Gå til innhold

6600GT Prescottcooler & volt mod pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Muffinmann skal lodde?

 

Keep us posted ..hehe.

Har loddet før...

 

Uansett hadde jeg ikke planer om å lodde i kveld, det ble med en liten pencil shade. Viste seg at motstanden holdt ca. 505 ohm, og jeg fikk den ikke lenger ned enn til 480. I og med at "oppskriften" viser at reduksjon fra 470 til 370 ohm og økning vgpu på o.1 volt ser det ut som jeg må fram med loddebolten ja. Får vel handle inn noen pot`er :)

 

Kunne øke fra 600 til 620mhz på kjernen etter blyantmodden forresten (vann), og loadtempen passerte ikke 45 grader. Her er den nok mer å hente med en skikkelig utført vmod.

Lenke til kommentar

Det var ikke spydig ment Muffin, husker bare du hadden noen saftige kommentarer når du loddet mobo'et ditt :D

 

btw; er 600 standard på core på de kortene ?

 

Edit: driver å legger siste hånd på en vmod på et x800xt, ser lovende ut.

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar
btw; er 600 standard på core på de kortene ?

500 er std, mens GS/GLH har 540. Mitt GS stoppet på 564 på luft og 600 på vann. Det eneste som provoserte fram grafikkfeil på f.eks 570 på luft var codecreatures, alt annet var perfekt. Men jeg godkjenner ikke en klokkings før det er 100% fungerende og stabilt, litt selvrespekt har man jo...

 

EDIT: Loddet på en paralell motstand på 2Kohm (ingen pot`er for hånden), og det senket R fra 500 til 400 ohm. Vgpu økte til 1.58 som følge av dette, og nå kjører kortet 625/1200 stabilt og uten feil. Loadtempen på gpu går nå opp til 49 grader.

 

Fornøyd.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...