Gå til innhold

Athlon 1,4ghz Temperatur


andreast

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på dette forumet, og har lest litt gjennom trådene som gjelder cpu-temp her, da dette er et område jeg faktisk trodde jeg kunne bedre maskinen min betraktelig.

 

Det jeg oppdager derimot, er at med min relativt begrensede kunnskap og "lada-vifte" som min CoolerMaster ble beskrevet som her, har langt bedre temperaturer enn veldig mange. Selv uten ACPI kjører min 1.13ghz på 36c idle, og dette hadde klart vært rundt 30c med ACPI. Det som overrasker meg, er at folk med Taisol og Globalwin vifter har temperaturer over 50c på idle, selv uten overklokking. Da må jo noe være galt. Har man brukt pasta? Har man kabinett-kjøling? Har man montert viftene riktig? Har man testet å senke VCore-temp? Hvis man får en ferdig bygget maskin fra f.eks. Komplett med disse problemene, har ikke de gjort jobben skikkelig. Har man bygget maskinen selv, og har disse temperaturene, er det jo en smal sak å utbedre slikt. Når jeg først bygget denne maskinen fikk jeg 52c i biosen etter ca 2 minutter. Etter det har jeg kun montert kabinett-vifter og erstattet den rosa møkka med skikkelig pasta, og satt vcore til 1.65v. Dette har senket cpu'en til 36c.

 

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan har du fjernet klokkesperren til prosessoren eller har du bare klokket FSBen? Jeg har akkurat samme hovedkort som deg, men en AMD 1,2GHz til forskjell, men jeg får ikke endret multiplieren (9x) som jeg gjerne ville hatt på 10,5x eller 11x alt etter stabilitet. har en Thermaltake super cooper orb for opp til 1,5GHz som holder prosessoren til 38C idle - 43C load.

 

Har hørt noen bable noe om at a7m266 ikke kan endre FSB uten mod. stemmer dette?? Håpoer ikke det, jeg tror bare at det er klokkesperren som sørger for å forhindre dette. :smile:

Lenke til kommentar

Hvordan har du fjernet klokkesperren til prosessoren eller har du bare klokket FSBen? Jeg har akkurat samme hovedkort som deg, men en AMD 1,2GHz til forskjell, men jeg får ikke endret multiplieren (9x) som jeg gjerne ville hatt på 10,5x eller 11x alt etter stabilitet. har en Thermaltake super cooper orb for opp til 1,5GHz som holder prosessoren til 38C idle - 43C load.

 

Har hørt noen bable noe om at a7m266 ikke kan endre FSB uten mod. stemmer dette?? Håpoer ikke det, jeg tror bare at det er klokkesperren som sørger for å forhindre dette. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...