Gå til innhold

hvilken blitz til nikon d70?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått med sb-800 og skal prøve ut den, men lurer jo på noe mer da.

 

Har etterhvert lyst på kabel til den så jeg kan ha blitzen fra andre vinkler en kameraet.

Ser det finnes 4 typer kabler, SC-29, SC28, SC17 og SC-24

Hva er forskjellen på disse?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg anliter B&H i denne anledning, hvor de sier at den dyreste, SC-29, har ekstra AF-assistanse til bruk når det er lite lys - samt at den overfører alle avanserte funksjoner som SB-800 har (lys-modelering, etc).

 

SC-28 erstatter SC-17, og har tilkobling i parallell med kameraet.

 

PS: Har du prøvd den trådløst i Commander Mode, det virker bra også med SB-600!

Lenke til kommentar
Jeg anliter B&H i denne anledning, hvor de sier at den dyreste, SC-29, har ekstra AF-assistanse til bruk når det er lite lys - samt at den overfører alle avanserte funksjoner som SB-800 har (lys-modelering, etc).

 

SC-28 erstatter SC-17, og har tilkobling i parallell med kameraet.

 

PS: Har du prøvd den trådløst i Commander Mode, det virker bra også med SB-600!

hummm ok da henger jeg med.

 

Nei har ikke prøvd den som trådløs, virker den trådløs mot kameraet?

Lenke til kommentar

Du går inn på flash mode i kamera og velger commander mode, gå så på blitzen og velg remote og kanal A3. Så skal det være å knipse i vei trådløst.

 

 

Edit! Husk å stille tilbake til iTTL igjen når du skal bruke SB800 i blitzskoen.

:) Per

Endret av perah
Lenke til kommentar
Mange takk det virket :yes:

Men er det bare blitsen som lyser opp eller gjør den innebyggede det også?

 

Det er vell ingen ttl styring på denne måten? Det virker som nesten ren manuell blitz?

:p Hva med å prøve å feile litt selv? :p få med deg noen, forsk litt på hvordan det virker. Jeg har bare testet det og ikke brukt det aktivt.

 

:p Per

Lenke til kommentar
Det er vell ingen ttl styring på denne måten? Det virker som nesten ren manuell blitz?
Det er full TTL automatikk i commander mode så alt vil fungere perfekt så lenge du har de rette instillingene på blitzen og kameraet, og bruker et moderne CPU objektiv.

 

Det lureste er å lese bruksanvisningene og eksperimentere litt.

Lenke til kommentar

Har lest om det i manualene og testet noe, og så langt virker det bra :yes:

Men er det noe vits i og ha kabel når man kan gjøre det på denne måten?

 

Leste at det bare virker ved M,P,S og A, så skal man bruke noen av de andre programmene på kameraet (noe jeg skjeldent gjør, ihvertfall enda skjeldnere når jeg får meg macro objektiv) må man kansje ha kabel.

Lenke til kommentar
[...] er det bare blitsen som lyser opp eller gjør den innebyggede det også?

Den innebygde hjelper ikke til med annet enn for å finne ut av blitz-innstillingene. Men har du en SB-600 eller SB-800 til så kan du bruke SB-800 som Master og få et oppsett med en blitz på kameraet (evt. med en snor som overfører alle funksjonene) og en trådløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...