Gå til innhold

Splitting av skjermbilde?

sindre2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har to like skjermer som jeg har tenkt å på en PC slik at man får panoramautsikt. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg kobler skjermen til PC-en? Må jeg bruke nettverkskabel mellom to pc-er?

Er ikke interresert i å sette inn nytt skjermkort!

Endret av sindre2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å utvide skjermbildet på ei maskin til 3 skjermer må du ha skjermkort som støtter dette. Kanskje det funker med eit PCI-kort i tillegg til AGP, men tviler sterkt på det.

Ser ikkje for meg korleis du kan få 2 maskiner med 3 skjermer til å vise samme bilete.

Endret av zeph
Skrevet

Går det ikke an å sammkjøre maskinene slik at man får bruke skjermutgangene på begge pc-ene da? HVa må man gjøre for at man skal få til dette da?

Skrevet (endret)

Vet jeg har lest at dette skal være mulig over nettverk, men fant ikke noe i farta nå. Du får ta en titt på google.

Anngående det Zeph sier, så fungerer det helt fint å kjøre et dual AGP-kort + et PCI-kort f.eks. Det er på samme måten dual AGP funker. Det at det sitter på samme kortet har forsåvidt ingenting å si, siden det er en BUS (om endog, en enports BUS :p )

Endret av Elgvenn2
Skrevet

Kult! har sett ætter dette en stund :p Har et powercolor X800xl me dual dvi ...vil det fungere å koble 2 lcd skjermer på, å fks se video? :)

Skrevet

Ja jøss, kortet har to utganger, så her er det bare å koble til, og aktivere skjerm #2 i Windows desktop->Display settings!

Skrevet
Ja jøss, kortet har to utganger, så her er det bare å koble til, og aktivere skjerm #2 i Windows desktop->Display settings!

Det er jo faktisk ganske kult :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...