Gå til innhold

Problemer med Azureus


Anbefalte innlegg

Har Azureus 2.3.0.0, funker stort sett fint til nedlastninger, men for en ukes tid siden stoppet bare all utgående og inngående trafikk opp. Jeg klarer ikke å finne kilden til problemet. Har prøvd å slå av firewall, men det hjelper ingenting..

 

Utrolig frustrerende! Er det noen som har noen gode råd? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Azureus 2.3.0.0, funker stort sett fint til nedlastninger, men for en ukes tid siden stoppet bare all utgående og inngående trafikk opp. Jeg klarer ikke å finne kilden til problemet. Har prøvd å slå av firewall, men det hjelper ingenting..

 

Utrolig frustrerende! Er det noen som har noen gode råd? :cry:

Fikk problemer med azureus etter siste oppdateringen selv. Hver gang jeg startet programmet hang hele systemet seg. Løsningen på problemet? For min del funket det utmerket å avinstallere azureus og legge inn bitcomet i stedet ;)

Lenke til kommentar
oppdater java-versjonen!

 

hadde samma problem etter at den nye versjonen kom, men etter at jeg oppdaterte java så funker det fint, om ikke bedre..

Jeg har gjort dette, men det fungerer fortsatt ikke. Som flere sier, det er ikke noe problem å skifte program, men jeg liker Azureus best.

Lenke til kommentar
oppdater java-versjonen!

 

hadde samma problem etter at den nye versjonen kom, men etter at jeg oppdaterte java så funker det fint, om ikke bedre..

Jeg har gjort dette, men det fungerer fortsatt ikke. Som flere sier, det er ikke noe problem å skifte program, men jeg liker Azureus best.

Fikk problemer med Azureus 2.3.0.0 jeg også, men fant ut at NOD32 var problemet. Jeg la til javaw.exe i exclusion i NOD32 og da funker alt bra.

Lenke til kommentar
oppdater java-versjonen!

 

hadde samma problem etter at den nye versjonen kom, men etter at jeg oppdaterte java så funker det fint, om ikke bedre..

Jeg har gjort dette, men det fungerer fortsatt ikke. Som flere sier, det er ikke noe problem å skifte program, men jeg liker Azureus best.

Fikk problemer med Azureus 2.3.0.0 jeg også, men fant ut at NOD32 var problemet. Jeg la til javaw.exe i exclusion i NOD32 og da funker alt bra.

fakta? kanskje derfor azureus klikka i går :hmm::p prøvde bitcomet og synes det var bedre da.. :w00t:

Lenke til kommentar

Både Netlimiter og NOD32 kan lage krøll for Azureus, desverre.

 

As I changed we changed the way to deal with network io, to use a more efficient method ... 1 of the component in this method is called a "Selector", and some network monitoring programs "break" the selectors, so, Azureus (because even if a selector should never fail, we still handle the case ... for example when you change your IP address in your computer config) keeps recreating the selector ... and it's broken instantly by those tools ...

 

Selector is one of the most efficient (and let's face it, complex) way of dealing with sockets... most platforms don't even provide a more efficient way of dealing with sockets...

It *may* be that the Java selector implementation is bugged, but seriously ... who do you trust more? the guys at netlimiter? messing with network connections, or the guys at Sun, simply implementing a well known and defined interface for years?

I've made my choice ...

 

Why would NOD32 cause the same problems? and why not Sygate Personnal Firewall?

Why would azureus not consume 100% CPU when netlimiter isn't activated? All those monitoring / firewall programs use the same method : they "hack" (in a legitimate way) into Microsoft APIs, requesting callbacks before the application gets them, and modifying the events ... that's called a "hook", and you can google for it if you want...

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet!! Dvs. jeg installerte Azureus og Java i går, og maskina henger seg opp og ingenting funker etter at jeg har startet Azureus. Jeg dro på HW for å lage en tråd om dette, men det første jeg så var denne hehe:)

 

Jeg har tilfeldigvis også Nod32 installert. Ellers kjører jeg Xp SP2.

 

Jeg kan dessverre ingenting om Nod32. Kan noen forklare meg hvordan jeg går fram for å "legge til javaw.exe i exclusion"?

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme problemet!! Dvs. jeg installerte Azureus og Java i går, og maskina henger seg opp og ingenting funker etter at jeg har startet Azureus. Jeg dro på HW for å lage en tråd om dette, men det første jeg så var denne hehe:)

 

Jeg har tilfeldigvis også Nod32 installert. Ellers kjører jeg Xp SP2.

 

Jeg kan dessverre ingenting om Nod32. Kan noen forklare meg hvordan jeg går fram for å "legge til javaw.exe i exclusion"?

Fremgangs metode for å ekskludere javaw.exe i NOD32:

 

åpne Nod32 Control Center--> Velg AMON--> Velg Setup--> Velg arkfanen det står Exclusion--> Velg Add--> Velg File i Excluded object--> Skriv inn File name: javaw.exe

 

Nå skal Azureus 2.3.0.0 funke fint.

 

Lykke til!!

 

edit: liten leif..

Endret av Kukkikano
Lenke til kommentar

Tusen millioner takk Kukkikano!! Det ser ut til å funke nå!

 

Jeg fant ut hvordan man skulle sette exclusion settings i nod32 før du svarte, men jeg valgte bare java- og azureus-mappa i program files og det funka ikke i det hele tatt, noe jeg synes var rart. Men etter at du svarte så søkte jeg opp alle javaw.exe-filer og valgte hver enkelt fil i nod32 og nå funker det altså.

 

Til alle som ikke får ting til å funke med azureus og nod32:

 

Søk på "javaw.exe" på C. Alle application filer du finner velger du individuelt i nod32 (AMON) slik som Kukkikano beskrev.

 

Det er altså ikke så enkelt som at nod32 og azureus rett og slett ikke funker sammen, man trenger ikke å "velge" mellom nod32 eller azureus, og det er jo gode nyheter :thumbs:

Lenke til kommentar

Faen... Jeg snakket litt på IRC i Azureus og endret maks antall nedlastinger i konfigurasjon--Queuing. Siden da har ikke Azureus fungert som det skal lenger!

 

Veldig rart dette, alt funket fint før.

 

Noen som har andre eller liknende erfaringer/tips?

 

Edit: Dette er svært rart. Dersom jeg stopper 2 av mine 6 aktive downloads i Azureus fungerer alt igjen! Det var først etter at jeg tillot over 4 samtidige nedlastinger at Azureus begynte å henge seg opp igjen. Men det kan ikke fortsette slik, jeg må jo kunne ha mer enn 4 akive torrents samtidig!

 

Skjønner absolutt ingenting av dette.... Nod32 opererer på en rar måte...

Endret av wawa
Lenke til kommentar

Det er helt tydelig at Azureus henger seg opp med en gang det er mer enn 4 aktive downloads.....

 

HERREGUD!

 

 

 

Edit: WOOHOOO! :D

 

Det virker som jeg har løst problemet nå! Det er ikke nok å velge javaw.exe i exclusion på AMON-modulen, som Kukkikano foreslo. Du må gjøre det samme med IMON-modulen!

 

Det hele er ganske komisk :p Exclusion i AMON så ut til å funke bare delvis, opptil fire downloads :!:

 

Til alle som bruker Azureus og Nod32: Bruk denne oppskriften http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/ConfiguringNOD32

 

Vet ikke om det funker KUN med å legge exclusion inn i IMON. Evt. gjør det samme med AMON. Da skal det funke :thumbup:

Endret av wawa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...