Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mopedlappen. Pris. Svindyrt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er lærling så for meg går det helt fint..

 

Har fått lagt til litt mer penger i budsjettet mitt nå så om ikke så altfor lenge har jeg en splitter ny Peugeot Speedfighter 2 i sølv.. skal bestille på Fredag eller Lørdag.. :cool:

 

Koster 20 laken, men Motomania har et tilbud som går ut på at man får gratis hjelp ut Mai.. pluss at sykkelen i seg selv er satt ned fra 22-tusen...

 

Tapet blir jo ikke så kjempestort med tanke på at jeg sansynligvis vil få tilbake 50-60% av kjøpsummen ved salt om et par-tre år.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Kommer vell egentleg ann på kor du er fra og kva skule du går på.

Meiner du teorien på skulen eller sjølve oppkjøringa ?

Eg hadde teorien på skulen, det var eit alternativ som vagfag. Om eg ikkje hugser heil feil fekk eg da ca.1500,- billigare enn viss eg hadde tatt teorikurs utenom skulen.

Om skulen din har ein billigare opplegg så ville eg satsa på det.

Hadde eg vert deg så hadde eg tatt ein tur til rådgjevaren å snakka med han om det.. :)

Lenke til kommentar

på vår skole kostet d ca 1000lappen for hele opplæringen... helt til de nye reglene kom nå skal de slutte med moped på skolen... etter de nye reglene kom måtte vi også betale 335 kr fårr bare å ta toriprøven.. måtte ut med 700kr tillsammens bare fårr den lille plast tingen.. når de i fjort betalte 700kr fårr hele kurset + prøven og lappen

 

staten suuuger inn penger

Lenke til kommentar

Såklart du blir lei, mennesket blir aldri helt fornøyd, isåfall varer det ikke lenge.

 

Iallefall, Jeg mente og ta oppkjøringa på skulen, så et par som trente med lærer på grusen med skutere, håper på og tjene på det, bare jeg får lov da ;)

 

Skal forresten snakke med mor og far om å kjøpe MT5 `98 modell istede for min bror Reiju Mrx 04modell :)

Ønsk meg lykke til :D

Lenke til kommentar
ville ikke ha satset på scooter da, men det er no opp til deg, er litt kjekkere å fere og leke seg med gir moped

Man kan rælle litt mer med en moped ja. Helt enig.

 

Men i mitt tilfelle så er det veldig praktisk med en scooter og dens egenskaper. Chillere med automatgir i byen hvor det er mye stopping i rundkjøringer, kryss og slikt. Samt at det er fint med -litt- bagasjeplass...

 

Scooteren vil for meg fungere mer som et transportmiddel enn et leketøy. skulle jeg hatt et leketøy så hadde jeg selvfølgelig valgt en cross-moped med gir.. ;)

Lenke til kommentar

Men så var det antagelig 140spenn på "den tiden" ganske mye ?

 

Men iallfall , jeg fikk jo så klart ikke lov av pappa og kjøpe Mt5 98`modell..

 

Han sa jeg skulle ta bror mi si Reiju 03 Mrx , men den vil jeg ikke ha , så jeg kjøper meg ny bare for helvette. En Derbi Senda SM X-Race, lik motor som i Gilera, blir aldri sliten ;D

 

Jeg ringte Mørk Trafikk skole, de sa at prisen med alt inkl. kostert 4540,-

Jeg bor jo Sarpsborg/Østfold da..

Lenke til kommentar
Men så var det antagelig 140spenn på "den tiden" ganske mye ?

 

Men iallfall , jeg fikk jo så klart ikke lov av pappa og kjøpe Mt5 98`modell..

 

Han sa jeg skulle ta bror mi si Reiju 03 Mrx , men den vil jeg ikke ha , så jeg kjøper meg ny bare for helvette. En Derbi Senda SM X-Race, lik motor som i Gilera, blir aldri sliten ;D

 

Jeg ringte Mørk Trafikk skole, de sa at prisen med alt inkl. kostert 4540,-

Jeg bor jo Sarpsborg/Østfold da..

Du vil heller ha en 98' MT5 enn en 03' MRX? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...