Gå til innhold

Designalized.com - Litt kritikk?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg lurte på om noen hadde noen tanker, idéer, ris eller ros til siden jeg har laget?

Jeg har eget stilark til IE, og evnt. 800x600-users i fremtiden. Jeg jobber også litt

med å "webdesign"-delen, legge inn gamle sider, så man kan se de óg.

Alle svar (untatt non-relevant tull) tas imot med takk :)

 

Link

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Synes siden din ser bra ut jeg. Liker designet godt. Ser også at du har brukt endel "grunge" brusher i photoshop som jeg personlig synes gir stilig "look". Det eneste jeg har å utsette på siden din er menyen din. Personlig synes jeg den er litt kjedelig men det er opptil hver enkelt. Jeg ville kanskje ha brukt litt annen type font jeg da.

 

I tillegg til dette synes jeg at "velkomst" siden er i det minste laget men hvis det var det du ville oppnå så har du lyktes med det. Synes det blir vel trangt for innholdet på siden. Men fargevalget ser bra ut men er litt kjedelig for min del.

 

Den siden blir sikkert bra den!

 

Hilsen:

kimthoma

Lenke til kommentar

kimthoma: Regner med hovedsiden blir lengre når han får mer innhold der :)

  • Overskriftene dine er midtstilte, men det er ikke avsnittene under. Tenker da på midtstillt som i at det er like mye rom på hver side, og ikke text-align: center;. Dette ser litt skjevt ut for meg.
     
  • I kommentarene på artiklene kommer dato for kommentaren først. Jeg vil tro de fleste synes personen er viktigere enn tidspunktet, og ville derfor satt person først. Muligens også mindre skrift på dato.
     
  • Siden menyen er en ramme der bakgrunnen er nesten den samme som bakgrunnen bak ramma, kunne du kanskje bare hatt gjennomsiktige bilder? Tror det hadde gitt en fin effekt. Det burde heller ikke være noe problem å lage med PNG-formatet (du har jo allerede luket ut IE-brukere.)
     
  • De brede bildene du har er veldig stilfulle, men muligens litt for brede :) Det hadde vært bedre om bildene _med_ramme_ hadde vært like brede som teksten.
     
  • Har du vurdert midtstilling?

Ellers flotters side :)

Lenke til kommentar

jeg ville lagt menyen sammen med "innholdet" på siden under logoen.. ellers synes jeg du bør ha samme bakgrunn på tekst-sidene som på menyen..

 

EDIT: du fortjener ellers skryt for en godt skrevet (programmert) side... veldig bra ;)

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Ai ai ai! Dette var lekker, tydelig inspirert av den gamle stilen fra gården du bor på? I så fall er det slik jeg husker omtrent hvordan stilen var på sommer-/vinter-huset vi leide på Hadeland :) Me like this very good, indeed!

 

Er det noe jeg vil pirke på (har ikke sjekket annet enn i FF nå), så er det input-/textarea-feltene sin bakgrunn. Syntes ikke den grunge-/slitte-stilen passet så bra inni der, kanskje litt for dominerende. Ellers var det litt annerledes å se overskrift sentrert over teksten, men synes dette passet ganske så bra for det.

Lenke til kommentar
Overskriftene dine er midtstilte, men det er ikke avsnittene under.

Fixed :)

 

I kommentarene på artiklene kommer dato for kommentaren først.

Ordnet :)

 

Kunne du kanskje bare hatt gjennomsiktige i menyen?

Jepp, skal se på det utover dagen.

 

Det hadde vært bedre om bildene _med_ramme_ hadde vært like brede som teksten.

Dette skal jeg også teste ut.

 

Har du vurdert midtstilling?

Når siden allerede er så stor, så tror jeg ikke midstilling har så god effekt, derfor jeg ikke har gjort det. Kanskje jeg kunne ha gjort det på ie-versjonen.

 

 

Takk for feedback :)

Lenke til kommentar
jeg ville lagt menyen sammen med "innholdet" på siden under logoen.. ellers synes jeg du bør ha samme bakgrunn på tekst-sidene som på menyen..

Er det IE-menyen du prater om? Hadde vært fint om folk sa hvilken versjon de prater om, ellers blir jeg litt forvirra. Men regner med du prater om ie-stilarket. Jeg syns menyen ble litt for irriterende og sterk om jeg bruker samme farge, har den heller som hover.

 

Ai ai ai! Dette var lekker, tydelig inspirert av den gamle stilen fra gården du bor på? I så fall er det slik jeg husker omtrent hvordan stilen var på sommer-/vinter-huset vi leide på Hadeland

 

Nesten, gården våres er standard, rød. Uansett, prøvde på litt worn-out look med inspirasjon ifra gamle båthus, noe i den duren, nedslitt skjærgård.

 

Skal fikse boksene.

 

Takk :)

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar
jeg ville lagt menyen sammen med "innholdet" på siden under logoen.. ellers synes jeg du bør ha samme bakgrunn på tekst-sidene som på menyen..

Er det IE-menyen du prater om? Hadde vært fint om folk sa hvilken versjon de prater om, ellers blir jeg litt forvirra. Men regner med du prater om ie-stilarket. Jeg syns menyen ble litt for irriterende og sterk om jeg bruker samme farge, har den heller som hover.

sorry :blush: .. bruker siste opera versjonen.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøve å ikke lese andres kommentarer først ;)

Pent

  • Farger og grafikk
  • Likte position fixed menyen din!

Rart

  • Burde du hatt 100% høyde?
  • Avslutter ikke head?
  • Du ser ut til å mangle en h2 der i rekken av overskifter?
  • Er ikke no stor fan av midstillte overskrifter :\

Alt i alt veldig pen side, kunne ønske jeg hadde de grafiske kunnskapene :cry:

Lenke til kommentar
*feedback*

Følte at 100%-høyde ble litt for "perfekt" for grunge-stilen, så jeg la til en slitt footer. <head> har jeg fiksa på nå. Ble sikkert borte mens jeg tukla med browsersniffern, takk for det :) Angående h-elementene så skal jeg fikse på ting, de er litt malplasserte, jeg vet.

 

Grafiske egenskaper? Vil nok ikke kalle meg selv «god» når det gjelder grafikk.

 

Takk for feedbacken :)

Lenke til kommentar

Må si jeg likte siden din veldig godt, fører stilen din gjennom hele siden, noe som selvfølgelig er et pluss! Fine farger er det også!

 

Noe jeg stusset på var plasseringen av h-elementene, meningen at de skal være sentrert? Jeg hadde nok satset på venstrestilt, men det er meg ;) Kanskje en annen farge også..

 

Alt i alt, et meget stilig design :)

Lenke til kommentar
Jess, takk. En webside burde ha ett tema, glad du syns jeg klarte det :)

 

Angående så syns jeg headerne ser best ut sentrert, så tror ikke jeg endrer de. Det er nok en smakssak.

Bare hyggelig! :)

 

Headerne er nok en smakssak ja, og man bør kjøre på det man selv synes er best!

Lenke til kommentar

Syns de mørke strekene ga et lite brekk i mønsteret så det ikke ble slitsomt for øynene.Tror det hadde blitt mer "bråkete" uten dem.

 

Fin side, likte at menyen fulgte med hele tiden. Litt flere innlegg på forsiden så blir det nok knall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...