carl-kr. Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 (endret) hei. har et leadtek 6600gt som slår seg av. dette skjer ca. en gang i uka.... slo seg av nå for 30min siden. hva kan det være som forårsaker dette?? temperaturen virker stabil og ikke særlig høy.. har god kjøling i kabinettet. bruker 71.89 driverne. kortet er ellers veldig stabilt under spilling og lignende!! Endret 9. mai 2005 av carl-kr.
fflex Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Altså, er det skjermkortet som skrur seg av? Mener du at Pcn restarter? Og i hvike sammenhenger skjer dette?
carl-kr. Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Skrevet 9. mai 2005 Gjør det noe a? svaret ditt hjelper meg ikke!! jeg er journalist i en avis... det betyr at jeg skriver mye! hvis jeg feks. har skrevet 8 A4 sider også slår skjermen seg av for jeg må nemmelig slå av heile greia og la det stå en stund før jeg kan slå på igjenn..
carl-kr. Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Skrevet 9. mai 2005 (endret) Altså, er det skjermkortet som skrur seg av? Mener du at Pcn restarter? Og i hvike sammenhenger skjer dette? skjermkortet slår seg av ja.. dette skjer uansett hva jeg holder på med.. surfing, kabal..you name it. det har skrudds seg av når maskinen sto i hvilemodus og. håper noen kan hjelpe meg med problemet ,da ingen jeg kjenner har sjønner dette. ikke den lokale dataforhandleren engang Endret 9. mai 2005 av carl-kr.
grimsqueak Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Er jo ikke akkurat så lett å si hva som er galt uten å vite mer om oppsettet ditt. Som en grei start, og som noe som sikkert ikke skader uansett, er å kjøre en komplett virus scan, samt spyware/adware scan. Så kan du jo prøve å oppgradere drivere, ikke bare skjermkortdrivere, det kan tenkes at det er hovedkortdriverne som hikker litt. I tillegg så kan det jo seff være et eller annet lurt program du har installert som forårsaker problemet. Om det ikke er noen av disse grunnene, så kan det vel ikke skade å ta ut kortet og sette det inn igjen, kanskje teste system-minnet, klokke ned, eller what not. Ok, så er det ingen konkrete forslag som jeg vet virker, men akkurat sånne feil som dette, som skjer veldig skjelden og som du ikke kan reprodusere, er vanskelig å feilsøke..
Machine2003 Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 (endret) veti ikke helt om d er mulig, men d kan være at enten i bios eller i windows, programmer, at skjermkortet slår seg av for å spare strøm , d går vertfall an å stille dette inn på hardisker og skjermer... sjekk i bios eller power options på contril panel. vet ikke om d finnes men sjekk også om det står noe om d i nvidia settingsene. hvis ikke kan d være at pcen din ikke støtter delene, har skjedd med meg når jeg hadde et abit hk, og et msi skjermkort. d kan også være at skjermkortet er defekt, men lever d inn bare som siste mulighet, sjekk alt mulig først håper noe hjelper Endret 9. mai 2005 av Machine2003
carl-kr. Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Skrevet 9. mai 2005 kjøpte kortet for 3 uker siden. kortet er ikke klokket. brukte ikke cden som fulgte med kortet ,bare lastet ned nyeste driver og innstalerte denne. hvis det har noe å si...
sveinsel Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 for jeg må nemmelig slå av heile greia og la det stå en stund ("så det kjølner") før jeg kan slå på igjenn.. Du har trolig et tempraturproblem. Ta av sidedekslene (da får du bedre kjøling) og se om problemet forsvinner.
grimsqueak Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 for jeg må nemmelig slå av heile greia og la det stå en stund ("så det kjølner") før jeg kan slå på igjenn.. Du har trolig et tempraturproblem. Ta av sidedekslene (da får du bedre kjøling) og se om problemet forsvinner. Kanskje viften til skjermkortet stopper av og til? Slik at kortet blir overopphetet? Evt kan det være dårlig kontakt mellom heat-sink og GPU.
