Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

169 adresse? Nettverkskort ødelagt..eksternt n.kor


Anbefalte innlegg

Har problemer med en fujitsu-siemens bærbar. Får en 169 addresse og kommer ikke på internett. Etter mye om og men så har jeg kommet til den konklusjonen at nettverkskortet er ødelagt. Har prøvd med flere kabler opp og rundt og i mente.

Lurer nå på om det er mulig å få et eksternt nettverkskort. Har sett en nettverksadapter med usb 2.0 , funker dette bra? Har noen erfaring med slike?

Ikke trådløst nett altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par ting jeg lurer på:

- Får du lys på nettverkskortet for kontakt med nettverket?

- Har du prøvd å sette fast IP (som er IP-adressene som brukes på det nettverket du befinner deg?)

 

Hvis det ikke blir lys på nettverkskortet / switchen i andre enden for kontakt ville jeg vært svært bekymret. => Som regel steindødt NIC (Hvis ikke driveren har totalt krasja med seg selv og ramla ut av systemet.)

 

At du ikke får IP-adresse (DHCP) behøver ikke å bety at NIC'et er dødt...

 

Har opplevd noen ganger at virus & spyware knerter nettverkskortet sin mulighet til å motta IP-adresse (DHCP). Noen ganger funker det med å sette fast IP, mens andre ganger er det bare total reinstall av OS som har funka. (Ja det er bare i Windows jeg har erfart dette problemet...)

 

Så jeg ville tatt en grundig sjekk på PC'en om det ikke er noe snusk som ligger og ødelegger for deg (Virus og spyware er noe dritt).

 

Cardbus NIC er det eneste jeg har prøvd flere av: Funker som regel fint, men en irriterende forlenger-kabel/overgang kan av og til være litt irriterende hvis den løsner...

 

Uansett hvis du skal gå for Cardbus eller USB NIC: Drivere er viktig! Jeg har personlig litt noia for å kjøpe det billigste av det billigste (Les: Som regel ukjente merker / merker med tvilsomt rykte på seg).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har reinstallert os og kjører xp pro. Ikke noe bug på denne versjonen.

Får ikke lys heller. Tror faktisk ikke det er noen lampe på nettverkskortet. Merkelig nok registrerer den at en nettverkskabel blir plugget i, men der stopper det også....

Har lastet ned nye drivere nå også uten hell. det er et sisoft 900 portable ethernet adapter nettverkskort..

pokker, irriterende.

Lenke til kommentar
Uansett hvis du skal gå for Cardbus eller USB NIC: Drivere er viktig! Jeg har personlig litt noia for å kjøpe det billigste av det billigste (Les: Som regel ukjente merker / merker med tvilsomt rykte på seg).

De fleste bygger på samme Realtek eller Marvel-chip uansett, så pris er ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Hadde et lignende problem tidligere. Fikk bare 169 adresse, og nic virket dødt.

For meg var løsningen å resette winsock.

 

Søk på winsockxp fix eller noe i den duren..

Vil tro at den reinstalleringen som ble gjort var grundig nok resetting av winsock, da hele OS'et ble lagt inn på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...