Gå til innhold

Urealistiske priser på QXL?


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg kikket en del på QXL og bruktmarked.no etter ny harddisk og sitter igjen med inntrykket at mange krever urealistisk høye priser for varene sine. En rask kikk på QXL viser at man kan få varene mye billigere hvis man bruker prisguiden her på hardware.no. Et eksempel: http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cg...A2983661B00DE3/ Minstepris 1069,-.

Denne disken koster 648,- i følge prisguiden. Og dette eksempelet er ikke enestående.

 

Jeg er spesielt oppgitt over personer som skal selge brukte varer og som ikke tar høyde for at varene har falt betraktelig i pris siden innkjøp, og at nye varer koster nesten det samme som varen de prøver å selge.

Jeg er klar over at det er lov å prøve seg, kanskje du finner en som vil betale det du forlanger. Noen andre som har synspunkter i denne saken?

Måtte bare få det ut av systemet............

 

Ps! Hvis noen har en 40GB harddisk å selge, vil jeg bli glad!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel det som er markeds økonomi. Kjøpe billig og selge dyrt, om hvilken morals følelse du sitter igjen med er en annen sak. Verdens banken har vel prosjekter for å la under "utviklede" land starte opp med en "sunn" markeds økonomi for da utvikle seg til å bli like grisk som andre land. Selfølgelig har det vært gjort forsøk med andre ideologier som kommunisme.

 

Virker som mange bruker QXL for å tjene penger på uvitende folk, men av og til kan du gjøre et kupp der. Kjøpte EverQuest der med alle extensions for kr 260 engang, tror ny pris var noe slik 1000kr for hele saken.

Lenke til kommentar

før hadde jeg tiltro til qxl, men nå er det utrolig mange som selger alt for dyrt å det er teit at nettbutikker legger inn sine varer der, gjerne for mye høyere priser enn vanlige nettbutikker! poenget virker i høy grad å ha en go karakter, fikk solget et elendig 64 isa-isdnkort for 200+frakt, for så å kjøpe meg et 128 pci nytt for 300.

Lenke til kommentar

Ja og hvis den 21" Eizo skjermen kommer knust i posten hva da? eller kanskje du betaler forskudd og får murstein i en stor eske !!! så sitter en jeng 16 åringer og knegger!!!.

hva med disse gebyra qxl har begynt å rote med ? virker som de ikke er helt 100% spør du meg!. Solgte litt rusk av utstyr der og fikk en regning på kr.250.- Vurderte å klage men betalte.

 

[ Denne Melding var redigert av: torleif på 2002-07-14 21:06 ]

Lenke til kommentar

Det er ikke bare selgerene som er syndebukkene her...

For ca et år siden solgte jeg en mus av merket a4tech. Dette var en slik mus med kule oppå, for folk som sliter med "musesyken".

 

Jeg betalte ikke noe mer enn 150kr for den, og siden jeg ikke hadde brukt den i mer enn en time startet jeg budrunden på 100kr...

 

Etter et par dager var det kommet inn så mange bud at prisen lå på 350kr!

 

Fin fortjeneste :grin:... Synes synd på fyren som kjøpte den da!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 21:03, torleif skrev:

Ja og hvis den 21" Eizo skjermen kommer knust i posten hva da? eller kanskje du betaler forskudd og får murstein i en stor eske !!! så sitter en jeng 16 åringer og knegger!!!.

hva med disse gebyra qxl har begynt å rote med ? virker som de ikke er helt 100% spør du meg!. Solgte litt rusk av utstyr der og fikk en regning på kr.250.- Vurderte å klage men betalte.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: torleif på 2002-07-14 21:06 ]</font>


 

De gebyrene for å selge ting er en måte for qxl å tjene penger på....enten tjene penger eller legge ned.

 

Og når det gjelder svindlere...så er det bare å politianmelde de, hvis det ikke løser seg på andre måter....norsk lov gjelder der som andre steder :wink:

 

...og de som kjøper "overprisete" produkter har bare seg selv å takke...det er de selv som velger å kjøpe.

 

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-07-15 00:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...