Anterialis Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 I dag er det jo C:/Programfiler.... Går det ann å endre denne til en annen lokasjon, uten å mekke så alt for dypt i systemfilene? På forhånd takk
p@ge Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 kan du fortelle litt mer om hva slags installering ( OS eller programmer ) hvis de er programmer, kan du jo selv bestemmer hvor du vil ha disse. opprett f.e. en ny mappe med navn på programmet. hvis jeg laster ned programmer så har jeg en eget mappe for exe. og en eget mappe for zip, så vet jeg hvor jeg har disse. ikke en midlertidig mappe eller skrivebord, da blir det bare rot ! etterpå installer jeg disse til programfiler eller en mappe med eget programnavn f.e i C:\ du får uansett ett valg når du installerer, hvor du vil ha det. håper dette er ikke en blindskudd ? lykke til
superdigg Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Du må nok inn i registeret men det er forsåvidt ganske lett. Finn denne nøkkelen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion Da er det bare å endre "ProgramFilesDir" til banen hvor du vil at programmer skal installeres default. F.eks: D:\Programmer eller noe
Anterialis Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Skrevet 15. mai 2005 (endret) Takker EDIT: Finner ikke den :s Skal det være en nøkkel eller noe? fordi det er bare masse mapper (ingen ved det navnet) inni CurrentVersion mappa... Endret 15. mai 2005 av w3p
Anterialis Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Skrevet 15. mai 2005 kan du fortelle litt mer om hva slags installering ( OS eller programmer ) hvis de er programmer, kan du jo selv bestemmer hvor du vil ha disse. opprett f.e. en ny mappe med navn på programmet. hvis jeg laster ned programmer så har jeg en eget mappe for exe. og en eget mappe for zip, så vet jeg hvor jeg har disse. ikke en midlertidig mappe eller skrivebord, da blir det bare rot ! etterpå installer jeg disse til programfiler eller en mappe med eget programnavn f.e i C:\ du får uansett ett valg når du installerer, hvor du vil ha det. håper dette er ikke en blindskudd ? lykke til Mente at hver gang når man installerer et program (eller spill), så er default mappe for installering "C:/Programfiler". Jeg installerer ikke der Har andre "locations" til å ha dem i ....
Anterialis Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Noen som vet? Jeg fikk som sagt ikke dette til å fungere, fordi jeg ikke fant den nøkkelen "ProgramFilesDir". Var ingen ved det navnet der... Se post over... Andre forslag?
phax Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 hm, den skal være der altså. når du merker mappen CurrentVersion, får du ikke opp noe slikt som dette da?
Anterialis Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Takker fant den nå Må ha vert litt dyslektisk eller noe :s Så bare ProgramFilesPath :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå