Grundig Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Heisann. Jeg har nå begynt å spille MTA (Multi Theft Auto) og synes det er ganske underholdende. Serverene er laggete, det finnes mange cheatere, spillet inneholder masse bugs og glitches. Allikevel kan det være artig å spille et så genialt spill som GTA Vice City sammen med andre mennsker på nett. Nå til noen spørsmål. 1. Hvordan klarer folk å ta livet av meg med et shotgun skudd? 2. Hvilken "gruppe" er det lurest å spille som når man er nybegynner? 3. Hvilke servere er fri for cheatere og massiv lagging? Håper noen har svar på mine spørsmål og at de kan poste tips & tricks for meg som er n00b i dette spillet. Det finnes mange gode MTA-spillere, og til tider kan det virke ganske umulig å få tatt livet av noen. Takker på forhånd for svar
Simen1 Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Flyttes fra "Diskuter spill og tilbehør - PC" til "GTA"-kateogorien. (En bump er fjernet siden min post i realiteten fungerer som en ny bump)
Hr. Jenssen Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Vel, jeg kan jo begynne med punkt nr. 2. Den gruppa som er lurest å velge først, må være Vice City Crusader. Grunn: De er de eneste som har 100 armor. MEN! Etter du har dødd en gang som crusader, kan du ikke være crusader igjen. Du kan heller ikke være politi. Hvorfor? Fordi da vil du få 200 (crusader) eller 150 (police) armor, noe som regnes som "cheats", og du vil automatisk bli kicket fra serveren. Dette med hagleskuddet må være en bug/feil/cheat som har skyla. Har aldri opplevd å bli drept av èt hagleskudd, men noen ganger er det motsatt, man må pumpe fienden full med skudd før han skal miste liv (ofte, pga lags, vil det ikke vises at han er skadd før lenge etter at du har skutt ham noen ganger). Det er ofte cheatere på diverse servere, som både bruker health-hack, speedhack, weaponshack, osv osv. Disse kan man ikke gjøre noe med når en admin ikke er online, annet enn å simpelthen ignorere dem (noe som ser ut til å fungere. Blir du forbanna på dem, blir de bare gladere). INGEN servere er 100% fri for lags og cheatere konstant, men flere av de svenske serverne (ankeborg, eller hva de heter) fungerer meget bra, og admins er ganske ofte til stede. OBS! En av ankeborg-serverne kjører RPG regler! Det vil si at man må følge regler. Kjører man for fort, vil politiet komme etter deg, dreper du en konstabel, vil politiet ha full rett til å skyte deg uten grunn, osv osv (masse forskjellige regler). På disse serverne er det meget viktig at folk holder seg i skinnet, og faktisk opprettholder disse reglene, for at alle skal ha det fint (bortsett fra eventuelle idioter som har lyst til å ødelegge for folk). Ble du noe klokere nå?
TAAB Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Flott info Meta][ic Det er vel også slik at når du først har vært Crusader, så får du også automatisk armor på de andre karakterene. Ang Ankeborgs RPG server : Det virker som et spennende opplegg, men jeg har vært der sikkert 10 ganger og reglene blir sjelden overholdt. Se etter "Senior citizens, a server for old farts"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå