Gå til innhold

Helt OK PC? (Athlon64 3200+, Radeon9550, 512MBRAM)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte igår

 

Cooler Master Centurion Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning) 595,-

og 400w stømforsyning. Synest det var veldig tøft og ikke så dyrt! Vil anbefale og betale litt mer enn 600 kr med strømforsyning for da vil kabinettet trolig være veldig dårlig og "plastikk aktig" Dette vet jeg fordi det kabinettet jeg har nå var veldig billig! og det er dårlig som faen. Døra lager lyd og fronten eg plastikk så det knekker drit lett. Gå for aluminium kabinett!

Lenke til kommentar
Skjermkortet du har valgt(Radeon9550) er et AGP kort, mens hovedkortet er et pci-e hovedkort. De delene vil ikke passe sammen...

Filler'n å! :hrm:

Det er jo en av fordelene med å la oss nerder se på hva du har valgt :D

Du slipper å ende opp med ukompatibel hw. Og ville heller gått for Ram i stedet for enda mer sugen cl3 corsair ram. Og det skjermkortet var uansett helt på bærtur dårlig til hl2 etc. Du bør helst lete på bruktmarkedet etter gode skjermkort i din prisklasse eventuellt demobrukte kort fra komplett. Demokort har full garanti, men kan mangle fancy innpakning etc, det er enten returnerte og fullt fungerende kort, eller kort som er erstatning fra leverandøren på ødelagte skjermkort. Her er et helt greit kort:6600 eller dette som er litt svakere:x600pro. Men om du går for en 3000+ i stedet for en 3200 og legger de pengene i et bedre skjermkort feks: 6600gt så vil pcen din holde mye lengre til spilling og du slipper å bytte ut skjermkortet med engang du får penger pga at det er crappy. Når man roter i bunnsjktet og hundrelapper er det man teller på så er prisforskjellene svimlende små og ytelseshoppene ofte store på noen få kr. Forrige gen. kort ligger jo også her og de har omtrent samme pris og crappy ytelse. Alltid noen som kjøper de uansett.

Lenke til kommentar

2 problemer med oppsettet ditt:

 

1. Du har satt opp et Nforce 4 hovedkort med PCI express, men har valgt AGP skjermkort. (OK, dette har blitt nevnt før...)

2. Du har valgt et kabinett med innebygget strømforsyning som bruker 20-pins ATX kontakt. Det går ikke. Med PCIe-hovedkort må du ha strømforsyning med 24-pins ATX-kontakt.

 

Mitt forslag:

Oppgraderingspakke S939 Athlon 3200+ HK for AGP + 512MB til kr 2590,-

Chenbro Gaming Box m/350W PSU til kr 695,-

MSI GeForce 6600GT til 1695,-

DVD-brenner NEC 3520A til kr. 449,-

 

Samlet pris: kr 5429,-

 

EDIT: Alternativt GeForce 6800LE skjermkort til kr. 1193,-

Da får du en totalpris på 4927,- før frakt. :thumbup:

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Den ser meget intr. ut hilram.

Kanskje jeg tar det du satt opp, men jeg vil overhodet ikke ha det kabinettet.

Gidder du finne et annet for meg som passer? :innocent:

Jeg hadde blit veldig takknemlig.

Jeg skal også ha en vanlig CD-Rom til 200-300 kr :)

 

Regner med at prisen da vil bli litt billigere..

Rundt 4700 ellerno.

 

Takk hilram :)

Lenke til kommentar
2. Du har valgt et kabinett med innebygget strømforsyning som bruker 20-pins ATX kontakt. Det går ikke. Med PCIe-hovedkort må du ha strømforsyning med 24-pins ATX-kontakt.

Dette er ikke helt korrekt. Du kan bruke begge typer, både 20-pins og 24-pins PSU, på noen hovedkort i allefall. Omformer kan skaffes uansett.

 

Har en 20-pins PSU på dette 24-pins hovedkortet, uten omformer.

Lenke til kommentar

slapp av, phax er her for og ordne deg billig og go spill pc! ;)

 

når man har et så stramt budsjett som deg og vil spille så krevende spill så er det to veldig smarte triks, demovarer og socket 754. det er liten ytelsesforskjell mellom socket 754 og socket 939, eneste er at socket 939 er litt mer fremtidsrettet, men ettersom de fleste oppgraderer hovedkort og prosessor samtidig så har det lite og si. og i noen tester så yter faktisk en s754 3200+ bedre enn en s939 3200+.

