Gå til innhold

Hjelp til teoriprøve klasse B?


Pluggen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel den første?

 

Uansett, jeg har tatt teorien, så dette kan jeg jo egentlig. :p

Ja,det var vel det jeg tenkte å,men fikk feil og ritkig var den:

"Å holde høyest mulig gir og akseptere at farten synker litt"

Jeg tror fortsatt at det er feil,har stafig oppdaget feil svarene på teoritentamen.no

Lenke til kommentar

Og her også,eller tar jeg feil???

 

Hvilken farge og utforming skal refleks bak på bilen ha?

 

1 Farge rød med utforming rund eller firkantet

2 Farge oransje med utforming rund eller firkantet

3 Farge rød med utforming rund eller trekantet

4 Farge oransje med utforming rund eller trekantet

 

Jeg trodde det var nr.4 men prøven sier riktig svar er nr 1,firkant...hm

Lenke til kommentar
Det er vel den første?

 

Uansett, jeg har tatt teorien, så dette kan jeg jo egentlig. :p

Ja,det var vel det jeg tenkte å,men fikk feil og ritkig var den:

"Å holde høyest mulig gir og akseptere at farten synker litt"

Jeg tror fortsatt at det er feil,har stafig oppdaget feil svarene på teoritentamen.no

 

Hvorfor skulle det være feil? Spørsmålet var vell når bilen bruker minst drivstoff, og det er jo når den har lavest turtall/høyest gir. Det betyr alikvell ikke at det er det du skal gjøre når du kjører opp en bakke, men bare at det er mest sparsomt.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det være feil? Spørsmålet var vell når bilen bruker minst drivstoff, og det er jo når den har lavest turtall/høyest gir. Det betyr alikvell ikke at det er det du skal gjøre når du kjører opp en bakke, men bare at det er mest sparsomt.

Minst forbruk er når motoren går lettest, så det er feil, sammen med flere andre spørsmål på Teoritentamen.no (var ihvertfall en del feil del før en stund tilbake).

Lenke til kommentar
Og her også,eller tar jeg feil???

 

Hvilken farge og utforming skal refleks bak på bilen ha?

 

1 Farge rød med utforming rund eller firkantet

2 Farge oransje med utforming rund eller firkantet

3 Farge rød med utforming rund eller trekantet

4 Farge oransje med utforming rund eller trekantet

 

Jeg trodde det var nr.4 men prøven sier riktig svar er nr 1,firkant...hm

Trekant er henger.

 

Jeg vil si at man bruker minst drivstoff ved å holde så høyt gir som mulig, så sant man klarer å holde giret opp bakken, uten å måtte gire ned underveis.

Lenke til kommentar

Er det greit at jeg setter ut noen spørsmål fra de prøvene jeg tar?Kanskje hjelper noen.Den er her var litt spes.

 

Har du vikeplikt for trikk?

1.Ja, dersom den kommer fra høyre eller det er skiltet med vikeplikt- eller stopp-skilt.

 

2.Ikke nødvendigvis. Trikken følger samme vikepliktsregler som vanlige biler.

 

3.Nei, trikken har alltid vikeplikt for meg.

 

4.Ja, uansett hvor den kommer fra, men trikken må likevel vike der den får vikepliktskilt.

Lenke til kommentar
Tror det er nr 4

Det er helt riktig! :thumbup:

 

Skal ta teorien imorgen,har allerede strøket en gang,håper at jeg er klar nå...

 

Er det noen sprøsmål dere spesielt husker da dere tok prøven?

 

Jeg husker en hvor på en saml veie er det ei gammel dame som går på siden av veien og en fartsdump og sprøsmålet er ...noe som Hva som kan bli fare?Gammel tante,fartsdump eller bilen som kommer imot. Husker ikke helt hva jeg valgte men jeg er sikkelig redd for det sprøsmålet...

Noen som vet svaret?

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar
Det er vel den første?

 

Uansett, jeg har tatt teorien, så dette kan jeg jo egentlig. :p

Ja,det var vel det jeg tenkte å,men fikk feil og ritkig var den:

"Å holde høyest mulig gir og akseptere at farten synker litt"

Jeg tror fortsatt at det er feil,har stafig oppdaget feil svarene på teoritentamen.no

 

Hvorfor skulle det være feil? Spørsmålet var vell når bilen bruker minst drivstoff, og det er jo når den har lavest turtall/høyest gir. Det betyr alikvell ikke at det er det du skal gjøre når du kjører opp en bakke, men bare at det er mest sparsomt.

For alle som lurer på det: det er rekti. starter med høyt gir å høy fart i bånn av bakken, også finner man seg et punkt hvor turtallet ikke synker, men ligger feks standby på 1800 omdreidninger, og kjører der. ser man at turtallet synker dramatisk uten at man får regulert det med gassen, så girer man ned. Detta med lavt turtall = lavt forbruk er vel ganske rekti (litt avhenging av type motor), men om man kjører "økonomisk" opp en bakke med lavt turtall i 20 km/t, kontra å bruke dobbelt så mye drivstoff, å ligga med høyt turtall i 60 km/t, så vil resultatet at det mest økonomiske er å ligga på høyt turtall i 60 km/t. Da vil man nemlig fullføre bakken 3 ganger så fort, men KUN bruke dobbelt så mye drivstoff. Og heller dobbelt så mye drivstoff i ett minutt, enn 1 gang så mye i 3 minutter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
eg fikk feil på eit spørsmål på teoritentamen.no, ifølgje teoriboka mi skal det blå skilte med ein bil på bety motorvei klasse B, men på teoritentamen.no er riktig svar motortraffikvei, hvilke er riktig?

 

Motorvei klasse B og Motortrafikkvei er to navn på samme "vei". På teorikurset sa ihvertfall læreren at Motorvei klasse B er det vi i dag kaller Motortrafikkvei. Kl B er altså det gamle navnet. Så etter min mening burde begge svaralternativene være riktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...