Gå til innhold

Athlon 1,4ghz Temperatur


andreast

Anbefalte innlegg

Har en Athlon 1,4ghz på et Asus A7V266.

Vifta mi er en coolermaster som skulle i hvertfall holde på 1,4.

Temperaturene mine ligger på

Cpu: 56-57

MB: 28C stabilt

 

Jeg synes denne cpu temp'n ligger veldig høyt. Noen som har en formening om hvorfor og hva jeg kan gjøre?

 

Er det skummelt og bruke maskinen? Ved hvilke temperaturer er det fare for at cpu'n ryker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en 1.4 ghz selv med en trig t-40-1 vifte (som er beregnet opp til 1.33 ghz i følge esken som fulgte med)

 

hovedkortet er Epox ep-8k7a+ med 2 x 2 stk 256mb cl2 DDR ram + GF3 Powerpack + ++++

 

temp i følge hardware sensor på cpu er 46.4 i skrivende stund + 22.4 grader på mainboard og cpu2 sensor viser 34.4

 

for øvrig har jeg ett cooler master tower (atc-200)

og en coolermaster 120 m/m kortplass vifte som jeg har modifisert til å hjelpe trig kjøleren

 

 

men en 1.4 ghz har jeg blitt opplyst takler varme opptil rundt 70 - 80 så don't worry

Lenke til kommentar

Jeg har også en 1,4 Athlon. Har en globalwin som skal gå opp til 2 GHz, og lå jevnt på 47 grader før jeg klokket. Det er ikke så farlig før du begynner å nærme deg de 70 grader, men en tommelfingerregel er at hvis du ligger rundt 55 grader eller mer, bør du vurdere å skifte vifte. Husk at CoolerMaster er viftenes lada. For skikkelige vifter, se på http://www.microplex.no En billig og bra webshop.

Lenke til kommentar

Har du fjernet den rosa "tyggisen" og brukt artic silver??

kjører selv 1400@1512 på asus a7m266

tempen er 43 grader både i probe og ipanel uten last

maks last ligger den rundt 46

kjører coolmaster DP5 6131C

fjernet "tyggisen" og brukte artic silver2

har ikke planslipt eller no slikt

hovedkortet ligger på rundt 27 grader,er varmt i lufta :smile:

toweret er et Chieftec Dragon Big Tower Da-01w

4 stk zelman 60*60 står for gjennom strømning av luft

Lenke til kommentar

Hei :razz: jeg har en Athlon 1200 med trig t40-6 vifte !

 

cpu: 62 C*

MB: 45 C*

 

enda det er ISKALDT på rommet mitt og jeg har en 120 mm i front og en 80 mm bak , så hjelper det ikke noe =( ! pluss at det bRÅKER NOE HELT JÆVLI !!

 

maskinen min er : mye bråk med ELENDIG kjøling =(

 

noen som har tips til en vifte som jeg GARANTERT får under 45 C med i lukket kabinett og hardt arbeid !

til under 800 ?

Lenke til kommentar

Jeg har en 1,4ghz som jeg slit litt med stabilitet i blandt.. har følelsen at det er pga varmen! cpu`en kommer i bland opp i 50c vis den jobber hard, og det er da den blir ustabil!

Jeg bruker en fob32 (bråker allt for mye så jeg er på jakt etter vannkjøling).

Uten kabinett på får jeg kjørt CPUen på rundt 1.6-7ghz ved ca. 50C!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-18 21:14, kjekay skrev:

Hei :razz: jeg har en Athlon 1200 med trig t40-6 vifte !


cpu: 62 C*

MB: 45 C*


enda det er ISKALDT på rommet mitt og jeg har en 120 mm i front og en 80 mm bak , så hjelper det ikke noe =( ! pluss at det bRÅKER NOE HELT JÆVLI !!


maskinen min er : mye bråk med ELENDIG kjøling =(


noen som har tips til en vifte som jeg GARANTERT får under 45 C med i lukket kabinett og hardt arbeid !

til under 800 ?


--------------------------------------

Sikker på at du har plasert viftene dine riktig vei? 120 mm i front skal blåse inn kald luft! 80mm bak skal trekke ut... Burde kanskje ha hatt en 80 mm til bak for å trekke ut mere luft... MB tempen din er ALT for høy!!!!

Lenke til kommentar

Har satt sammen EPoX EP-8K7A+ med 1333AYHJA-Y, SK6 m/adapter og 80x80 samt Crusial 256DDR. Klokkeresultatene er nedslåendepå denne CPUen som jo bør greie 1600+. Har greid å bootepå 1500/150x10 men den låser seg i oppstart av 3DMark2k. Har variert coreV med +0-0,3v. Har også prøvd høyere og lavere buss og multiplier, for å teste RAM`en som har grensen på 150 i CAS2. Spørsmålet er om jeg har vært uheldig, eller om tempen er for høy, eller har oversett noe.

Kjører nå stabilt på 140x10/1400 og 45-50 grader. i 150x10/1500 er nok tempen oppe i 50-55+.

 

Format_C

Lenke til kommentar

Har en T-Bird [email protected] som ligger på 39-40 grader idle og 44-45 grader load. Kjører et MSI K7T266 Pro hovedkort og har TaiSol CKG760 kjøler, med standardvifta som følger med. Før klokking lå idle på 37-38 grader.

AMD skal forresten ha stor takk. Jeg fikk en ulåst CPU, så det eneste jeg har gjort for å klokke er å øke multiplier til 12x133 = 1600.