 

når det gjelder demovarer så er hovedkort og skjermkort der man har mest og spare, og der det er best utvalg. det og handle demovarer er ikke så skummelt ettersom man har samme garantiene som man har når man handler nye varer. det eneste minuset er at man ikke nødvendigvis får hele bundlen med, kabler drivere etc. men når man ser på hvor mye man sparer så er det verdt det. kabler og drivere er jo ikke noe problem og skaffe seg uansett så. hvertfall, nok prat og frem med oppsettet.

 

Billig spill pc!

  • In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power
  • EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Sound - Demo
  • MSI GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, NX6800LE-TD128, DVI/TV-Out - Demo
  • Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB
  • AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz Socket 754, 512KB, BOXED m/vifte
  • NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Totalt: 5017.75,- www.komplett.no

 

her får du altså en kraftig maskin med godt skjermkort, 1gb ram og dvd brenner til femtusenlappen. ikke verst nei. :p

Lenke til kommentar
slapp av, phax er her for og ordne deg billig og go spill pc! ;)

 

når man har et så stramt budsjett som deg og vil spille så krevende spill så er det to veldig smarte triks, demovarer og socket 754. det er liten ytelsesforskjell mellom socket 754 og socket 939, eneste er at socket 939 er litt mer fremtidsrettet, men ettersom de fleste oppgraderer hovedkort og prosessor samtidig så har det lite og si. og i noen tester så yter faktisk en s754 3200+ bedre enn en s939 3200+.

 

når det gjelder demovarer så er hovedkort og skjermkort der man har mest og spare, og der det er best utvalg. det og handle demovarer er ikke så skummelt ettersom man har samme garantiene som man har når man handler nye varer. det eneste minuset er at man ikke nødvendigvis får hele bundlen med, kabler drivere etc. men når man ser på hvor mye man sparer så er det verdt det. kabler og drivere er jo ikke noe problem og skaffe seg uansett så. hvertfall, nok prat og frem med oppsettet.

 

Billig spill pc!


  •  
     
  • In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power
     
     
  • EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Sound - Demo
     
     
  • MSI GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, NX6800LE-TD128, DVI/TV-Out - Demo
     
     
  • Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB
     
     
  • AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz Socket 754, 512KB, BOXED m/vifte
     
     
  • NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)
     
     

Totalt: 5017.75,- www.komplett.no

 

her får du altså en kraftig maskin med godt skjermkort, 1gb ram og dvd brenner til femtusenlappen. ikke verst nei. :p

Tusen takk skal du ha, phax :)

Det der var en veldig flott PC for en god penge.

 

Kan jeg ta på deg? :dribble::p

edit:

På de demovarene, hvor finner jeg de riktige kablene?

Endret av Stish
Lenke til kommentar

Hk: Asus A8V-E Deluxe Mainboard S939 PCI-E

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939

Minne: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB, 2*512Mb

Kabinett: In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns PCI-E

Brenner: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

Totalt: 5050.25Kr

ca.30 kr dyrare enn phax sitt oppsett. Phax hadde sett opp socket 754 og agp.

Eg har sett opp socket 939 og PCI-E.

Denne dataen vil vere mykje meir fremtidsretta enn phax sitt oppsett. :D

Skjermkorte er foresten bedre enn det phax hadde sett opp.

 

Hovudkort og skjemkort er demobrukt.

 

Visst du ikkje vil ha eit demobrukt hk der du ikkje får med alt av kabler osv kan du legge på ca.130 kr for eit nytt MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Lenke til kommentar
URL=http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300695&cks=SER]PowerColor Radeon 9550 256MB DDR AGP8X, ATI 9550, DVI-I, TV-Out, Retail[/url]

Ingen som reagerte på at han hadde satt et PCIe HK sammen med et R9550 AGP?

 

 

EDIT: OI! Så treg jeg var nå... :blush:

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar

Tusen takk til deg også, Hjelp!!!

Er veldig usikker på hva jeg skal velge nå :confused:

 

edit:

Lurer fortsatt på det med kablene og resten av tingene som manglet på hoved- og skjermkortet.

til hovedkortet trenger man jo drøssevis av forskjellige kabler, gjør man ikke?

Endret av Stish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...