Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig erfaring hos NextGenTel


Anbefalte innlegg

NGT sin kundeservice har alltid sugd, og kommer alltid til å gjøre det, så lenge de ikke forstår at kundene ikke gidder å sitte åvente i telefon 10min++

 

De kan ansette flere folk, og redusere på de avgiftene de har på alt mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes "tommelfinger" regler innenfor det meste, så også forretningsdrift. Bl.a. kommer til anvendelse her "regelen" om at det koster 10 ganger så mye å skaffe en ny kunde som det koster å beholde den gamle. At NGT ikke har fått med seg dette et av de mest basic'e oppleste og vedtatte reglene er mildt sagt utrolig.

 

La oss si at det faktisk koster NGT 300,- å sette ned linja mi. (Vi vet jo alle at det ikke er tilfelle, men men...) Da er kostnaden for dem å beholde meg som kunde altså 300,- Men på grunn av dette (og andre ting) så sier jeg opp kundeforholdet mitt hos dem isteden. Jeg har vært kunde hos dem i over 3 år, og betalt dem punktlig 498,- i måneden hele perioden. Jeg har altså lagt igjen hos NGT over 18.000,- på denne tiden. Det hadde altså kostet dem 300,- å sikre seg meg som kunde hos dem i kanskje 3 år til. ( å investere 300,- for å sikre seg omsetning på 15.000,- ville være særdeles god forretning for dem. å skaffe en ny kunde til å ta min plass vil koste dem 3000,- i.h.h.t. "tommelfinger" regelen.) I den nye perioden ville jeg nesten ikke benyttet meg av kundeservice i det hele tatt, skjønt administrering av konto kan neppe kalles kundeservice, kundeservice er til folk som har problemer med produktet sitt, ikke dem som klarer seg fint som det er. Hvem vet hvilke videre "kostnader" den nye kunden ville "påført" NGT ved å være så frekk å kontakte kundeservice?

 

Nå, hos Telenor, om Bravida må komme å kople opp modem for den nye kunden så koster det 3000,- bare det. Men Telenor skjønner jo at det er ingen som vil betale så mye i "inngangsbillett". Så Telenor sier at trenger du hjelp å kople opp så koster det 2000,- Dette er det folk har vært villige til å betale for å komme på nett når de ikke er "smarte" nok til å kople opp modem selv. Resten betaler Telenor, eller gjør de nå egentlig det? Måtte ikke "gjør det selv" kunder også betale "inngangsbillett"? 998,- eller noe sånt? Man kan si at "Gjør det selv" kunder sparte Telenor for 3000,- ved å kople opp selv. Takken for dette var en regning på 998,- som Telenor brukte til å delfinansiere kundene som måtte ha hjelp for å kople seg opp. Dette er ting som jeg har blitt fortalt av en Telenor ansatt, og jeg føler meg derfor tryggere på å kommentere Telenors prosedyrer enn NGT's. Jeg vil imidlertid våge meg ut på en påstand om at det nok var mye likt i oppstartsfasen hos NGT også. "Gjør det selv" kunder sponser de som trenger hjelp til å kople seg opp.

 

I dag er det gratis etablering hos flere aktører på markedet, hvordan får de så dette til? Vel, gratis etablering gjelder nok bare for "gjør det selv" kunder, nå står ikke det opplyst på NGT sine sider, ihvertfall ikke lett tilgengelig. Men jeg regner med at NGT tar betalt dersom montør må bestilles. Så det de egentlig har gjort er å slutte å ta seg betalt for at DU sparer DEM for penger. Kan vi anta at det i dag er langt flere nye kunder som allerede har vært borti et ADSL modem før?

 

Jeg ser noen her sier de driter i servicen fordi linjene til NGT er så bra og de har ingen problemer med sine produkter. Jeg skjønner dere litt, det er jo enkelt å være fornøyd med noe dere ikke bruker. Sykkelen er fin å se på den, men når du så tar den i bruk og den faller i fra hverandre, ønsker du ikke god service da?

 

Jeg handler bare Hardware der jeg tidligere har fått god service, med mindre det er betydelige beløp å spare på å velge en annen leverandør, da hender det at jeg gir nye aktører en sjanse. Likeledes ønsker jeg å oppleve god service hos min bredbånds leverandør, nei mer enn det, jeg ønsker å føle meg som en verdsatt kunde. NGT må skjønne at dersom konkurentene gir bedre linjer, til bedre priser og har bedre service, så må de svare på tiltale. NGT vokser stadig og får flere kunder, likevel går de fortsatt i minus. De skjønner tydeligvis ikke at dette kan ha noe med den massive kundeflukten fra dem å gjøre, for de har jo økende omsetning. Kanskje de skulle konsentrere seg litt mer om å beholde eksisterende kunder, enn å bruke en liten formue på å skaffe seg nye. Som ZerOz sa; "De kan ansette flere folk". NGT ser vel dette som uønskede økte utgifter, der de burde se det som en fornuftig innvestering. Konsulenten som fortalte NGT at de skulle kutte eller la være å sørge for nok kundekonsulenter til å gi kunder tilfredsstillende service har åpenbart vært på fylla mesteparten av livet sitt. Om ikke NGT skjerper seg så er det snart kroken på døra for dem. En litt trist skjebne for et firma som var på det rette sporet en stund.

Lenke til kommentar

Her er det kun en ting å si: Ved å lese dette innlegget til 1313 kunne NGT ha lært mye om hvordan de ikke skal behandle sine kunder, ordbruken er nok noe "varm" til tider, men i kampens hete blir det slik noen ganger.

 

Er selv fornøyd NGT kunde og har vært det i over ett år nå, den gang jeg valgte NGT var de overlegen på upload og derfor ett enkelt valg, i dag er flere av konkurrentene kommet etter når det gjelder upload slik at valget ikke hadde vært like klart nå.

Da har NGT mistet noe av det som var deres beste salgsargument og burde derfor strekke seg langt for å beholde de kundene de allerede har, ettersom kostnadene med å skaffe nye kunder langt overstiger 300kr.

 

Største problemet i denne saken er at slike episoder gjør det vanskeligere for NGT å tjene penger noe som Telenor helt sikkert ikke er lei seg for ettersom mange av kundene går til dem eller firma som de eier.

Lenke til kommentar
Langt og sørgelig innlegg

Jeg vet ærlig talt ikke hvor skoen trykker her. Du føler deg urettferdig behandlet etter et par ganger á 10 min. på telefonen til kundeservice og deres gebyr på 300kr,- for å sette ned hastigheten. Det er et faktum at bredbåndsleverandører vil ha penger for å sette ned hastigheten. Sjekk gjerne prislistene til andre og du vil se at de krever penger for det og vel så det. Jeg vet ikke, enten har vi kun fått presentert en liten del av hele historien eller kanskje du har gjort en fjær til noen høns?

 

Kundeservicen hos NGT har aldri vært noe særlig bra, har ofte opplevd å vente både 20, 30, 40 min, fakturaproblemer hvor de ønsker å ta seg betalt for en tjeneste jeg aldri fikk og så videre. Men rett skal være rett, kundeservicen har blitt bedre og linja mi har alltid vært dønn stabil. I tillegg er det at faktum at NGT heller prioriterer greie priser på sine bredbåndsprodukter enn 3 min. ventetid til kundeservice. Hvis det er det du er ute etter, ja da får du finne deg en annen ISP.

Lenke til kommentar
Langt og sørgelig innlegg

Jeg vet ærlig talt ikke hvor skoen trykker her. Du føler deg urettferdig behandlet etter et par ganger á 10 min. på telefonen til kundeservice og deres gebyr på 300kr,- for å sette ned hastigheten. Det er et faktum at bredbåndsleverandører vil ha penger for å sette ned hastigheten. Sjekk gjerne prislistene til andre og du vil se at de krever penger for det og vel så det. Jeg vet ikke, enten har vi kun fått presentert en liten del av hele historien eller kanskje du har gjort en fjær til noen høns?

 

Kundeservicen hos NGT har aldri vært noe særlig bra, har ofte opplevd å vente både 20, 30, 40 min, fakturaproblemer hvor de ønsker å ta seg betalt for en tjeneste jeg aldri fikk og så videre. Men rett skal være rett, kundeservicen har blitt bedre og linja mi har alltid vært dønn stabil. I tillegg er det at faktum at NGT heller prioriterer greie priser på sine bredbåndsprodukter enn 3 min. ventetid til kundeservice. Hvis det er det du er ute etter, ja da får du finne deg en annen ISP.

Jeg går ut fra at innleggene mine har blitt litt for lange til at det blir lett å se helt hva jeg vil fram til, men kortere innlegg ville bare blitt "påstander". Så for å klarifisere:

 

10min+ i ventetid er greit, det som ikke er greit er at de har kapasitet til å svare etter 2min, men lar være fordi jeg ikke betaler ekstra.

 

OK, det koster kanskje penger å sette ned linjehastighet, men ikke i nærheten av 300,-

 

NGT har gratis etablering, altså kan jeg si opp linjen min uten å måtte betale noenting. Deretter kan jeg bestille den hastigheten jeg ønsker uten å betale etableringsgebyr. En tungvint måte å gjøre det på, men i det minste _gratis_, når NGT foretrekker å gjøre det på den tungvinte måten så er det dårlig service pr. definisjon.

 

Jeg foretrekker å handle med butikker som tilbyr god service, når NGT "tvinger" meg til å si opp linjen for så å ombestille den hvis jeg vil spare de 300,- så har de "kastet meg ut på gata" hvor jeg kan sjekke alle tilbud fra alle aktører. Hva skal få meg til å bestille fra dem når jeg vet at de har dårlig service?

 

Nå har NGT "spart" 300,- ved at de slipper å sette ned linja mi, men det har kostet dem en kunde som til nå har lagt fra seg 18.000,- i butikken demmes. Det er jo bare idioti av dem. En ny kunde vil koste dem mye mer å skaffe.

 

Dette har ikke handlet om penger for meg, men service og prinsipper. Det var ingen som bestilte Telenors trafikk begrensede linjer, følgelig sluttet de etter en tid å levere dem. Det kalles forbrukermakt, det ser tilsynelatende ut som folk har mer penger enn de vet å bruke dem til, når de ikke reagerer på alle dagens gebyrer, det er visst liksom bare sånn det skal være.

 

Vær velkommen til å være uenige med meg, for all del. Men jeg tror dere skyter dere selv i foten, når dere viser "forståelse" for bredbåndsleverandørene. Som dere ser har de null forståelse for sine kunders varierende behov.

Lenke til kommentar

Det er litt morsomt at folk tror det er kundeservice som koster NGT penger, og at det med bedre kundeservice vil bli dyrere linjer. Det er det IKKE! Det er DÅRLIG kundeservice som koster NGT penger. Når kunder forlater NGT, DET er dyrt for dem det! Organisasjonen demmes er dimensjonert for å betjene et bestemt antall kunder. Færre kunder øker utgiftene demmes pr. levert kbit. altså må de skaffe nye kunder for å kunne forsvare størrelsen på organisasjonen, ellers må dem kutte stillinger. Nye kunder koster ihvertfall penger, markedsføring er ikke billig! Og om det er kostnader med å nedgradere en linje, vil jeg tro det er likedan for å opprette nye linjer.

Lenke til kommentar

Og jeg kan glatt si at jeg er mye mer service orientert enn deg og vet hva det betyr i dagliglivet. Men forstår at du er frustert, så du skal få lov til å lufte ut litt damp...

Voksent av deg, takker og bukker. Det går bedre nå. :D

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar

Enig med Joey i det meste. Føler at bredbåndskunder generelt blir utsatt for dårlig service. Å vente 1 mnd på å få koblet opp ADSL, for så å få beskjed om at sentralen må utvides (etter at jeg purret) er det vel ikke bare jeg som har opplevd. Fikk heller ikke beskjed fra ISP om at ADSL var aktivisert noen uker senere...