carl-kr. Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Skrevet 9. mai 2005 ' date='09/05/2005 : 21:38'] Kanskje viften til skjermkortet stopper av og til? det kan være... utrolig vanskelig å si. rart dette ikke har sjedd når jeg sitter å spiller og maskinen er mest utsatt for varme. har spilt 4 timer splinter cell idag og kortet fungerer som juling! går ut av spillet og setter meg forran tven og 45min senere i hvilemodus der ser jeg skjemen slår seg av
Nikkor Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Du får sende det tilbake da, kanskje det er en feil med kortet. Du har vel garanti?
carl-kr. Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Skrevet 9. mai 2005 Du får sende det tilbake da, kanskje det er en feil med kortet.Du har vel garanti? har garanti ja... men som nevnt over her en plass, så blir å returnere det siste utvei...må prøve alt annet først by the way.. noen som vet hvordan Elkjøp er når det gjelder å returnere et skjrmkort?? har hørt mye drit om elkjøp på dette punktet.
hjemme_kos Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Du får sende det tilbake da, kanskje det er en feil med kortet.Du har vel garanti? har garanti ja... men som nevnt over her en plass, så blir å returnere det siste utvei...må prøve alt annet først by the way.. noen som vet hvordan Elkjøp er når det gjelder å returnere et skjrmkort?? har hørt mye drit om elkjøp på dette punktet. har du prøvd med et annet skjermkort, for å sjekke om det er sikkert at skjermkortet er prøblemet...
hjemme_kos Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 (endret) har du prøvd med et annet skjermkort, for å sjekke om det er sikkert at skjermkortet er prøblemet... var ikke meningen å quote Endret 9. mai 2005 av hjemme_kos
carl-kr. Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Skrevet 9. mai 2005 har du prøvd med et annet skjermkort, for å sjekke om det er sikkert at skjermkortet er prøblemet... var ikke meningen å quote mitt gammle trofaste fx5600xt var det aldri noe problem med
andreg Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Det første jeg ville gjort er å ta ut kortet og sette det inn igjen for å være sikker på at det er skikkelig på plass i agp-porten. Deretter ville jeg sjekket at strømledningen sitter som den skal i kortet. Den var litt kranglete på mitt (jeg har samme kort som deg). Om ikke dette fungerte, og det er helt tilfeldig når det slår seg av ville jeg ha returnert kortet.
carl-kr. Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Skrevet 9. mai 2005 på den kontakten (4pin) som går inn på kortet, der syns jeg ledningene er litt løse inni kontakten. skal ikke de sitte fast? sjønner dere hva jeg mener? det kan hvirke som om dette er et slags strømproblem ja. det har kansje vært lettere å finne ut hva det var hvis det slo seg av hver dag som sagt er kortet veldig stabilt ellers. god på spill og 3dmark!
kake_fredrik Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 det du må skjekke først er om det er noen andre komponeter på den 4pinsen som går inni skjermkortet? vifter, hardisker etc. har du prøvd å kople alt ut?(uten om harddisk og hovedkort?
sveinsel Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 (endret) Hvis du er sikker på at du ikke har et virus, en eller annen orm som leker seg, så er en annen ting sikkert; og det er at du har en ustablitet i maskinen. Ustabliteter kan være vansklig å finne. BIOS: Gå over alle instillingene og se at ikke noe er overklokket. Det kan lønne seg å ta en reset på CMOS Jumper... sjå User´s manual. Det er sjelden det løser problemet med å flashe ny BIOS, og det er direkte farlig å gjøre på en ustabil maskin. Dåreg kontakt (korrosjon): Beveg alle ledninger, og se at alle støpsler er helt på plass (ta de gjerne av og sett dem på igjen ..se ar ingen pinner er glidd bak i støpselet). Det samme med RAMmoduler, skjermkort og CPU (ta dem av og sett dem på igjen .... se godt rundtom også eksterne ledninger). Så må man kjøre tester for å finne / lokalisere feil... Last ned Si soft Sandra og kjør de testene. Ofte er det RAMmen som er synderen da laster man ned fx. memtest 86 installerer den på CD eller diskett som anvist og belaster systemet i timevis. Hvis man får røde tall må man øke spenningen, sette ned fsb, løse på timingen eller i væreste fall ta ut en modul (test en og en modul til du finner synderen). Lykke til Edit: Leste over de gode forslagene du allt har fått, og vi påeke at det nye kortet ditt sikkert er kraftigere og forlanger mer av resten av systemet. Endret 9. mai 2005 av sveinsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå