rundt hjørnet.

SE k750

 

Har kommet til klarert at det virker som han prøver å lure meg.

 

* Mailene som sendes som egentlig skal komme fra buysafe.com virker useriøse og kommer ikke fra @buysafe.com men [email protected] <-- noe jeg syns virker meget "suspicios"

 

Det er flere andre momenter som spiller inn men har dessverre ikke tid til å komme med dette nå!

 

Ellers må jeg takke for all hjelp så langt

Høres ikke direkte lovende ut det der nei! :D Foreslår at du dropper tanken, med mindre du har råd til å tape pengene.

 

Dessuten er K750 til salgs i Sverige, så den bør da definitivt være rett rundt hjørnet, selv om Norge er aldri så mye en sinke i mobilsammenheng... Koster forøvrig 3899 SEK på teknikmagasinet.se, uten abonnement. OBS: Jeg så forresten at den ikke kommer i salg i Teknikmagasinets butikker før 23.05, så det er kanskje da den lanseres? Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Har selv gode erfaringer med paypal, har overført 10-12000 på det meste der. De som evt har tapt penger på paypal er de som har gått en av de utallige spammailene.

Nei, det er payPal selv som har dritte på draget opptil flere ganger. De har en oppførsel som vel minner om QXL på sitt verste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...