Gå til innhold

Korte spill ?


Anbefalte innlegg

Hidden & Dangerous for alle penga...det blei kåra til årets beste multiplayer-spill i 1999, og det er ganske rart at det ikke er mer kjent enn det det er.

Synes musikken er helt genial, og den setter virkelig atmosfæren. Så for de som liker MOH:AA men ikke den Quake-stilen så er det spillet for dere. Det er ikke et death-match spill, det er single-player spill men med multiplayer-co-op...øhhhmmm :smile:

Gleder meg som grisen til at 2'er skal komme ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, H&D er et (dessverre) ganske oversett spill. Hadde mye moro med det, plukka det fram igjen nå og det er like bra som jeg huska! Så på noen screenshots fra 2'ern og jeg sier bare: MOH:AA og RTCW gå og legg dere! :razz: Fy pokkern og jeg gleder meg til det, du skal kunne kjøre bla Tiger tanks! (BTW 1'ern var vel et av de første spillene av denne typen hvor du faktisk kunne bruke en del av kjøretøyene!)

 

Etter hva jeg kan se så er 15. april releasedatoen...det er leeeengeeee til!!!

(noen som vet om dette er offisiell releasedate?)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-22 20:18, Morpheus^ skrev:

Det eneste spille jeg i det siste har spillt som e langt det er Operatione Flashpoint. kjøpt orginalt tru dey eller ei

Nå vet jeg at IGI 2 snart skal komme ut i test versjon.. håpe indelig at det blir like langt om ikke lengre enn det første :smile:


 

IGI 2 kommer i lukket beta i mars, var vel planen...

 

/me er med i teamet ;P

 

-cairn

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Max Payne var et altfor kort spill, kom gjennom det på 5 dager, men jeg spilte ikke så mye hver dag. Jeg er også enig i at IGI var et skikkelig bra spill, og hvertfall til å være Norsk lagt. Noen som har noen gode singelplayerspill å anbefale??

 

 

Mhv ZeeLyaC :lol:

Lenke til kommentar

alle jeg kjenner som har begynt og spille starcraft for noen år siden spiller det enda, jeg har spilt det snart 1 år, dette spillet mister man ikke interessen for, lærer nye ting i hver kamp - sc handler litt om og gjøre færrest tabber :smile:

men, sc er et spill man ikke går lei med det første, kan spille det i år etter år etter år på internett.

har aldri sett noe spill med så lang varighet.

Lenke til kommentar

Lengde og vanskelighetsgrad ender til syvende og sist opp i økonomi.

 

Hvis man skal utvikle et spill, som man selvfølgelig ønsker at flest mulig skal kjøpe, lager man ikke til et spill som ingen klarer å fullføre. Da snakker jeg ikke om ihuga gamere, men om den gennomsnittelige pc-spill kjøper. Har man først gått i fella og har kjøpt et spill man ikke klarer, vil mange huske produsenten til neste gang og styre unna denne.

 

Man skulle ha hatt mulighet til å styre både lengde og vansklighetsgrad eller at disse to hang sammen. Grafikkoppsettet på spillet klarer jo dette slik at det ikke skulle være problem å gjøre dette på andre områder.

 

Når f.eks Q3 moteren fortsatt lever etter den utviklingen på skjermkortene så skyldes dette ikke at de ikke har laget nyere motorer, men at de ønsker at flest mulig pc'er skal klare å kjøre spillet med anstendig grafikk.

 

Det er på dette området som på mange andre : De som er i front må på ett eller annet tidspunkt vente på de andre.

 

Yoda

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-30 04:13, RogueFreak skrev:

Ja, H&D er et (dessverre) ganske oversett spill. Hadde mye moro med det, plukka det fram igjen nå og det er like bra som jeg huska! Så på noen screenshots fra 2'ern og jeg sier bare: MOH:AA og RTCW gå og legg dere! :razz: Fy pokkern og jeg gleder meg til det, du skal kunne kjøre bla Tiger tanks! (BTW 1'ern var vel et av de første spillene av denne typen hvor du faktisk kunne bruke en del av kjøretøyene!)


Etter hva jeg kan se så er 15. april releasedatoen...det er leeeengeeee til!!!

(noen som vet om dette er offisiell releasedate?)



 

Fy **** det er kult å spille det spillet på LAN!!! Det er kun jeg og en kamerat som liker det spillet i min venneflokk og de andre liker Q3, CS and so on...

Men det er et råbra spill, som dessverre ikke har fått nok oppmerksomhet.

 

Hakke hørt om noen releasedates enda, men det skal nok komme ut i år...hopefully :smile:

Lenke til kommentar

On 2002-01-30 21:34,

ZeeLyaC skrev:

Noen som har noen gode singelplayerspill å anbefale??

 

Av de nyeste Spillene som er kommet ut har jeg bare prøvd Ghost Recon. Første gangen jeg runda det (starta på Veteran), visste jeg ikke at det gikk an å bygge opp karakterene med forskjellige skills(weapon, stelth, etc..), men etter en mengde timer kom jeg meg gjennom alle 15 bretta og det med bare et save pr brett(untatt brett 8, som jeg sleit nesten håret av meg på) :wink: (har runda det på Elite nå men da bygde jeg opp noen skikkelige folk med Combatpoints'ene).

 

men tilbake til poenget: Jeg syns Ghost Recon er et sabla bra spill, både Singel og multi, og anbefaler å lese omtalen her på Gamer.no hvis du forsatt er i tvil. PS! Gleder meg til den nye patchen som kommer i neste uke(skal visst fikse enda bedre AI, enda den er meget bra allerede,(eller var det på Missionpakken som kommer senere) uansett så gleder jeg meg til begge, GR er bare Konge, Selv om UBI kunne vært bedre.

 

Combat --------> OUT!

 

[ Denne Melding var redigert av: Combat på 2002-02-01 13:03 ]

Lenke til kommentar

Ang. lengden på spillet:

 

La oss tenke oss to spill som tar like mange timer å spille. Opplevelsen av varighet varierer likevel med dramaturgien og hvordan historien i spillet er lagt opp.

Forsøk på en enkel formel :smile: :

- forutsigbar historie --> gir opplevelse av kort spilletid

historie med overraskende hendelser og momenter --> gir opplevelse av lang spilletid

 

Noen som har bedre "formler"?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-22 17:10, Morpheus^ skrev:

Er dagens spill før kort? klare ikke de ikke å lage lengre spilll slik som Deus Ex, Half-Life ?

Eksempler på før korte spill er: Red Faction, Max Payne, Half-Life Blue Sift

Har programmerene dårli fantasi eller ?


 

Programmererne har ikke dårlig fantasi, men har korte deadlines som gjør at de må prioritere (unntakene er gigantiske spillselskaper som blizzard og 3D Realms, som kan ruge på spill i det uendelige). Personlig vil jeg mye heller ha kongespill med kort spilletid, enn middelmådige spill med lengre spilletid. Skaff dere heller et nytt spill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...