Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bachelor i Teleteknikk, Hva har jeg å se frem til?


Anbefalte innlegg

Jeg søkte Bachelor innenfor Teleteknikk fordi det hørtes interessant ut og så ut som en ny og spennende linje. Jeg har nå fått bekreftet at jeg har kommet inn og er glad for det og bare lurer på om det er noen her som har gått eller går på denne linjen og hva jeg har å se frem til?

 

For dere som ikke vet hva Teleteknikk er så er det trådløse og avanserte styresystemer (WLAN, mobiltelefoni etc. etc.)

 

Takker på forhånd for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjølv er eg siv.ing teleteknikk, men jobbar ikkje med det. Ikkje spesielt mange arbeidsplassar på området akkurat no, ettersom Telenor kuttar ned på slikt og Ericsson har lagt ned mykje av den norske satsinga si. Der eg jobbar (programvare) er eg med på å vurdere søknader, og det er faktisk ein del folk med tele-bakgrunn og erfaring som søker supportjobbar.

 

Ok, det høyrdest kanskje negativt ut, men tenk og på at situasjonen kan vere meir positiv når du er ferdig om tre år. Det er dessutan eit spennande fagfelt med mykje utvikling.

Lenke til kommentar
Sjølv er eg siv.ing teleteknikk, men jobbar ikkje med det. Ikkje spesielt mange arbeidsplassar på området akkurat no, ettersom Telenor kuttar ned på slikt og Ericsson har lagt ned mykje av den norske satsinga si. Der eg jobbar (programvare) er eg med på å vurdere søknader, og det er faktisk ein del folk med tele-bakgrunn og erfaring som søker supportjobbar.

 

Ok, det høyrdest kanskje negativt ut, men tenk og på at situasjonen kan vere meir positiv når du er ferdig om tre år. Det er dessutan eit spennande fagfelt med mykje utvikling.

Ok. Har hørt en annen snakket om at han jobbet med å sette opp trådløse systemer for et eller annet firma. Uansett. Som du sier så kommer utviklingen til å skje (noe jeg og tror/håper på) :p

 

Kanskje et norskt mobiltelefonselskap dukker opp etterhvert også ;)

 

Who knows?

 

Jeg har enda ikke tatt imot studieplassen, men tror jeg skal gå for det pga. er så lite annet som virker interessant. Jeg har tittet innom dataingeniør, men det markedet er mettet på alle mulige punkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...