Gå til innhold

Reklamasjon el.l.? Kræsja laptop x2


Anbefalte innlegg

Er det noen fast reklamasjonstid el.l. på laptoper hvis de kræsjer? Min har kræsja to ganger i løpet av de ca. 1 1/2 år jeg har eid den.

Første gangen det skjedde, sendte jeg den til reparasjon og jeg fikk den tilbake helt reinstallert, slik at alle dokumentene mine osv var sletta. Nå har det samme skjedd igjen, men jeg har ikke sendt den til reparasjon ennå, da kan jeg like gjerne installere på nytt selv, tenkte jeg. Men da jeg prøvde det, fant den ingen harddisk å installere på:S

Er det mulig å heve kjøpet? Kjøpte den hos Expert, jan. 2004.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold an folkens!!

 

Du får ikke ny pc pga av en software kræsj eller ti, da ville jo alle som har kjøpt pc hatt krav på ny pc etter en stund, du fikk vel verksted rapport ved 1 rep?? Der står jo eventuelt deler som er byttet, er det hardware feil på maskinen og du får den eksakt samme feilen 3 ganger kan man begynne å snakke om ev bytte, en kræsj kan skyldes virus, spyware, ødelagte filer osv..

 

Ang dette at du ikke finner noen harddisk å innstallere på så får du kontakte supporten og få løst problemet, jeg tror nok problemet her sitter mellom stolen og pc`n :)

Lenke til kommentar

Behøver ikke være brukerfeil det der.

 

Mange laptopper sliter med feil på hovedkortet, Feks Toshiba Satelite serien har en serie som har utrolig mye problemer med akuratt dette. Når feilen kommer, så virker det som om hardisken er ødelagt, men det er faktisk hovedkortet.

 

Kan jo være att han som skriver her, faktisk har en Disk som ikke er helt god.

 

Jeg har hatt rimelig mange maskiner, å har aldri krasjet Windows uten att det har vært en feil med en disk...

Lenke til kommentar

Som flere sier her, de har rett til å rette opp samme feilen(selvfølgelig ikke software feil!) 3ganger, før du har krav på å få hevet kjøpet. Akuratt det er noe skit :cry:

 

Sliter med en laptop som det er noe seriøst galt med Og jeg er lei! På litt over et år er cd/dvd -brenner byttet 2 ganger, tastaturet 2 ganger, og ellers er skjerm, harddisk og minne skiftet en gang. -Nå har skjermen gått igjen, pluss at en vifte er gåen. Maskina har vært på reprasjon 6-7uker tilsammen på 1 år! og enda har jeg ikke krav på å få heva kjøpet. Men siden lova ikke sier noe om "serie feil", så jeg har egentlig ikke krav på noen ting ennå.... Denne ganger har jeg behold maskina å levert brev om heving av kjøp, vi får se hva det ender i. Har heldigvis ansatte i butikken på min side (kanskje de er litt lei av at jeg klager?).

 

Men et lite tips IKKE kjøp packard bell! Mulig jeg bare har vært uheldig med denne jævla pc'en, men kunde servicen deres virkelig STINKER! Å komme gjennom på telefon tar bokstavligtalt en halv dag, fordi du blir kastet ut av køen etter 5 min, med beskjed om å prøve igjen senere!

Lenke til kommentar

Grunnen til at servicen til packard bell suger er jo at lefdal, elkjøp, expert & resten av sjappene i norge selger laptops fra de. Og stort sett så er det folk som kjøper pcer på disse plassene som trenger brukerstøtte. Hadde du kjøpt på en butikk som i gjennomsnitt har litt mer erfarne brukere (les: nettbutikk ala komplett og psdata), så hadde du sluppet supporthelvete hvis du skulle trenge det..... :tease:

 

pluss at packard bell har laget crappy maskiner siden tidenes morgen... :whistle:

 

p.s. ikke frekt ment... :)

Endret av petter;
Lenke til kommentar

De har forskjellige nr til brukerstøtte og til problemer med tekniske feil da.... - men lell, du har sikkert rett. - Ikke for det, -skal ikke skryte at kundeservicen til komplett heller da (seit med et dig kam som hp fortalte oss at skulle byttes pga feil, men komplett lagde krøll)

 

Pc'n var et impulskjøp, -jeg gjør ikke den feilen flere ganger nei.

Lenke til kommentar
Viss produktet du har kjøpt påviser den samme feilen tre gongar på rad, så har du rett til å heve kjøpet, forutsatt at garantien din er gyldig.

 

Du kan jo sjølvsagt høre med Expert om dei er villige til å heve kjøpet med deg, men dette er noko eg tvilar på.

 

Garanti har ikke noe med hevingsretten eller krav på reperasjon å gjøre. Dersom noe skjer med en gjenstand som er ment å vare 2 eller 5 år.

 

Sliter med en laptop som det er noe seriøst galt med Og jeg er lei! På litt over et år er cd/dvd -brenner byttet 2 ganger, tastaturet 2 ganger, og ellers er skjerm, harddisk og minne skiftet en gang. -Nå har skjermen gått igjen, pluss at en vifte er gåen. Maskina har vært på reprasjon 6-7uker tilsammen på 1 år! og enda har jeg ikke krav på å få heva kjøpet. Men siden lova ikke sier noe om "serie feil", så jeg har egentlig ikke krav på noen ting ennå.... Denne ganger har jeg behold maskina å levert brev om heving av kjøp, vi får se hva det ender i. Har heldigvis ansatte i butikken på min side (kanskje de er litt lei av at jeg klager?).

 

her må manglene sees i sammenheng, og etter fkjl. §30 så må alle disse manglene kunne ansees å være vesentlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...