Gå til innhold

TES: Feige trix for å gjøre heltelivet enklere......


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle dele noen av mine mer feige tips'n trix til Morrowind.

 

N.B. ingen av tipsene innvolverer noe slags form for "cheats", men bruk av disse tipsene kan øderlegge spillergleden litt.

 

 

1. Enchant en ring med constant invisibility. Dette kan du gjøre relativt billig, og du trenger en kvalitets ring/amulett, og sjelen til en golden saint eller noe annet som kan gi constant effects. TIPS: ikke prøv å gjøre dette selv, gå til en "enchanter" og få han til å gjøre det mot penger (dette er en vanskelig effekt å lage, selv med høy enchantment skill).

 

2. Enchant en ring/amulet med 5 p constant restore health ELLER fatitiuge.

(samme framgangsmåte som ovenfor).

 

3. Om du er god med paralyse skills, så er velvene i Vivee ett fint sted å skaffe seg mange, mange penger. Strategien for komme inn dit er å paralysere vaktene som er utenfor gitterene, og lure vaktene inne i buret ut, for så å lukke døren, stjele det du kan av dyre ting&tang, og sist men ikke minst bruke en divene intervention scroll/mark&recall spell for å slippe unna. SKAFF DEG EVT. EN RING SOM PARALYSERER I 30 SEK, DET ER NOK.

 

4. Echant en trøye/bukse eller sko med constant bound daedric våpen/armor (øks er best ;) ). Da kan du herje rundt med de feteste våpene/armor uten at de tar opp inventory plass. Nice eller? :p

 

5. Enchant en hjelm med constant effekt som gir høy bonus på personality eller speechcraft. Dette gjør livet ditt mye enklere når det gjelder å få det slik du vill ha det med NPC's.

 

6. Enchant boots med constant water walking/water breathing slik at du kan ha det artig på eller under vann.

 

7. Enchant ting med feather. Da kan du bære flere ting.

 

8. Enchant ting med Jump, da kan du hoppe laaaannngt......

 

9. Etter du har gjort punkt 3, er penger ikke lenger noe problem. Da kan du trene nesten ubegrenset, og veien til success er relativt kort.

 

 

ALLE ENCHANTMENTS JEG HAR NEVNT KOSTER PENGER, SÅ DET ER EN FOREDEL Å STARTE MED PUNKT 3 :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. Jeg bruker Daedric Tower Shield og jeg tror at jeg fikk 4h+3f inn i den. Den er dog veldig vanskelig å finne - må drepe mange av Dremora før noen dropper den, så ring er det letteste alternativet.

 

3. For å ødelegge spillet skikkelig kan man lære litt av Alchemy, kjøpe mye Bloat og Ash Yam i Imperial Shrine på Sadrith Mora, Wolverine Hall, pumpe opp Intelligence til ett par tusen og lage potions av verdi på flere tusen av alt søppel man har i inventory. Disse kan da selges til Creeper i Ghorak Manor, Caldera for full verdi. Samtidig kan man lage ett par Restore Health potions som gir flere hundre health points / sec, og da kan du bare ignorere alle fiendene som prøver å skade deg.

 

Hvis du ikke har alchemy apparater, kan disse "lånes" bak døra i Caldera Mages Guild. Ingen ser deg, bare ikke prøv å selge disse til han som selger potions der.

 

7. Styrke (strength) gir flere vektpoeng enn feather (fem ganger så mange faktisk), så jeg liker å enchante med strength bedre. Det kan hende at ringer, bukser o.l. rømmer færre strength poeng enn feather poeng, så det kan være like greit å bruke feather.

 

8. Litt morsomt det med hopping. Rett utenfor Seyda Neen kræsjer en person i bakken hvis du befinner deg riktig sted. Du kan plukke 7 stk. Acrobatic 1000 scrolls fra kroppen hans. Absolutt raskeste måte å bevege seg på, men dessverre må man bruke 2 scrolls per hopp (1 for start og en for landing), ellers slår man seg ihjel.

Lenke til kommentar
2. Jeg bruker Daedric Tower Shield og jeg tror at jeg fikk 4h+3f inn i den. Den er dog veldig vanskelig å finne - må drepe mange av Dremora før noen dropper den, så ring er det letteste alternativet.

 

3. For å ødelegge spillet skikkelig kan man lære litt av Alchemy, kjøpe mye Bloat og Ash Yam i Imperial Shrine på Sadrith Mora, Wolverine Hall, pumpe opp Intelligence til ett par tusen og lage potions av verdi på flere tusen av alt søppel man har i inventory. Disse kan da selges til Creeper i Ghorak Manor, Caldera for full verdi. Samtidig kan man lage ett par Restore Health potions som gir flere hundre health points / sec, og da kan du bare ignorere alle fiendene som prøver å skade deg.

 

Hvis du ikke har alchemy apparater, kan disse "lånes" bak døra i Caldera Mages Guild. Ingen ser deg, bare ikke prøv å selge disse til han som selger potions der.

 

7. Styrke (strength) gir flere vektpoeng enn feather (fem ganger så mange faktisk), så jeg liker å enchante med strength bedre. Det kan hende at ringer, bukser o.l. rømmer færre strength poeng enn feather poeng, så det kan være like greit å bruke feather.

 

8. Litt morsomt det med hopping. Rett utenfor Seyda Neen kræsjer en person i bakken hvis du befinner deg riktig sted. Du kan plukke 7 stk. Acrobatic 1000 scrolls fra kroppen hans. Absolutt raskeste måte å bevege seg på, men dessverre må man bruke 2 scrolls per hopp (1 for start og en for landing), ellers slår man seg ihjel.

3 scrolls finner du ;)

Lenke til kommentar

Jeg overlever når jeg bruker dem... men det er ikke som lvl 1 da.

 

EDIT: fant ut at jeg ikke can ha constant effect enchantmens, selv når jeg har daedric towershield, golden saint soul, og gjør det hos en enchanter :no: (har prøvd å reinnstalere spillet også, og prøvd uten mods.) Noen som vet hva som kan være galt?

Endret av Seppe .
Lenke til kommentar

En annen fin måte å skaffe seg penger på er å svindle alle merchantene f.eks i Balmora, eller alle andre steder der det er merchants som har 2-3 tusen på seg. Mournhold er en fin plass der det er flere rike merchants (Tribunal expanion)

Denne måten krever nok kanskje litt mer tolmodighet :p

 

Men hvordan svindler du? Jo det er temmelig enkelt igrunnen. Det første du må gjøre er å få dem til å like deg godt (100), er bare å spe på med fine ord og et par hundringser til de er fornøyde. Siden de liker deg så godt, kan du kjøpe en ting for en viss sum gold, og selge den tilbake for den samme summen. Det vil si at det ikke er noe "svinn" i tradinga. Det neste du må gjøre er å finne en ting som "stacker", altså en ting som det går ann å ha mer enn 1 av i samme haugen. Når du kjøper f.eks 100 piler hos en fyr (dette går med alle andre ting som stacker, f.eks armorers hammer, belter, potions osv), og går inn igjen i barter menyen etter at du har kjøpt de, har han fått 100 nye piler med en gang. Så selger du han tilbake pilene du nettop kjøpte, for det samme som du kjøpte dem for. Gjør dette flere ganger etterhverandre, og til slutt har han flere tusen piler som er verdt en del. Si at han har 5000 piler nå, og de er verdt 5000 gold (er ikke verdt så mye da, men for enkelthetens skyld) Du kjøper pilene for 5000 gull, og selger de tilbake for 6000 gull (trykk 'Max Sale' når du skal svindle). Da han du "svindlet" til deg de 1000 goldcoinsa han hadde :)

 

Men husk!! Staminaen (den grønne baren) din har noe å si på nesten ALT du gjør, så unngå å trade når du har lite stamina. Du får nemlig bedre priser på barter og training og det meste når du har fullt med stamina. Fine klær er heller ikke å forakte (excuisite, extravagant) folk liker deg bedre da :)

 

Skillen din i Mercantile og Speechcraft har ikke så mye å si på svindlingen din, særlig i Balmora der de fleste merchantene er letteide når det gjelder trading :D

 

 

(kommer tilbake med mer)

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har alchemy apparater, kan disse "lånes" bak døra i Caldera Mages Guild. Ingen ser deg, bare ikke prøv å selge disse til han som selger potions der.

