Gå til innhold

Reservedeler til PS2 (sikringer,kabler o.l)

bas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man få tak i dette i norge?

Kjøpte en halvmoddet v4 ps2 i biter hvor det var forsøkt montert en messiah2 chip.Har fått satt i chippen men oppdaget at bl.a flatkabelen som går fra reset/eject knappen til hovedkortet selvfølgelig var borte (sannsynligvis ødelagt av forrige eier) når jeg skulle montere dette sammen igjen.Dessuten har ps1 sikringen (merket ED på selve sikringen) også gått fyken, dette er en knøttliten overflate montert sikring som jeg også veldig gjerne skull hatt tak i et sted uten å måtte bestille fra utlandet.

Noen som veit hvor man kan få tak i slike reservedeler, helst i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker så mye, de hadde mye rart der, men fant ikke eksakt det jeg var ute etter.Har sendt de en mail om de kan ha det avlikevel, får vente på svaret.

Skrevet

Nå har ikke jeg PS2 så vet ikke akkurat hvordan flatkabelen og den sikringer ser ut.... men hvis det er en vanlig sikring og en vanlig flatkabel skulle du kanskje finne det på www.elfa.se

Skrevet

Takker for tipset, har elfa katalogen, allerede sjekket litt der.Ellers fikk jeg svar på mailen min, og hammar.no hadde begge deler, noe som er bra, men jeg synes prisen var litt stiv, over 200,- for et par sikringer og denne lille kabelen.

Har uansett fått tak i noen alternative sikringer i min egen hjemby som er montert, må nå bare finne ut hvordan denne flatkabelen var koblet, altså hvilken pinne på hovedkort kontakten som hører til hvilken pinne på eject/reset kontakten, så lodder jeg heller på noen kabler i stedenfor ny flatkabel tenker jeg.

Ingen som tilfeldigvis har et godt bilde som viser hovedkortet og eject/reset kretskortet koblet sammen med flatkabelen slik at jeg kanskje kan se hvilken pinne som er koblet til hvilken pinne?

Skrevet

Hehe, ja lykke til, blir spennende å se om den maskina starter....

200,- for 2 sikkringer, og den kabelen er billig, sist jeg sjekket, kostet sikkringene 100kr pr. stykk, men har heldigvis tilgang til masse defekte ps2, så jeg hentet det jeg trengte der

Skrevet

Hvorfor skal det bli så spennende å se om den maskinen starter? Til din opplysning så har denne funket siden et par timer etter jeg skrev den siste posten.Tror du det er så vanskelig å lodde på et par kabler og en sikring i steden for å kjøpe dette nytt, har tross alt drevet med modifisering av xbox en stund selv om ps2 var en noe større utfordring.

Jeg fikk denne ps2 for 300,- inkludert Messiah2 chip siden forrige eier gav opp halvveis og var lei av å ha den liggende, derfor bestemte jeg meg for at dette skulle bli et så billig prosjekt som overhodet mulig siden jeg ikke visste om ps2 ville funke i det hele tatt, noe den altså gjorde, og det har kostet meg den nette sum av 345,- totalt siden jeg kjøpte 3 sikringer til 45,- samlet for å ha noen i reserve, gikk som en drøm.Hvis folk en gang i tida betalte 100,- for en smd sikring som kanskje er en millimeter i størrelse og har en produksjonskostnad på sikkert mindre enn 10 øre så vær så god, det gjør ikke jeg.

Hilsen en fornøyd eier av en billig moddet ps2.

Skrevet

Bra du fikset det ihvertfall, fikk det jo en ganske billig PS2 vil jeg si :)

Syntes selv det er greit å kunne lodde litt, er overaskende hvor mye man ofte kan spare på det. Har ofte fått ting gratis eller billig hvor det ofte kun har vært snakk om fillefeil (selvfølgelig dukker det opp en utfordring nå og da men...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...