 

Det pussige med NGT er jo at de kan justere hastigheten som en jojo i helger og ferier, mens en permanent løsning er utrolig vanskelig å få til uten at det skal koste skjorta :}

Lenke til kommentar
Det er litt morsomt at folk tror det er kundeservice som koster NGT penger, og at det med bedre kundeservice vil bli dyrere linjer. Det er det IKKE! Det er DÅRLIG kundeservice som koster NGT penger. Når kunder forlater NGT, DET er dyrt for dem det! Organisasjonen demmes er dimensjonert for å betjene et bestemt antall kunder. Færre kunder øker utgiftene demmes pr. levert kbit. altså må de skaffe nye kunder for å kunne forsvare størrelsen på organisasjonen, ellers må dem kutte stillinger. Nye kunder koster ihvertfall penger, markedsføring er ikke billig! Og om det er kostnader med å nedgradere en linje, vil jeg tro det er likedan for å opprette nye linjer.

La oss se på Tele2, som benytter Jara som underleverandør. Altså de leier DSLAM'er ifra de (DSLAM'er er noe utstyret i sentralene).

 

I følge prislisten til Tele2 koster det 195 kr å nedgradere hastigheten. Dette koster for Tele2 å gjøre dette 100 kr +mva. Altså de har en fortjeneste på dette.

 

Ved pris- eller hastighetsendring tilkommer 12 måneder bindingstid til Tele2 fom endringsdato, med fortsatt muligheten til endring av pris ved fremtidige prisreduksjoner. Dersom du ønsker å nedgradere til en lavere hastighet tilkommer 195 kr i endringsgebyr.

 

Men til Joey1313 sin store frustrasjon så skal NGT ha 300 kr, vel de må få ta de prisene de vil ha. Og risikere å tape kunder underveis, det er ngt sitt valg. Men de har ikke noen som helst utgifter til Jara/Telenor på dette (etter slik jeg leser prislistene til Jara), slik som Tele2 har, om kunden ikke har Alfa abb. Dette fordi de er noe som kalles operatøraksess, der de bare betaler for selve kobberet, ikke hvilken hastighet som benyttes. Slik at de har omtrent samme faste kostnad, i motsetning til Tele2, uansett hvilken hastighet som kunden har. Selvfølgelig sparer de båndbredde kostnader, men ikke telenor/jara sine kostnader.

 

 

Kilder: http://www.jara.no/produktlosninger/produk...te_20050412.pdf

http://www.tele2.no/oppgradering/

http://www.jara.no/produktlosninger/produk...es_01012005.pdf

Lenke til kommentar
NGT har gratis etablering, altså kan jeg si opp linjen min uten å måtte betale noenting. Deretter kan jeg bestille den hastigheten jeg ønsker uten å betale etableringsgebyr. En tungvint måte å gjøre det på, men i det minste _gratis_, når NGT foretrekker å gjøre det på den tungvinte måten så er det dårlig service pr. definisjon.

Jeg tror jeg vet hva du vil frem til og jeg er enig med deg i at det så absolutt ville vært det beste for både NGT og kunden hvis det å sette ned hastigheten var gratis. Gebyret er sikkert der fordi de vil gjøre det tungvint for eksisterende kunder å sette ned hastigheten og på den måten tjene penger.

 

Dette har ikke handlet om penger for meg, men service og prinsipper. Det var ingen som bestilte Telenors trafikk begrensede linjer, følgelig sluttet de etter en tid å levere dem. Det kalles forbrukermakt, det ser tilsynelatende ut som folk har mer penger enn de vet å bruke dem til, når de ikke reagerer på alle dagens gebyrer, det er visst liksom bare sånn det skal være.

