Gå til innhold

Nytt skjermkort. 6800GT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. tenker på å kjøpe nytt skjermkort til sommeren. Har sett litt på Geforce 6800GT GLH og 6800 Ultra (håper prisene faller litt til sommeren :blush: )

Så jeg har noen spørsmål jeg lurer på..

1. Er det store forskjeller mellom produsent av det "samme" kortet? f.eks Gainward, Asus, Msi osv..

2. Hovedkortet jeg har i dag krever AGP skjermkort, er PCIexpress kort raskere/bedre? Isåfall er det verdt å oppgradere?

3. Vil Zalman VF700-Cu passe på disse kortene?

PS: har ikke tenkt å overklokke noe særlig, men vil ha Zalman kjøleren mest pga av mindre støy osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn ytelse/pris nå er 6800gt det beste valget. 6800ultra koster en god del mer, men er kunne klokke litt høyere. men uannsett hva du kjøper så får du rå ytelse :) har 6800gt selv :)

Skrevet
Hadde du hatt penger nå ville du fått Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz til bare 2996,- Demovare på komplett. Det er et meget godt kjøp. Ellers har de 6800 GT Golden Sample til 2321,-

Jeg kjøpte dette for en uke siden og er storfornøyd.

Er det utgaven med dual dvi som går som demovare? Det kommer ikke helt frem i annonsen. Bestilte selv på fredag, venter i spenning :D

Tror ikke de kommer til å falle noe lenger ned enn 2500/3000,- (GT/Ultra) på en stund. De nye toppmodellene kommer til å koste >4000,- når de kommer til høsten og da er det fortsatt plass i markedet til de gamle toppmodellene til rundt 3 høvdinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...