mahcmoud Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Har en WD Raptor på 37GB (S-ATA HDD) som har funka helt konge i den tia jeg har hatt den. Begynte å slippe opp for lagringsplass, så jeg satt inn en litt eldre HDD på 40GB. Den har IDE grensesnitt, og jeg har brukt den i ca. ett år. Problemet er at når jeg satt inn IDE disken som master på Primær IDE kabel, så brukte maskina himla lang tid på å starte, og når jeg prøvde å logge inn på brukern min på windows, så kom det opp blue-screen i ett millisekund, før maskina starta på nytt. Aner ikke hva som kan være feil.. PS! S-ATA HDD står på S-ATA 1, og PC'n fant begge HDD'ene i BIOS. IDE harddisken ble satt som primary master og S-ATA som third master. Please help
General_musa Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 prøv å ta ut jumperen på disken... hvis det ikke funker så kansje du kan resette biosen, det er sikkert en instilling der som er feil... Musa
H-Frame Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 om du har installert operativsystemet ditt på S-ata disken? bør den vel stå som primary master, og ata disken som slave?
mahcmoud Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Skrevet 10. mai 2005 jo da, men S-ATA harddisker har ikke jumpere, så det skal vel ikke ha noe å si.. btw jeg klarte det, måtte bare sette S-ATA disken som primary boot device.. så du hadde noe rett kandalf:P
H-Frame Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Så men har s-ata disker jumpere, sitter her med min WD caviar S-ATA, og den har jumper!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå