Gå til innhold

Holder PSU'en til det nye oppsettet mitt... ?


Anbefalte innlegg

Har 350W strømforsyning, og etter oppgradering vil maskinen se slik ut:

 

ASUS A8V Deluxe/WIFI-g hovedkort

AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester''

Hitachi Deskstar 7K400 400 GB S-ATA

Western Digital Raptor 73,4 GB

OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512) Rev 2

PowerColor Radeon 9800PRO

NEC DVD-brenner

Asus DVD-rom

 

Skulle det holde en stund til, eller bør jeg ha kraftigere PSU.. ?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TØR jeg å spørre om det er en Qtec 350W PSU?

 

Men egentlig om det er en Qtec eller et annet merke så er det nok i det minste laget ja. Du bør kjøpe deg et nytt PSU. Systemet kan bli veldig ustabilt med den PSU.

 

Har hørt at mange er fornøyd med den 500W MIST PSU. Den hadde kanskje vært noe for deg. NorthQ PSU har jeg også hørt mye bra om.

 

Men du bør kjøpe deg nytt ja! :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

jaja, men om du får feks 400w minimum PSU , så trenger du i virkeligheten ikke mer en 350W for å kjøre. (ikke nødvendigvis stabilt)

Lenke til kommentar

"JSCUSTOMSPCS" sin kalkulator er med 100% last på alle komponentene - mer sannsynlig med alle rett i LOTTO, men en får en pekepinn på hvor strømkrevende utstyret kan være i "ekstreme" tilfeller. Endel PSU blir heller ikkje oppgitt med lasta de kan levere kontinuerlig over tid, effekten som er oppgitt er en peak i sekund (brøkdels). Kombinasjonen av PSU som "lyger" på effekten og en kalkulator som "smører godt på" kan kanskje være en god "middelvei" (PSU kan i brøkdeler levere effekten maskina i "værste fall" kan kreve). Bruker Tagan480-U01 som leverer 480W "dagen lang" og "peaker" på 580W i ett minutt, "kalkulatoren" over antyder rundt 300W til mitt 939 system - PSU går på "tomgang" og ei 14dB SilenX vifte er største "bråkebøtta" i maskina..

Lenke til kommentar

Ifølge wattkalkulatoren trenger jeg en psu på minst 320W. Jeg har en Hipro strømforsyning på 200w og kjører fjellstøtt...

Men jeg kjører nok ganske nerme grensa for hva psu'en tåler. Når jeg spiller 3D spill går vifta for fullt og bråker som en helv...

 

Edit: Jeg valgte feil prosessor. Rettet det og fant ut at jeg trenger minst 280W.

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Tror du skulle hatt mer du.

 

Jeg har Amd 64 3200+

ATi Pow 9800pro

OcZ Premier, 2*512

Western digital 160

cd rom

Brenner

Gigabyte K8nnxp

 

Jeg vurderer og kjøpe meg en 400w Mist, men hvis 350går bra, så tar jeg 350w istede. Min trekker lite strøm iforhold til over, jeg håper det går greit om jeg spør om dette i ditt emne.

Lenke til kommentar

Da sa maskinen takk for seg.. :cry:

 

Har en mistanke om at det er hovedkortet som står bak, det var mye som ikke stemte med hovedkortet, BIOS resettet seg selv, fant ikke alltid harddiskene etc., maskinen slår seg av og til av etter 3 sekunder..

Kaaan jo være strømforsyningen også... :ermm:

 

FirstPrice, du kjører vel nesten samme oppsettet som meg, jeg ville kjøpt 400 for å være sikker, muligens også 450 eller 500 for framtidig oppgradering..

Skjermkortene blir jo bare råere og råere, og hvis du skal ha inn en harddisk eller noe annet er det bedre med for mye enn for lite strøm..

 

Leverer inn hovedkortet mitt nå, og hvis det nye ikke funker skikkelig heller, må jeg nok ta en titt på PSUen.. :hmm:

Lenke til kommentar
Da sa maskinen takk for seg.. :cry:

 

Har en mistanke om at det er hovedkortet som står bak, det var mye som ikke stemte med hovedkortet, BIOS resettet seg selv, fant ikke alltid harddiskene etc., maskinen slår seg av og til av etter 3 sekunder..

Kaaan jo være strømforsyningen også... :ermm:

 

FirstPrice, du kjører vel nesten samme oppsettet som meg, jeg ville kjøpt 400 for å være sikker, muligens også 450 eller 500 for framtidig oppgradering..

Skjermkortene blir jo bare råere og råere, og hvis du skal ha inn en harddisk eller noe annet er det bedre med for mye enn for lite strøm..

 

Leverer inn hovedkortet mitt nå, og hvis det nye ikke funker skikkelig heller, må jeg nok ta en titt på PSUen.. :hmm:

Tviler på at det er hovedkortet det er noe i veien med. Høres ut som om det er psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...