Gå til innhold

Hvilket kort istedenfor for GF3 Ti200?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal kjøpe et rimelig skjermkort til en bekjent, som erstatning for et aldrende GF3 Ti200-kort (AGP) som synger på siste verset. Jeg er ikke helt oppdatert på skjermkortfronten, så derfor spør jeg her. :)

Dette er til en PC som er et par-tre år gammel, så kortet trenger derfor ikke å være top-notch. Derimot bør det ikke være dårligere enn det kortet som nå skal erstattes. Passiv kjøling er derimot en fordel.

Hva med f.eks. PowerColor Radeon 9250 til 336 kr hos PCUtstyr?

Endret av lysbryter
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis det ikke skal være dårligere enn et GF 3 TI200, så kan du ikke satse på et Radeon 9250, ihvertfall. Da hadde jeg heller investert i ny kjøleløsning for det kortet han har. (For eksempel fra Microplex.)

Rimelig skjermkort med passiv kjøleløsning er f.eks. MSI GeForce FX 5500 128MB til kr. 502,- fra PS Data, eller XFX GeForce 6200 128MB til kr. 699,- fra komplett.

Grunnen til at jeg nevner disse er fordi de har passiv kjøleløsning. Egentlig vil jeg anbefale noe som er hakket hvassere, selv om det uansett vil være merkbar forbedring fra GF 3 TI200.

(OBS. Begge disse kortene krever at hovedkortet støtter minimum AGP 4x. Det kan hende at 6200-kortet faktisk krever AGP 8x, uten at jeg vet det helt sikkert.)

Edit: Fant et bedre alternativ fra komplett.

Endret av hilram
Skrevet

Jeg sammenliknet et Radeon 9000 Pro (som kan være litt raskere enn et Radeon 9250) mot et GF3 Ti200, og forskjellen var svært liten. De stiller så og si i samme klasse hastighetsmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...