Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilkoblet men kommer ikke på nett ?!?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har koblet meg opp på et trådløst internett til naboen min (lovlig). Jeg har signalstyrke bra/ veldig bra og 11mbs. Er tillkoblet. Men når jeg skal gå på inernett så skjer dt ingen ting. Får bare meldingen nettverks problem.. Har fått tildelt ip adresser.

 

Noen ideer om hva som kan gjøres ?

Endret av Rolexander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ping maskinen til naboen, deaktiver og aktiver igjen den trådløse tilkoblinga..

 

har du snakka med naboen som hva som kan være galt ? sikker på at du har riktig ip?

Ping maskinen til naboen hvordan gjøres det ? Har deaktivert og aktivert den trådløse koblinga.

 

Hadde nylig for noen uker tilbake en bærbar oppkoblet mot internettet men eg datt ut hele tiden fordi signalet var så svakt.No har eg en stasjonær med antenne.

 

Riktig IP ? trur no det, siden han har Dhcp aktivert.

 

Var for noen dager oppkoblet til en annens internett men no får jeg ikke lenger være oppkoblet til hannes trådløse internett. så kortet fungerer slik det skal.

 

Burde jeg kanskje slette og innstalere kortet på nytt. ?

Lenke til kommentar
år bare meldingen nettverks problem..

kunne du sagt nøyaktig hva slags melding du får?

 

kan være flere "problemer" her..

en mulighet er at du er på nett, men har ikke riktige DNS adresser (altså at du f.eks. kommer inn på http://193.69.165.21 men ikke http://www.vg.no)

 

en annen mulighet kan være at du har feil IP adresse som noen har nevnt tidligere..

 

hvordan pinge naboens maskin spør du..

antar at du kjører windows XP eller lignende, så klikk på start, velg "kjør.."

skriv inn CMD og trykk enter

da får du opp en 'svart boks' (dos emulator), hvor du kan skrive: ping xx.xx.xx.xx xx=naboens ip'adresse

 

sjekk også at subnet masken din er 255.255.255.0 (er den noe annet, kan det hende du kun får kontakt med det interne nettverket, men ikke ut mot internett)

 

 

som sagt, må nesten ha litt mer informasjon for å kunne hjelpe :)

Lenke til kommentar

pinge gjør du ved å trykke start->kjør, skrive "cmd", og skriv "ping <ip-adressen til naboen>"

 

tror ikke feilen ligger i kortet. men du kan spørre han om hvilke ip adressen dhcp serveren hans gir ut. og sjekke det opp mot din adresse.

som nevnt er det 192.168.x.xxx eller 10.x.x.xxx det burde være..

Lenke til kommentar
Hun kjører vel ikke tilfeldigvis kryptering på routeren sin?

Da vil du får koblet seg helt fint til nettet, men det vil ikke gå noe trafikk.

Takker for alle svar. Er på skolen når jeg skriver dette innlegget. Ingen kryptering på ruteren, han har konfigurert den slik at alle kan gå på nettet, eneste at han har passord på ruteren.

 

Skal se om jeg kan få gjitt ut mer informasjonen om feilen.

 

Lånte en bærbar og koblet den opp mot hannes internett, men det var så dårlig signalstyrke. Men det funket fint.

 

Kan ikke pinge maskinen hans, vet ikke IP adressen hans.

Lenke til kommentar

Normalt er jo DNS adressen samme som gateway adressen, altså adressen til routeren til naboen din.

Derfor er det merkelig at du har en 192 adresse mens DNS og helt sikkert gateway ligger på 10.0.0.254.

Virker som om du har satt manuell adresse, eller valgt "Motta ip adresse automatisk", men under "Alternativ konfigurasjon" har valgt "Brukerkonfigurert".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...