Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

214.000 kr for Mercedes E220 2003 mod.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er ikke denne prisen eksepsjonellt lav? Jeg er ute etter å kjøpe en god bil og mener at Mercedes E klasse er av god kvalitet. 2003 og nyere har fått spesiellt skryt på grunn av sitt utseende, motorer og fjæringer. (Overall er bilen av svært høy kvalitet) Ser at den bilen som er på finn.no til den prisen har gått 340.000 km som taxi. Er bilen å regne som utslitt eller har den lang tid igjen?

Får ikke svar på dette før på onsdag, så er det noen av dere som kan si? :) Ellers må man vel gå det tunge steget å kjøpe en normal priset brukt 2003 modell til ca 300.000-340.000 kr.

4_-2119044765.jpg

4_360045579.jpg

[ill. foto, men av samme modell: Mercedes E-klasse E220 CDI (2003 mod.)]

Endret av unge johansen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skrives "Mercedes"!

Forrige generasjons E-klasse bød på svært mange rustproblemer, så når jeg tenker nyere MB E-klasse med diesel, så må jeg si at jeg blir litt skremt av problemene som forfulgte denne. For femten år siden var dette evighetsmaskiner, du kan sikkert finne MB-diesler som nærmer seg 1 million km hvis du leter litt.

Dette eksemplaret var særdeles billig, og jeg hadde aldri kjøpt den.

Hva slags bil er du ute etter? Hvis du er ute etter noe liknende E-klassen, bør du se på forrige generasjons BMW 5-serie (E 39).

Skrevet

Okay. Sorry, skrev feil i farten. Merchedes er rettet til Mercedes. Bilen var særdeles billig, ja, og jeg må sjekke ut hvorfor. Det kan se ut til at det kun er på grunn av km, da prisen faller fort med distansen. Bilen er gått som taxi i Tromsø og ikke Oslo, noe som er positivt. Bilen har 30 års rustgaranti, så jeg tror ikke jeg blir plaget med rust.

Skrevet (endret)

En bør vel sjekke normale slitedeler, samt at en NAF-test sikkert vil kunne gi deg en del svar på hvordan motoren og det tekniske ser ut, mye bedre enn noen her inne kan..

Men pen bil, det er det. Ingen tvil.

Endret av Marvil
Skrevet
Bilen er gått som taxi i Tromsø og ikke Oslo, noe som er positivt.

Hva er så positivt med det? Er jo fantastisk dårlige veier her i byen, og det saltes desverre her også.

Skrevet

Rustproblemene på E-klassene var jo begrenset til en produksjonsfeil over kun noen få årsmodeller, og alle problemer knyttet til dette ble reparert gratis av importøren. Som det påpekes er det også 30 års rustgaranti her.

Hvis bilen har gått såpass langt, forklarer ofte det den lave prisen. Ta likevel minst en NAF-sjekk på den. Hvis den er i orden, og bilen har servicehistorikk i orden, ser jeg ingen betenkeligheter med å slå til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...