Mads-b Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 (endret) Som overskriten sier: Jeg har spyware. Ett sekunds uaktsomhet og jeg åpner en EXE som installerer altmulig slags skit på maskinen. Jeg har fjernet det meste, men viruset TROJ_BUDDY.F kommer igjen og igjen. Så er det disse irriterenbde popupene. Det kommer en hvert minutt. Gjerne flere i "flokk". De er nokså unyttige da jeg verken trenger å slutte å røyke eller speeddate. Jeg legger ved en hijackthis logg for den som måtte være interessert. Hva er prosedyren for å fjerne slikt? Trendmicro antivirus vil forresten ikke scanne i sikkermodus.. og Ad-aware vil ikke fjerne "Moe Money Maker.." EDIT: leif hijackthis.txt Endret 10. mai 2005 av MBaardsgaard
n0ob Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Har du prøvd spybot search & destroy?? legger ved en link i tilfelle du ikke har prøvd Link
Mads-b Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Skrevet 10. mai 2005 Det hjalp pent lite. De fleste popupene kommer ved oppstart. Jeg har også en udødelig "Click me" sak som vil konstant ringe betal-nettsteder ved oppstart. (Grønt ikon)
Betroz Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Slike ting legger seg inn i registeret i Windows. Sjekk hva som ligger her : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Slett også temp filer manuellt. (du vet vel hvor?) Innstaller også Norton Internet Security 2005, og oppdater denne med LiveUpdate funksjonen. Så scanner du for virus. Trojaner som prøver å koble seg til internett vil også Norton si ifra om slik at du kan få stoppet dem, og senere slette dem manuellt. Håper dette hjelper, hvis ikke er det bare å : format c:\
diversity Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 ad-aware? http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/ skaff deg en popup-blokker og da.. bruker du IE?
p@ge Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 prøv denne side: http://www.doxdesk.com/parasite/ lykke til
slaraffen Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 CWShredder kan godt proves. husker ikke linken ... google it
Mads-b Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Skrevet 11. mai 2005 (endret) Det er ingenting som starter opp.. Jeg gidder ikke å reinstallere fordi jeg gjorde dette for 2 uker siden. Nå kommer det forresten kun en type popups. (se vedlegg). "csbtgocmn.exe" kommer konstant fram i c:\windows og er trojanen buddy.f. Denne vil ikke PcCillin få has på. Hvilken andre måter kan virus/spyware "regenerere"? EDIT. og ja, jeg bruker Firefox til daglig. Endret 11. mai 2005 av MBaardsgaard
Blåbær Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 start kjør skriv msconfig trykk på oppstart fjern alle programmen du ikke kjenner
zjulik Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Kjør housecall fra signaturen min Det housecall ikke greier slette - noter. Start pcn i Safe Mode og slett selv. Mens du er i Safe Mode, kjør en registerrens ETTER å ha slettet filen(e). Tøm boss med CrapCleaner. Reboot. Post en HijackThis ( http://www.majorgeeks.com/download3155.html ) -logg her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå