Gå til innhold

Hvilken bluetooth key er best?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt MSI's bluetooth key nå i snart 2 år, og Nokia 7650'en min i 3 år. Problemet er og har alltid vært et MSI bluetooth key'en ikke fungerer så bra. Kan noen tipse meg om en annen bluetooth key? Er 3COM sin bedre, feks. ?

 

Forresten, er det noen som vet hvorfor maskinen min ikke vil starte opp etter at jeg har koblet i Lian Li's USB memorycard reader?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sats på en blåtannadapter med Class II, 1Mbit/s og lang oppgitt rekkevidde (uten at disse er så korrekte alltid, men det er i hvertfall en indikasjon)

 

Hele lista finner du her, men jeg vil kanskje anbefale en av disse: 1 2 3 ut i fra spesifikasjonene. (Jeg har ikke testet noen av disse selv, kun et par utgåtte modeller)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt MSI's bluetooth key nå i snart 2 år, og Nokia 7650'en min i 3 år. Problemet er og har alltid vært et MSI bluetooth key'en ikke fungerer så bra. Kan noen tipse meg om en annen bluetooth key? Er 3COM sin bedre, feks. ?

 

Forresten, er det noen som vet hvorfor maskinen min ikke vil starte opp etter at jeg har koblet i Lian Li's USB memorycard reader?

Høh.. MSI er den beste BT-keyen jeg noen gang har brukt :love:

 

Bruker du siste widcomm driver?

 

har du lagt inn nyeste firmware? versjon 525

Lenke til kommentar

ArctitOC,

 

Jeg tror dette kan være noe av problemet, at jeg ikke har oppdatert softwaren. Har du linker osv til widcomm driveren og firmware 525? - Og enkel installasjonguide til disse? :)

 

Har ikke hatt NOE annet enn problemet med bluetooth key'en fra MSI jeg.

 

Edit:

 

Installerte nettop den nyeste software pack'en til MSI, for bla. Win XP SP2. - Fra denne siden: http://www.msi.com.tw/program/support/driv...23&CHIP=23&ID=8

 

Info om driveren:

 

Support model BToes(MS-6970), MS-6967

• Driver + Bluetooth Software + User Guide

• Add Human Interface Device Profile

• Version: 1.4.3.4

• OS: Win Server 2003/WinXP SP1,SP2/2000/ME/98SE

 

Jeg downloadet også:

 

MSI Bluetooth Driver only for WinXP SP2

 

Support model BToes(MS-6970), MS-6967

• Driver

• OS: Only for WinXP SP2

 

Men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne.. Anyone???

 

Syntes det er et jævla rot med alle driverene og versjonene og dritet når det kommer til bluteooth ass!

 

- Problemet nå er at jeg fikk disse vinduene opp på skjermen etter at jeg trykket på høyre musknapp over Bluetooth ikonet nederst til høyre på skjermen: "Start using Bluetooth".. Se her:

 

bluetoothproblem2.jpg

 

bluetoothproblem3.jpg

 

bluetoothproblem4.jpg

 

Hva skjer???

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar

Jeg hoster nyeste firmware selv: http://home.online.no/~edg-edva/fw525.dfu

 

Jeg downloadet også:

 

MSI Bluetooth Driver only for WinXP SP2

 

Support model BToes(MS-6970), MS-6967

• Driver

• OS: Only for WinXP SP2

Denne fila ønsker du ikke å ha noe med å gjøre, den gjør at du får den innebyggete støtten til BT i WinXP SP2 til å virke. Denne er ikke avansert nok!

 

bluetoothproblem2.jpg

Før du legger inn siste widcomm driveren må du lagre licensen KEY`en din inni enheten via flash.. etter dette vil du aldri mer få spørsmål om dette

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Fant dongle koden. Har hatt den lagret i en txt fil lenge. Heldigvis! :) For den sleit jeg med å finne før.. Husker den dag i dag IKKE hvordan jeg får tak i dongle koden/fant dongle koden! Meget bra at jeg hadde den lagret da!!

 

Uansett, prøvde å gjøre de 2 steps'ene i den linken, men da kom dette vinduet opp:

 

bluetoothproblem5.jpg

 

deretter...

 

bluetoothproblem6.jpg

 

og så...

 

bluetoothproblem7.jpg

 

:hrm:

 

PS! Jeg uninstallerte nettop MSI Bluetooth pakken fra maskinen min. Nå vil jeg ta alt fra begynnelsen og gjøre alt riktig! Jeg har følelsen av at du kan hjelpe meg Mr. ArcticOC Bluetooth expert! ;) Bare du ikke rister FOR mye på hodet over slike uvitende som meg! Hehe! Venter nå spent på en 1-2-3 guide til hele opplegget. Nå har jeg som sagt ikke noe Bluetooth software installert. Skal vi begynne med Widcomm greia? Deretter Firmware? Sitter her, nygrillet (kaldt å grillei 7-8 grader!) og med åpne ører!

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
Jeg hoster nyeste firmware selv: http://home.online.no/~edg-edva/fw525.dfu

 

Jeg downloadet også:

 

MSI Bluetooth Driver only for WinXP SP2

 

Support model BToes(MS-6970), MS-6967

• Driver

• OS: Only for WinXP SP2

Denne fila ønsker du ikke å ha noe med å gjøre, den gjør at du får den innebyggete støtten til BT i WinXP SP2 til å virke. Denne er ikke avansert nok!

 

bluetoothproblem2.jpg

Før du legger inn siste widcomm driveren må du lagre licensen KEY`en din inni enheten via flash.. etter dette vil du aldri mer få spørsmål om dette

Så ikke at du hostet firmwaren før nå! :)

 

- Uansett, hvordan flasher jeg firwaren/lagre license KEY'en via flash?

Lenke til kommentar

Denne fila ønsker du ikke å ha noe med å gjøre, den gjør at du får den innebyggete støtten til BT i WinXP SP2 til å virke. Denne er ikke avansert nok!

Noen som vet hvordan man blir kvitt WinXP bluetooth ? Min adutoinstaleres og driver meg til vannvidd ! :wallbash:

1. Click Start, click Run, type sysdm.cpl, and then click OK.

2. Click the Hardware tab.

3. Click Device Manager.

4. Expand Bluetooth Radios.

5. Right-click each device listed under Bluetooth Radios, click Uninstall, and then click OK.

6. Close Device Manager, and then click OK.

7. In Windows Explorer, open the C:\Windows\Inf folder.

8. Rename the Bth.inf file to Bth.inf.old.

9. Rename the Bth.pnf file to Bth.pnf.old.

10. Restart Windows XP SP2.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...