Gå til innhold

hvor ofte reformatere os,winxp?


Anbefalte innlegg

lurer på hvor ofte folk reformaterer og installerer winxp?

 

har akkurat installert en gammel p2 maskin hos noen. jeg ga den bort for flere år siden, og skulle få den på det trådløse nettet jeg har satt opp hos dem. med en bridge linksys.

 

kjørte killdisk pro, slettet alt av partisjoner etc, innstallerte win200 sp4, oppdaterte alt. innstallerte office programmer etc. tok i alt ca 5 timer.

 

ser nå at det er ca 8 mnd siden sist jeg reformaterte min bærbar,-vurderer sterkt å bruke killdisk på den også,-så finne fram et acronis true image fra sist.

 

eneste som taler imot er alle de timene en bruker for å få inn alle de ekstra programmene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg reinstallerer nesten aldri Windows XP i vanlig forstand. Men derimot så har jeg en image-fil laget i Norton Ghost 9. Denne laget jeg når XP var helt nyinstallert, med drivere, oppdateringer og programvare. På den måten har jeg bestandig en "frisk" XP-installasjon, som kan legges inn på 10 min hvis det skulle oppstå problemer. ... Og det gjør det jo til tider. Denne image-fila har jeg lagret på en installasjon som ikke er utsatt for virus, systemfeil o.l. Jeg syns det er utrolig praktisk å gjøre det på denne måten. Da har jeg mye større frihet til å eksperimentere med systemet, enn hvis jeg hadde måttet reinstallere hver gang det blir litt mye rot. Det tar jo en hel kveld. For eksempel hvis jeg har lyst til å teste ut nye programmer; hvis dette viser seg å være dårlig, så kan jeg bare "avinstallere" det med imagefil-gjenoppretting - og ingen rester etter programmet ligger igjen i registeret eller på C:.

Så de eneste gangene jeg reisnatellerer XP sånn fra grunnen av - er når det har gått såpass lang tid siden jeg lagde imaget, at det har kommet nye versjoner av alle driverne, programvaren, osv. Da lager jeg et nytt system, som jeg kan bruke et halvt år til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...