karl-wilhelm Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 (endret) Overkriften forklarer vell problemet. Jeg har 2 stykk OCZ brikker som jeg nå kjører i Singel. Men da greier den på en eller annen fantastisk måte og sette rammen usynkront med CPUen. Altså 200 : 100. Så jeg setter rammen i Dual channel. (lite poeng med dual channel og 2 brikker og kjøre singel). Den kjører synkront med CPU i dual channel. Men når jeg kjører Dual channel så for jeg Blue Screen. Med den kjente feilen "Starter dumping av fysisk minne" Jeg har ikke oppdatert Bios på en stund. Er fortsatt 1,4 verson. Skal legge in 1,8 i morra. Noen her som har verdt borti det samma med dette HKet evetult andre HK. Har nå oppdatert til 1.8. kjører Dual channel nå. Er ikke sikker på at den er stabil. Kjørte prime i 7min bare for og teste litt og det funka fint det. Greier mye mer i Aida med Dual en Singel. Men det er noe med Superphi som bare fucker seg opp. Den greier alle utregningene untatt 1M. Da kommer feilmeldingen "Not Exact in round". Hva betyr det? Skal kjøre en lengre Prime nå. Kjørte Prime nå greide 5min . Hva i helvete er det pcen monger med. Dual channel er jo hardwired, burde jo funke fint. Endret 16. mai 2005 av karl-wilhelm
karl-wilhelm Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Skrevet 16. mai 2005 Kjører en dobbel post jeg, for at dere skal bli oppmerksomme på det. Virker som noen av MSI K8N NEO2 Plantinum kortene har problemer med og kjøre Dual Channel i Dimm 3 og 4. Jeg satt dem i 1 og 2 og det har ikke gått dritt ennå kjørte pirme i 1 og 30 min uten feil mld. OG Super phi går fint på 1M. Hvis noen andre har hatt samma problemet med ustabil Dual Channel i Dimm 3 og 4. Så oppdater Bios til 1.8 og sett dem i 1 og 2.
Lightning Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Hei. Vet du av noen andre forbedringer med bios oppdateringen? Skulle gjerne likt å sett at det ble bedre muligheter til å overklokke.
Malvado Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Kjører du cpu overklokket? Om du gjør det så er det mulig du må øke volten til cpu. Kjører du derimot ikke overklokket så prøv å øke volten til minnet. Eller eventuelt begge.
Lightning Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Har til nå bare greid å få en fsb på 225 med en amd64 3500+. Regner med at det er minnet som ikke klarer mer. Har prøvd å satt opp spenninga uten suksess. Har du noen forslag til hva slags hastighet og spenning jeg skal ha på henholdsvis cpu og minne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå