Gå til innhold

Spørsmål m våpen, og hva "req" har å si, GuildWars

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at jeg har et våpen, f.eks:

4-7 damage, require 3 swordmanship.

-Må jeg da ha 3 skill points i swordmanship?

-Kan jeg bruke selv om jeg ikke har noen poeng i swordmanship?

Mener å huske at jeg brukte et våpen som jeg ikke hadde require"menten" som det krevde, men jeg brukte det allikevel. Var det bare en bug?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Si at jeg har et våpen, f.eks:

4-7 damage, require 3 swordmanship.

-Må jeg da ha 3 skill points i swordmanship?

-Kan jeg bruke selv om jeg ikke har noen poeng i swordmanship?

Mener å huske at jeg brukte et våpen som jeg ikke hadde require"menten" som det krevde, men jeg brukte det allikevel. Var det bare en bug?

Tror du må ha x antall poeng for å bruke sverdet.

Skrevet

Jeg bruker en wand med 7-12 dmg som req. 3 Death Magic uten at jeg har det... Får jeg mindre skade da? Hvor mye mindre? Lurer litt på dette selv :hmm:

Skrevet (endret)

La oss si at et skjold har armor + 7 og requirements 7 tactics.

hvis du da har 0 i tactics, får du bare f.eks 3 av de armor-poengene...

eneste ulempen er at du ikke får brukt våpen, som har høyere requirements enn du har, fullt ut

Endret av SGE7000
Skrevet (endret)
Ok, men noen som hvet om det allitd er 3, eller om det 30%?

det er samme som base skade/bonus på itemet, så alle scroller som gir f.eks. +7 energy(med req) gir +3(som er base) hvis du ikke har nok req. Samme med skjold og andre items.

hvis du finner et sverd med f.eks. 10-20 skade(med req), så vil du gjøre 5-15 skade(hvis det er base dmg for itemtypen) når du ikke har nok req.

Såvidt jeg vet har det enda ikke kommet ut noen komplette lister med hva skade som er base på forskjellig utstyr.

btw. jeg har testet dette i praksis også, og gikk opp fra 6-12 skade(i praksis) til 9-20 skade ved å putte et ekstra poeng i domination(så jeg hadde høy nok req til å bruke staven). Hele tiden stod det samme skade i inventorien på våpnet, men i bruk var det vesentlig forskjell.

Endret av Civilix
Skrevet
Som sagt, cestaen (wanden, om du vil) jeg bruker nå trenger 3 Death Magic, lurer på om det er verdt 6 attribute points :hmm:

ville ikke brukt 6 att. points bare for å bruke et våpen - skaff deg heller et annet et, du :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...