Jeg er på langt vei enig med deg her. Prisene på bredbånd er ikke blant de aller laveste i norge og når man i tillegg får alle slags skjulte gebyrer da kan man begynne å lure. Jeg f.eks. velger å punge ut 150kr,- i måneden for fast IP med subnet fra NGT. Sannsynligvis er ikke kostnaden mer enn 150kr,- i året, kanskje mindre enn det. Likevel ser man at de fleste leverandører ligger på rundt 100kr,- for fast IP og det er garantert noe som bringer inn godt med penger. Av den grunn vil jeg sannsynligvis finne meg en annen leverandør når jeg flytter tidlig i 2006.

 

Det er litt morsomt at folk tror det er kundeservice som koster NGT penger, og at det med bedre kundeservice vil bli dyrere linjer.

<snip>

Kanskje du har rett, det er ikke godt å si. Men jeg tror at du har et poeng at på sikt ville de spart mye penger med fornøyde kunder. Det er likevel sikkert snakk om små marginer og det spørs hvor langsiktig de planlegger?

 

Jeg skulle ønske at det fantes innovative bredbåndsleverandører i norge. De som tenker langsiktig og velger å gjøre ting annerledes. Lyse er kanskje en slik leverandør, men dessverre ikke tilgjengelig her hvor jeg bor.

 

Etter de to siste innleggene dine ble det langt lettere å se hva du vil frem til :) Kanskje jeg ikke leste godt nok det som var hittil skrevet, men jeg er langt på vei enig med deg. Stå på, mye bra her.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at NGT har hatt en meget stor kundevekst de siste månedene. Og det større en bedrift blir det mer firkantetede blir de...

 

At de ikke godtar at du skal få spesial behandling er ikke så rart. Da kan jo alle "klage" å få nedgradert linjen sin gratis. De har vel gebyret der for at du IKKE skal nedgradre linjen din da.

 

Jeg nedgraderte min linje i 2003 og det kostet meg ikke noe. Har jo da ikke hatt behov for noen annen endring av linjen min siden da, så jeg bryr meg ikke...

Lenke til kommentar

Jeg har moret meg litt med tanken på hvordan det hadde vært med tilsvarende kundebehandling i en fysisk butikk:

 

Kunde: Ja hei, produktet du solgte meg virker ikke lenger.

Butikk: Er du gull medlem?

Kunde: Hva?

Butikk: Gullmedlem?

Kunde: Nei det har jeg ikke fått tilbud om, hva er det?

Butikk: Beklager, jeg kan ikke prate med deg, du er ikke gullmedlem!

Kunde: Hva?!

Butikk: Hvis du bare venter 10-20 minutter så vil en av våre nyopplærte kundebehandlere ta kontakt med deg.

Kunde: Nei det har jeg ikke tid til, parkometeret går ut, hvordan blir jeg gullmedlem?

Butikk: Beklager, jeg kan som sagt ikke prate med deg, du er ikke gullmedlem!

Kunde: Så jeg må vente 20 minutter for å kjøpe et medlemskap som gjør at jeg hadde sluppet å vente i 20 minutter?

Butikk: ......

 

45 dager etter:

 

Kunde: Ja hei, da var jeg tilbake. Jeg kommer for å hente produktet mitt, det skal visst være ferdig reparert omsider.

Butikk: Er du gull medlem?

Kunde: Nei hør nå her, jeg skal jo bare hente produktet mitt!

Butikk: .....

 

45 minutter og 1 parkeringsbot senere:

 

Nyopplært: Ja, da var det visst din tur...

Kunde: Ja hei, jeg skulle hente produktet mitt fra reparasjon.

Nyopplært: Er du Sølvmedlem? (Neida, bare kødder. :D )

Nyopplært: Har du kundenummer?

Kunde: Ja, det er. ******

Nyopplært: Ja, skal vi se her.....Nei, den er visst ikke ferdig enda.....

Kunde: Hva?!

Nyopplært: Nei du skjønner; han som skulle ha....

Butikk: KREMT!!

Nyopplært: Oj, øhhh, jeg mener, det ser ut som en teknisk feil i systemet.

Kunde: Nårtid kan jeg hente den da?