Det er en dårlig idè når du er low-level, svært dårlig idè......har gjort samme tabben selv :blush:

Lenke til kommentar

Egentlig har jeg aldri brukt noen slags form for "svindling" når jeg skal tene penger. Bare samler inn en god bunt med stasj og så selger jeg det til traderene. Tente mest penger når jeg utslettet dark brotherhood i tribunal da. Tror det var ca 200k jeg tente der med å gå inn og ut slik at det kom nye folk hele tiden og jeg fikk nye rustninger å selge, og de som er best har våpener som er verdt ca 5000 eller noe slikt husker jeg ;)

 

Men så må jeg ta med at dette tok grasalt lang tid da :(

Lenke til kommentar
Egentlig har jeg aldri brukt noen slags form for "svindling" når jeg skal tene penger. Bare samler inn en god bunt med stasj og så selger jeg det til traderene. Tente mest penger når jeg utslettet dark brotherhood i tribunal da. Tror det var ca 200k jeg tente der med å gå inn og ut slik at det kom nye folk hele tiden og jeg fikk nye rustninger å selge, og de som er best har våpener som er verdt ca 5000 eller noe slikt husker jeg ;)

 

Men så må jeg ta med at dette tok grasalt lang tid da :(

Med den "ta hvelvene i vivee" metoden som jeg beskrev over, tar det ca. 3 timer eller mindre å komme til level 100 i abselutt alt. Det er vell 1/5 av tiden det tok deg å piske dark brotherhood for penger Bjørn :tease:

 

Men den mest lettvinnte måten å skaffe penger på er å dra til Sandrith Mora, og drive alchemy til du har 20 kvadrilliarder i intelligens, får så å selge potions til mudcrab og creeper. (tror det var nevnt i en post over)

 

Men pass på å ikke få intelligens på noe særlig høyere enn 8-10 tusen. Da bli alle drikkene du lager så mektige at det ikke går an å bruke de med effektivitet. Overdrev litt en gang og boosta intelligensen min opp til 3 millioner og noe, og lagde en levtitate potion. Det tok 2 "steg" å komme over Vvardenfell :p men den hadde komt til å vart i over 120 dager med effektiv spilletid, så jeg reloada ;)

Lenke til kommentar
Med den "ta hvelvene i vivee" metoden som jeg beskrev over, tar det ca. 3 timer eller mindre å komme til level 100 i abselutt alt. Det er vell 1/5 av tiden det tok deg å piske dark brotherhood for penger Bjørn :tease:

Ja du he et poeng der du :p

Har aldri prøvd å tatt velvene i vivee men jeg tror jeg skal gjøre det på den saven jeg holder på med nå så snart jeg har tatt main questen i tribunal ;)

Lenke til kommentar
Hmm, løsningen kan være Bound Mace eller Bound Longsword. Disse kan du ødelegge for så å bruke spell igjen for å få ny :)

Hva med å enchante en amulett eller annet rusk-rask med constant bound daedric våpen da? :thumbup: da kan du bare ta av og på amuletten viss våpenet knekker ;)

Lenke til kommentar
Med den "ta hvelvene i vivee" metoden som jeg beskrev over, tar det ca. 3 timer eller mindre å komme til level 100 i abselutt alt. Det er vell 1/5 av tiden det tok deg å piske dark brotherhood for penger Bjørn :tease:

Ja du he et poeng der du :p

Har aldri prøvd å tatt velvene i vivee men jeg tror jeg skal gjøre det på den saven jeg holder på med nå så snart jeg har tatt main questen i tribunal ;)

Vivee? Er det ikke Vivec dere mener?

Hvis ikke, hvor er da Vivee?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...