Et par tips til montering av kjøler (som jeg selv fulgte):

1. Fjern thermalpad og annet skit. Artic Silver er det eneste som duger.

2. Få tak i litt 1200 slipepapir. Hvis du ikke har det, funker 800 greit.

3. Slip bunnen på kjøleren. Pass på at den blir flat. (plansliper)

4. Vask både kjølerbunn OG CPU-topp med isopropanol. (Det var masse skit på min CPU da jeg fikk den).

5. Legg på Artic Silver på CPU og monter.

 

Med denne "oppskriften" har jeg fått resultatene som står over. Slipepapir og isopropanol er ikke dyrt og gir deg utrolig mye kjøling for penga.

Jeg har ennå ikke begynt å klokke FSB'n så det er nok ikke stop ennå.

 

Et spm. til slutt:

Er det noen som har vært borti MSI K7T266 multiplier instillingen? Den går trinnvis oppover 10.5, 11, 11.5, 12,. Neste steg er 12.5/13 ? Prøvde denne instillingen og PC'n ville ikke starte skjermkortet engang. Sjekket med DLED (diagnostic LED) og den hang på CPU, så jeg måtte resette bios.

Neste steg er 14, som blir litt drøyt. Litt for stort steg rett fra 12 til 14. I tillegg kan jeg ikke øke VCORE til mer en 1.850v

 

Neuron

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Neuron på 2001-09-25 13:23 ]

Lenke til kommentar

Har en 1200mhz, den har 30 grader i kabinette

39 på min load

46 på max load.det syns jeg er bra!!

 

kunne klokke opp til 140*9.5 uten og øke volten!!

da var max load temp.50 grader!!er det bra??

har hatt den på 140*10 men da var tempen på

53...

hvor mye kan temp`en være før cpu`en ttar skade?

 

_______________________________________

 

1200 athlon

256ddr

Abit kg7

radeon ve

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har endelig fått til maskina mi nå:

 

Chieftec-kabinett

ABIT KG7-RAID

T-BIRD 1400

TAISOL CKG760

512MB Micron DDR

2x60MB WD-harddisker

 

Denne kjører nå stabilt på fsb150x10=1,5ghz, med minnet på cl2.

 

:grin:

 

Temperaturen er noe høy, men jeg anser dette som midlertidig da jeg skal anskaffe enda et par stillegående vifter til kabinettet. Nå har jeg to par Zalman-vifter på 20db hver, og da her kabinett-temperaturen 35 grader. Prosessoren er 46-47 grader idle og 49-50 stress. Prosessor-temperaturen ser ut til å henge veldig sterkt sammen med luften i kabinettet, den ble kaldere symmetrisk med luft-temperaturen i kabinettet.

 

Ellers er prosessoren kjøpt på Komplett for en måned siden, og den er ayhja. Hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Maskinen bråker ikke noe særlig, ikke noe mer enn den gamle p3/866-en (uten kabinett-vifter) osv.

 

:smile:

 

Et minus er at winamp hakker seg litt når maskinen holder på med egne ting, f.eks. kopierer eller jeg surfer på Internett. Er t-birden sånn, og i så fall er jo det litt dårlig?

 

Jeg opplever også noen problemer med den ene harddisken, men mer om det på forumets løst og fast-område.

Lenke til kommentar

MOBO: ABIT KG7 RAID

AMD T-Bird 1.2Ghz(266FSB)@1.4Ghz

2*30mb IBM ATA100 i RAID O.

Skjermkort: Asus V8200 Geforce 3 Deluxe

Detonator XP drivere!!!!!!

512 mb DDR-RA; Kingston i CAS 2.

Alpha 6035 med cobber shim og Arctic Silver.

 

3DMARK 2001 7049!!!!!!!!!!!!!

Maks temp: 45

Ambient temp:23

 

Sjekk for mer INFO på: http://home.chello.no/~kim.wetteland/myselfpage.htm

 

BRUK COBBER SHIM senker med 10-15 grader.

Bruker det på PC nr 2 også.

MOBO:ABIT KG 7

CPU: T-Bird 1Ghz(266FSB)@1.33Ghz

256 ddr-ram cas 2.

OSV.OSV.OSV.

 

[ Denne Melding var redigert av: Jazzmaster på 2001-09-28 19:19 ]

Lenke til kommentar

Abit KT7A

T-Bird 1400 @ 1533

256Mb Apacer

Alpha 6030 med Delta-vifte

RAM på fast,4-way interleave,Enhance CPU performance og Fast Command Decode enabled.

 

Max Load 48 grader

idle 40

VCore 1.8

Mobo temp 27

 

Har et chieftec tower med 4 80x80mm CoolerMaster. Anbefales.

 

 

 

 

_________________

From tha 1337 cr3w

 

[ Denne Melding var redigert av: DuraN på 2001-10-01 11:22 ]

Lenke til kommentar

Har en [email protected] med en Thermalright sk6 med delta 7k og 2stk 80mm(en papst 3600 og en cooler master 2900rpm) Som drar inn luft. Papst'n sitter i 2 av 5.25 brønnene of blåser rett på cpu kjøleren.

 

Cpu idle: 35/38

Cpu load: Aldri over 46

 

Er ganske fornøyd med det,men planlegger kjøp av et chiftech så jeg får plass til et par vifter som drar ut varm luft. Skal først leke litt med det allerede modda/ødlagte Hq45 kabinettet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...