Nyopplært: Den skal være her i morgen, men prøv igjen om en uke for sikkerhetsskyld.

Kunde: Du forresten, kan jeg få et sånt Gullmedlemskap?

Nyopplært: Selvølgelig...(5sek)...sånn nå er du oppgradert, du vil se det på neste faktura, det blir 29,- ekstra pr.mnd.

 

1 uke senere:

 

Kunde: Hei, ja jeg er Gullmedlem, har dere fått produktet mitt tilbake nå.

Butikk: Nei, det har vi desverre ikke, kunne du være interressert i et liknende produkt, som er litt bedre til samme pris?

Kunde: Nei, jeg vil ha det jeg er vant til.

Butikk: Ok, du får få et nytt et da, siden ditt har forsvunnet, det blir 300,-

Kunde: Hva?!

Butikk: Ja du skjønner, vi regnet med at du heller ville ha det litt bedre produktet, så det er det vi har hentet fra lageret.

Kunde: Ja?....

Butikk: Ja, så nå må jo vi gå ned på lageret om igjen, det er ikke gratis.

Kunde: Nå kødder du!?

Butikk: Nei, når jeg sier "vi" så mener jeg et annet firma, vi leier inn den tjenesten.

Kunde: Dere leier inn folk til å gå på lageret deres?!

Butikk: Ja, vi er ikke så fryktelig effektive på det selv, så vi regnet ut at vi kunne spare penger på den måten, forutsatt at vi bare går på lageret 1 gang til dagen. Utenom det, så koster det 300,-

Kunde: Å det må jeg betale?

Butikken: Ja, det er jo du som ikke er fornøyd med produktet vi fant ut passet bedre for deg.

 

Det er jo som tatt ut av Monty Python eller noe. :D

Lenke til kommentar

Ja, nå er det vel på sin plass med en stor takk til NGT! Hadde det ikke vært for deres nesten usannsynlig dårlige service, så hadde jeg ikke vurdert å bytte bredbåndsleverandør. Til høsten får jeg nå 2Mbit/2Mbit for 398,-

 

Jeg tilgir dere NGT! Nå får jeg mye bedre linje til mye bedre pris og alt takket være deres kundeservice.

 

Ja, jeg måtte jo bestille det fra CANAL DIGITAL da, men det ser ikke ut til å bry dere nevneverdig.

Lenke til kommentar

Kunde: Ja hei, produktet du solgte meg virker ikke lenger.

Butikk: Er du gull medlem?

Kunde: Hva?

Butikk: Gullmedlem?

Kunde: Nei det har jeg ikke fått tilbud om, hva er det?

Butikk: Beklager, jeg kan ikke prate med deg, du er ikke gullmedlem!

Kunde: Hva?!

Butikk: Hvis du bare venter 10-20 minutter så vil en av våre nyopplærte kundebehandlere ta kontakt med deg.

Kunde: Nei det har jeg ikke tid til, parkometeret går ut, hvordan blir jeg gullmedlem?

Butikk: Beklager, jeg kan som sagt ikke prate med deg, du er ikke gullmedlem!

Kunde: Så jeg må vente 20 minutter for å kjøpe et medlemskap som gjør at jeg hadde sluppet å vente i 20 minutter?

Butikk: ......

 

45 dager etter:

 

Kunde: Ja hei, da var jeg tilbake. Jeg kommer for å hente produktet mitt, det skal visst være ferdig reparert omsider.

Butikk: Er du gull medlem?

Kunde: Nei hør nå her, jeg skal jo bare hente produktet mitt!

Butikk: .....

 

45 minutter og 1 parkeringsbot senere:

 

Nyopplært: Ja, da var det visst din tur...

Kunde: Ja hei, jeg skulle hente produktet mitt fra reparasjon.

Nyopplært: Er du Sølvmedlem? (Neida, bare kødder. :D )

Nyopplært: Har du kundenummer?

Kunde: Ja, det er. ******

Nyopplært: Ja, skal vi se her.....Nei, den er visst ikke ferdig enda.....

Kunde: Hva?!

Nyopplært: Nei du skjønner; han som skulle ha....

Butikk: KREMT!!

Nyopplært: Oj, øhhh, jeg mener, det ser ut som en teknisk feil i systemet.

Kunde: Nårtid kan jeg hente den da?

Nyopplært: Den skal være her i morgen, men prøv igjen om en uke for sikkerhetsskyld.

Kunde: Du forresten, kan jeg få et sånt Gullmedlemskap?

Nyopplært: Selvølgelig...(5sek)...sånn nå er du oppgradert, du vil se det på neste faktura, det blir 29,- ekstra pr.mnd.

 

1 uke senere:

 

Kunde: Hei, ja jeg er Gullmedlem, har dere fått produktet mitt tilbake nå.

Butikk: Nei, det har vi desverre ikke, kunne du være interressert i et liknende produkt, som er litt bedre til samme pris?

Kunde: Nei, jeg vil ha det jeg er vant til.

Butikk: Ok, du får få et nytt et da, siden ditt har forsvunnet, det blir 300,-

Kunde: Hva?!

Butikk: Ja du skjønner, vi regnet med at du heller ville ha det litt bedre produktet, så det er det vi har hentet fra lageret.

Kunde: Ja?....

Butikk: Ja, så nå må jo vi gå ned på lageret om igjen, det er ikke gratis.

Kunde: Nå kødder du!?

Butikk: Nei, når jeg sier "vi" så mener jeg et annet firma, vi leier inn den tjenesten.

Kunde: Dere leier inn folk til å gå på lageret deres?!

Butikk: Ja, vi er ikke så fryktelig effektive på det selv, så vi regnet ut at vi kunne spare penger på den måten, forutsatt at vi bare går på lageret 1 gang til dagen. Utenom det, så koster det 300,-

Kunde: Å det må jeg betale?

Butikken: Ja, det er jo du som ikke er fornøyd med produktet vi fant ut passet bedre for deg.

 

Hehehe.... veldig bra... :!:

 

Ser igjennom fingrene med enkelte utbrudd og gir deg en masse gode poenger her.

NGT må vel finne ut "the hard way" at de er inne på et blindspor.

 

Wish

Endret av WishYou
Lenke til kommentar

 

10min+ i ventetid er greit, det som ikke er greit er at de har kapasitet til å svare etter 2min, men lar være fordi jeg ikke betaler ekstra.

 

 

jepp... de har helt sikkert to forskjellige avdelinger som driver med support... en for de med gullkort og en for de uten... ;)

 

ELLER?? eller kan det være at de som betaler for det går foran i køen... ;)

 

 

merkelig argument....

Lenke til kommentar

Begynner nesten å lure om man skal stevne nextgentel for forskjellsbehandling og direkte rasisme mot sine kunder som ikke er medlemer av klubben sin.

 

Hele ideèn bak Ngt Club synnes jeg er noe helt bak mål, føler at det ikke hører hjemme noe sted, betal for å få god kundeservice, betal for å redusere hastigheten, er ikke noe rart at selskapet snart møter en kundeflukt over til selskaper som start eller Tele2.

Lenke til kommentar
betal for å redusere hastigheten, er ikke noe rart at selskapet snart møter en kundeflukt over til selskaper som start eller Tele2.

Begge disse to må også ta seg betalt, spesielt siden underleverandøren ( telenor/jara) tar seg betalt for denne jobben. Om de ikke velger å ta utgiften på egen kappe, men tvilsomt siden det står på prislisten til tele2.

Lenke til kommentar

Dere som skal sette ned hastigheten, har dere bundet abonnement for 12 måneder eller? De fleste tilbud fra NextGenTel har jo 12 måneders binding.

 

Da kan jeg forsåvidt godt forstå at de vil ha 300,- for å sette ned hastigheten, om en avtale er inngått om å betale en bestemt sum i 12 måneder. Og så vil man heller ha lavere hastighet og betale mindre per måned.

 

Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...