Gå til innhold

Duron 800@????


Anbefalte innlegg

hei

jeg hadde en Duron 750 AKBA den gikk stabilt på 1104mhz. Men dessverre hadde jeg også TT Superorb som knakk kjernen, så cpuen døde allerede 4uker gammel.

 

Et tips til dere med superorb er å planslipe den, Så hele den runde kanten under forsvinner, da kan du bruke shim, og slipper å ødelegge kjernen. + det gir faktisk bedre varmeoverføring. Jeg la artic silver over og under både shim og kjøleribbe, det hjalp med over 6 grader på en Duron 750@860

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hepp. Jeg er ny her på overklokking.no og er ikke helt kjent med systemet, men så til saken..

 

- Jeg jeg ble ekstremt imponert da de fortalte om å klokke fra 800 til 1,3. wow.

 

- Jeg har en intel pentium 4 @ 1,8 GHz, Hvor mye går det ann å klokke en pentium? 50%?

- 1,8 / 2 = 0,9 . 1,8 + 0,9 = 2,7 GHz <-- Det er mye det. går det ann å hvilken kjølings-systemer er best?

 

- Noen som vet? Mail meg på [email protected]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


On 2001-12-10 00:21, snarsund skrev:

hei

jeg hadde en Duron 750 AKBA den gikk stabilt på 1104mhz. Men dessverre hadde jeg også TT Superorb som knakk kjernen, så cpuen døde allerede 4uker gammel.


Et tips til dere med superorb er å planslipe den, Så hele den runde kanten under forsvinner, da kan du bruke shim, og slipper å ødelegge kjernen. + det gir faktisk bedre varmeoverføring. Jeg la artic silver over og under både shim og kjøleribbe, det hjalp med over 6 grader på en Duron 750@860


 

min super orb knakk av et jørne av coren min(1333mhz t-bird) men den fønka no førde... pelma orben inn i nermaste vegg og kjøpte meg shim,artic silver3 og taisol cgk760 alt fønka pænt vist eg skulle feste ei 80mm vifte på ka måte skulle eg ha festa den for att den skulle kjøle mest effektivt¿

Lenke til kommentar

Quote:


el_diablo_21 skrev (2002-02-28 23:18):

jeg greide det!!!!!!!!!!!!!!!!


x-trem vann kjøling meg -4c saltvann!

(innovaCOOL rev3.0) la blokken i fryseren!

gikk stabilt en liten stund, men så føk tempraturen opp som troll i eske, så jeg fant det for godt og slå av maskinen(og rense kjølingen!).


 

Det finnes en annen lur ting som heter kjølevæske/frostvæske, det hindere også vannet i å fryse... samt at det beskytter isteden for å ødelegge... Men hvorfor føk temperaturen opp!? Klarete ikke fryseren å holde temperaturen?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Glemte jo helt og si at jeg fikk processor'n opp til 1466mhz. Vannkjølingen lånte jeg bare.

 

Grunnen til at tempen spratt opp var at vannet klarte ikke og holde på minusgradene.

 

Har dessverre ingen benchmark'er og legge ut, men du kan ta utgangspungt i de resultater som foreligger i teksten her på siden.

 

Hadde dessverre ingen frostvæske eller lignende. Kunne ha brukt hjemmebrenten min(96%), men skulle ha fest dagen etter8-)

 

dette beviser at det går an.

Jeg lar gutta i overklokking.no ta over mens min onkel lever lykkelig uvitende om at han kunne ha spart de 7000,- kronene hadde han lat være of kjøpe P4 - 2200, og heller overklokka en xp2000.

 

Han vet bare ikke bedre!:-/

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei

 

jeg har en Athlon 1.3 GHz.. inntil igår, da jeg fikk øye på artikkelen om spenning og hvor mye det egentlig har å si for varmeutvilklingen, har jeg ikke tørt å overklokke den.

Hele tiden har CPU-temperatoren min ligget på 55°, til igår da jeg stilte ned spenningen på cpu til 1.575V (verdi i bios),. nå ligger den på 44°.. (selv om dette kanskje høres mye ut for dere, er synes jeg dette er ok)

jeg har prøvd meg på FSBen men da bare klikker det (til og med på 101)..

nb! denne prosessoren er ikke tuklet med,.

 

bør jeg fjerne multipliersperren før jeg rører FSB?

 

(jeg er ny på overklokking)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 12:45, erkos skrev:

bør jeg fjerne multipliersperren før jeg rører FSB?


 

det har ingen betydning, men det er kanskje greiest begynne med fsb klokking, fordi da slipper man å gjøre noe med cpu'en...iallefall fysisk

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Pussig, Jeg hadde faktisk en duron 800 liggende å slenge... men den er ikke noe artig når den pcn jeg bruker kjører med

: AMD 2200+ cpu

:abit kx7-333 ddr,raid hovedkort

:524 mb ddr minne

:MSI geforce 4 4400 128mb ddr skjermkort

 

Best av alt DET LAGGER ALDRIG!!!!!!!!

 

Skjermkortet kjører normalt på 556 mhz men jeg har planer om å skru den opp til ca 850 mhz ^-^

det er nesten like bra som deres duron hehe...

synd at den kosta 2500 og duronen 500 da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...