Gregor Martin Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Hvordan oppgraderer jeg Bios? Har en ekstra PC med et Abit KT7A hovedkort. Hadde før en AMD Duron 800MHz, men har satt inn en AMD Athlon 2800+ cpu. Bios finner ikke rett hastighet på CPU, den kan heller ikke settes inn manuelt... Har lastet ned en oppgradering fra Abits sider. Så hvordan oppgraderer jeg?
wil Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 du har vel seriøst ikke satt en 2800+ CPU på et hovedkort som det før var en 800 MHZ Duron på før?
Martin A. Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Tja, vis begge er Socket A, så skal ikke det vær noe problem. Oppgradering av BIOS skjer ved at du legger inn noen filer på en diskett, som du laster ned fra ABIT sin side, og starter pc'en på nytt. Har du flaks, starter den et lite program, som gjør alt selv, mot at du gir den tillatelse til å "flashe" BIOS. Hvis ikke. Så kan ikke jeg hjelpe deg.
Gregor Martin Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Skrevet 8. mai 2005 Ja selvfølgelig er begge socket A. Mener du at jeg skal boote på disketten med "ny" Bios?
Pey'J Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Du skriver at du har lastet ned BIOS-oppgradering fra Abit. Samme sted skal du finne en Steg-for-steg prosess for hvordan du går fram. Har selv flashet en Abit BIOS flere ganger, men det begynner å bli en stund sia nå :O) Mener du pakker ut fila du lasta ned, formaterer en diskett ved å høyreklikke stasjonen i Min Datamaskin og krysser av for å gjøre den oppstartbar. Så kopierer du over filene du lasta ned og pakka ut, restarter med diskett (husk å forandre oppsett i BIOS) og kjører ei fil. Som regel runme eller noe i den gården. Sjekk om det ikke ligger ei tekst-fil blant filene du pakker ut... Lykke til!
Shonah Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Har et slikt kort. Støtter det så stor PCU da? Shonah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå